Zarządzanie Jakością w Branży Automotive
Rekrutacja otwarta!
Start studiów od października 2024.
Partner kierunku
Tryb studiów: weekendowy
Forma studiów: hybrydowa
Czas trwania: 10 miesięcy (2 semestry)
Wymiar godzin: 168 godzin
Język wykładowy: polski
Forma zajęć: wykłady, warsztaty, ćwiczenia, case study
Zyskaj 5 kursów w cenie studiów na licencji VDA QMC:
- FMEA wg VDA i AIAG – szkolenie podstawowe
- VDA 6.3 2023 Auditor procesu
- Auditor 1. i 2. strony IATF 16949
- Rozwiązywanie problemów w 8 dyscyplinach (8D) z elementami ustandaryzowanego procesu rozpatrywania reklamacji klientów – podstawowy
- Auditor wyrobu VDA 6.5
Zastanawiasz się, czy warto wybrać studia podyplomowe zarządzanie jakością na WAB Wrocław? Branża automotive rozwija się bardzo dynamicznie i stale potrzebuje nowych, wykwalifikowanych pracowników, w tym kadry menedżerskiej. Wykorzystaj koniunkturę rynkową, zdobądź cenną wiedzę i zostań Managerem Jakości w tym sektorze. Jeżeli kontrola jakości w branży motoryzacyjnej albo zarządzanie procesami produkcyjnymi to zadania, którymi chcesz zajmować się w przyszłości, proponowane przez nas studia na pewno przybliżą Cię do celu.
Polska branża automotive, to ponad 100 tys. osób, zatrudnionych w firmach zajmujących się produkcją samochodów, wytwarzaniem komponentów i części. To sektor, który rozwija się bardzo dynamicznie i stale potrzebuje nowych pracowników. Wszystko dlatego, że jakość w automotive musi być wysoka i spełniać międzynarodowe standardy.
Certyfikaty
Jeśli interesują Cię też inne studia podyplomowe Wrocław, zachęcamy do zapoznania się z opisami pozostałych kierunków.
Nazwa przedmiotu |
---|
Zarządzanie procesowe w branży automotive |
Zaawansowane planowanie jakości wyrobów wg APQP |
Komunikacja w branży automotive |
Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i wyrobu wg PPAP |
Analiza systemów pomiarowych MSA |
FMEA wg VDA i AIAG – szkolenie podstawowe – kurs na licencji VDA QMC |
Zarządzanie specyficznymi wymaganiami klientów |
Statystyczne sterowanie procesem SPC |
Ocenianie i motywowanie |
Budowanie zespołu i wystąpienia publiczne |
VDA 6.3:2023 – Auditor procesu – kurs kwalifikacyjny na licencji VDA QMC |
Auditor 1. i 2. strony IATF 16949 – kurs kwalifikacyjny na licencji VDA QMC |
Rozwiązywanie problemów w 8 dyscyplinach (8D) z elementami ustandaryzowanego procesu rozpatrywania reklamacji klientów- podstawowy – kurs na licencji VDA QMC |
Auditor wyrobu VDA 6.5 – kurs kwalifikacyjny na licencji VDA QMC |
Case Study w zakładzie produkcyjnym |
Dyplomowanie |
Łączna liczba godzin: 168h |
* Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szczegółowy plan zajęć opublikowanie zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Warunki zaliczenia
- obecność na zajęciach (min. 80%)
- zaliczenie przedmiotów
- zaliczenie końcowego egzaminu ustnego
Rok akademicki / academic year 2024/2025 | Daty zjazdów / dates of classes | |
I SEMESTR | 1. | 26-27.10.2024 |
2. | 16-17.11.2024 | |
3. | 30.11-1.12.2024 | |
4. | 14-15.12.2024 | |
5. | 11-12.01.2025 | |
6. | 25-26.01.2025 | |
II SEMESTR | 1. | 08-09.03.2025 |
2. | 22-23.03.2025 | |
3. | 05-06.04.2025 | |
4. | 26-27.04.2025 | |
5. | 17-18.05.2025 | |
6. | 31.05-1.06.2025 |
Cena regularna:
- Opłata roczna: 6 900 zł
- Opłata semestralna: 2x 3 630 zł
- Opłata w 4 ratach: 4x 1 900 zł
- Opłata w 8 ratach: 8x 990 zł
Wpisowe: 250 zł
Zniżka na studia podyplomowe dla semestru zimowego:
- 600 zł do 31.01.2024 r.
- 500 zł w okresie 01.02.-30.06.2024 r.
- 250 zł w okresie 01.07.-16.09.2024 r.
Dofinansowanie studiów podyplomowych
PROGRAM “POLECENI”
Możesz zyskać nawet 550 zł dodatkowej zniżki! Program skierowany jest do kandydatów i uczestników studiów podyplomowych, którzy będą promowali Wrocławską Akademię Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na studia podyplomowe lub MBA.
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH
W ramach nowej perspektywy finansowej 2021-2027 na rozwój kompetencji i kwalifikacji za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, przeznaczonych zostanie prawie 7 mld zł. Składają się na to środki z szesnastu programów regionalnych i krajowego programu Fundusze Europejskie na rzecz Rozwoju Społecznego.
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych jest w Bazie Usług Rozwojowych dzięki czemu możesz dofinansować swoje studia podyplomowe!
Aby uzyskać szczegóły dofinansowania skontaktuj się z odpowiednim URZĘDEM PRACY podlegającym pod Twój adres zameldowania lub skorzystaj z pomocy ZIELONEJ LINII.
ZNIŻKA DLA ABSOLWENTÓW I STUDENTÓW WAB
Wszyscy Absolwenci oraz obecni Studenci WAB, podejmujących naukę na studiach podyplomowych otrzymują:
- rabat w wysokości 5% wartości opłaty rocznej
- brak wpisowego (opłata poza zniżką – 250 zł)
ZNIŻKA RODZINNA
Jeżeli na Uczelni studiują w tym samym czasie osoby spokrewnione: rodzeństwo, małżeństwo, rodzice, dzieci, to każda z tych osób na czas równoległych studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
ZNIŻKA FIRMOWA
- Jeżeli na Uczelni studiują osoby z tej samej firmy, to każda z tych osób na czas równoległych studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
- Jeżeli na Uczelni studiują pracownicy firmy współtworzącej programy studiów podyplomowych oraz ich stali klienci, to każda z tych osób na czas studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
* Powyższe zniżki się nie łączą.
Szczegóły promocji są określone w Zarządzeniu Rektora w sprawie opłat za studia podyplomowe:
Numer konta bankowego do wpłat
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto:
Bank Ochrony Środowiska
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001
- Wypełnij formularz rekrutacyjny w systemie IRK.
- Skompletuj dokumenty rekrutacyjne
- Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem (I – go stopnia, II stopnia, jednolitych magisterskich)
- Kopia dowodu wniesienia opłaty administracyjnej
- Dowód osobisty należy przedłożyć do wglądu
- Podanie o przyjęcie na studia
- Dwie podpisane przez Kandydata umowy o naukę
- Złóż dokumenty rekrutacyjne w Centrum Studiów MBA i Podyplomowych.
KONTAKT:
Weronika Bereska
Koordynator ds. Studiów Podyplomowych
pokoje 3/13 i 3/14
tel. +48 71 333 11 33
kom. +48 535 164 459
e-mail [email protected]
Poniedziałek – Piątek 7:00 – 15:00
BEATA PRASZCZYK
Opiekun kierunku
Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz Wydziału Techniki Ochrony Środowiska Międzynarodowego Instytutu Szkolnictwa Wyższego w Zittau (Niemcy).
Pracę zawodową rozpoczynała w niemieckim Instytucie Ochrony Środowiska w obszarze ekotoksykologii, od 1998 roku pomagała polskim firmom wdrażać System Zarządzania Środowiskowego zgodny z ISO 14001.
Od 2000 roku związana z przemysłem motoryzacyjnym, początkowo jako Inżynier Jakości Dostawców w amerykańskiej firmie RDS, Manager ds. Jakości w niemieckim Invenio, od 2002 jako Pełnomocnik ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania (zgodnego z ISO/TS 16949:2002, ISO 14001, PN-N-18001), a od 2006 jako Dyrektor Działu Infrastruktury i Ciągłego Doskonalenia w korporacji TRW Automotive, w zakładzie w Czechowicach-Dziedzicach.
Od 2009 roku związana z jednostką certyfikującą TÜV NORD posiadając uprawnienia auditora wiodącego (ISO 9001, ISO/TS 16949 – uprawnienia International Automotive Task Force) oraz trenera z zakresu motoryzacji, doskonalenia procesów i ochrony środowiska. Pełniła dodatkowo funkcję Automotive Managera TUV NORD w rejonie Europy Środkowej.
Współpracując z wyższymi uczelniami takimi jak Politechnika Śląska w Gliwicach, WSB w Dąbrowie Górniczej, WSB w Chorzowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, WAB w Wrocławiu i WSIIZ w Rzeszowie prowadziła zajęcia z tematyki zarzadzania jakością oraz pełni rolę opiekuna merytorycznego studiów podyplomowych „Zarzadzanie jakością w branży motoryzacyjnej”.
Od 2012 związana z Team Prevent Poland Sp. z o.o., obecnie SQD Aliance Sp. z o.o., pełni funkcję Dyrektora Departamentu QS PACT.
JUSTYNA DĄBROWSKA
Absolwentka Executive Master of Business Administration, Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu SWPS. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w Polsce i na rynkach europejskich w obszarach zarządzania jakością oraz auditowania.
Od 2000 roku związana z przemysłem motoryzacyjnym, w szeroko pojętym zarządzaniu jakością, początkowo jako Quality Supervisor w firmie Faurecia, Kierownik ds. Jakości w austriackiej firmie voestalpine Rotec, Quality Leader w Wabco Polska Sp. z o.o., czy też Lider zarzadzania dostawcami w spółce Winkelmann.
Będąc Pełnomocnikiem ds. Systemu Zarządzania Jakością, była odpowiedzialna m.in. za wdrażanie rozwiązań i działań systemowych w międzynarodowych oddziałach spółek.
Od 2014 roku współpracuje z jednostką certyfikującą posiadając uprawnienia auditora trzeciej strony na zgodność z IATF 16949:2016 oraz ISO 9001:2015 auditor wiodący – uprawnienia International Automotive Task Force) oraz trenera z zakresu motoryzacji.
Pełni także funkcję konsultanta i licencjowanego trenera posiadającego uprawnienia VDA QMC w zakresie VDA 6.3 oraz IATF 16949 w SQD Alliance Sp. z o.o. (dawniej Team Prevent Poland Sp. z o.o.)
Od 2014 roku współpracuje z Uczelniami Wyższymi jako praktyk biznesowy. Wykłada na studiach podyplomowych, prowadzi grupy kompetencyjne i projektowe oraz szkolenia biznesowe z zakresu Lean Six Sigma, Agile Project Management, SCRUM, Team Building oraz technik miękkich.
MONIKA JANCEWICZ
Od 2014 roku współpracuje z Uczelniami Wyższymi jako praktyk biznesowy. Wykłada na studiach podyplomowych, prowadzi grupy kompetencyjne i projektowe oraz szkolenia biznesowe z zakresu Lean Six Sigma, Agile Project Management, SCRUM, Team Building oraz technik miękkich.
Od roku 2011 związana jest z firmą IBM Poland, gdzie pracowała jako Project Manager, potem jako certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt odpowiedzialna była za prowadzenie licznych projektów usprawnieniowych oraz zarządzaniem działem związanym z wdrażaniem Lean.
W 2014 roku objęła stanowisko Managera działu zarządzania projektami. W ramach swoich obowiązków zarządzała 30 osobowym zespołem, sprawowała nadzór nad prowadzonymi projektami oraz odpowiedzialna była za utrzymaniem standardów i jakości w firmie.
MARIUSZ FRANEK
Pracę zawodową rozpoczął w 2003 roku. Przez 16 lat związany z branżą motoryzacyjną. Ścieżkę zawodową rozpoczynał w Fiat – GM Powertrain jako operator maszyn CNC, a następnie kontroler jakości – metrolog. Kolejne etapy pracy zawodowej to stanowiska inżyniera jakości, a następnie kierownika działu jakości. Pasjonat współrzędnościowej techniki pomiarowej.
Od 2018r prowadzący własną działalność konsultingowo- szkoleniową, współpracujący z największymi firmami szkoleniowymi na terenie całej Polski.
Prowadzący szkolenia zarówno z metrologii, rysunku technicznego jak i systemów zarządzania jakością. Szkolenia przeprowadzane dla branży motoryzacyjnej, ale też lotniczej, AGD, medycznej, kolejowej i przemysłu ciężkiego.
Z SQD Alliance Sp. z.o.o. związany od 2019 roku jako trener zewnętrzny.
EMIL JUSZCZYK
Absolwent Politechniki Szczecińskiej oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Od roku 2003 związany jest z przemysłem motoryzacyjnym oraz zarządzaniem jakością. Swoja przygodę z jakością rozpoczynał w fabryce Volkswagena w Poznaniu na stanowisku specjalisty jakości w dziale zapewnienia jakości części zakupowych. Od roku 2012 kontynuował pracę w zakładzie produkującym stelaże foteli samochodowych Sitech Sp. z o.o. w Polkowicach. W tym okresie został certyfikowanym auditorem procesu VDA 6.3 oraz specjalistą wiodącym ds. zapewnienia jakości dostawców. Łącznie w koncernie Volkswagena spędził kilkanaście lat. W ostatnim okresie zajmował się rozwojem dostawców grupy SCS.
Swoje doświadczenie zbierał głównie w obszarach zatwierdzania procesu i wyrobu, zapewnienia stopnia dojrzałości nowych projektów, planowania i realizacji auditów procesu (w tym analizie potencjału) oraz rozwoju dostawców.
Od roku 2013 jest certyfikowanym auditorem procesu VDA 6.3, a od 2020 roku licencjonowanym trenerem posiadającym uprawnienia VDA QMC w zakresie szkoleń VDA 6.3.
Od roku 2020 współpracuje z SQD Alliance Sp. z o.o. jako trener.
JURAJ KULESZA
Absolwent Wydziału Mechatroniki Uniwersytetu Trencziańskiego w Trenčíne na Słowacji ze specjalizacją Zarządzanie Jakością Systemów Mechatronicznych.
Pracę zawodową rozpoczynał w 2003 roku w słowackiej firmie szkoleniowej ACB spol. s r.o. jako trener i szkoleniowiec z zakresu ISO/TS 16949, ISO 9001, auditowania systemów zarządzania jakością i PPAP.
Od 2005 roku związany z przemysłem motoryzacyjnym, początkowo jako Kierownik Kontroli Jakości, następnie jako Kierownik Jakości w czeskiej firmie Zálesí a.s. w Luhačovicích, od 2008 roku jako Specjalista ds. serwisu jakościowego klienta, następnie od 2009 jako Kierownik Kontroli jakości w korporacji HUF w zakładzie w Tychach, od 2013 jako Kierownik w dziale jakości w koreańskiej korporacji HANIL E-HWA w zakładzie w Ustroniu, od 2018 jako Menadżer Jakości w niemieckiej korporacji w zakładach PROSEAT Czechowicach-Dziedzicach oraz Bielsko-Białej a obecnie od 2021 jako Menadżer Jakości w niemieckiej korporacji ISRINGHAUSEN w Gliwicach.
Od 2014 związany z SQD Alliance Sp. z o.o. (dawniej Team Prevent Poland Sp. z o.o.). Obecnie pełni funkcję konsultanta i licencjonowanego trenera posiadającego uprawnienia VDA QMC w zakresie IATF 16949, VDA2, VDA 6.5 oraz Core Tools.
DOMINIK DYTKO
Absolwent wyższej szkoły humanistyczno-ekonomicznej w Łodzi na kierunku informatyka, na specjalizacji sieci internetowe.
Pracę zawodową związaną z przemysłem motoryzacyjnym rozpoczął w 2006 r Zakładach Badań i Atestacji ZETOM Katowice. Pracował jako specjalista ds. wzorcowania oprzyrządowania pomiarowego w pracowni długości i kąta, gdzie uzyskał akredytację PCA na sprawdzanie oraz wzorcowanie oprzyrządowania pomiarowego takiego jak mikroskopy, projektory pomiarowe, suwmiarki, mikrometry zgodnie z normą ISO/IEC 17025. Uzyskał również uprawnienia jako auditor wewnętrzny systemów jakości.
Od roku 2007 związany bezpośrednio z przemysłem motoryzacyjnym, gdzie kontynuował pracę w laboratorium pomiarów precyzyjnych długości i kąta. Zajmował się wzorcowaniem oraz nadzorem oprzyrządowania pomiarowego. W 2013 ukończył studia Politechniki śląskiej w Gliwicach na kierunku Zarządzanie jakością w Przedsiębiorstwie.
Od roku 2016 związany z Autoneum Poland, gdzie pracował jako inżynier jakości klienta, zajmował się głównie klientem VW, uzyskał również uprawnienia auditora procesu VDA 6.3, D/TLD. Głównie zajmował się rozwiązywaniem problemów jakościowych, zatwierdzeniami wyrobu i procesu. Auditował procesy wytwarzania oraz przeprowadzał audity D/TLD.
Kolejne doświadczenia zawodowe zdobywał od roku 2019 w Lear Corporation jako inżynier jakości klienta. Uczestniczył od strony jakościowej we wdrożeniu i uruchomieniu projektu dla klienta Daimler w systemie JIT. Brał aktywny udział w rozwiązywaniu problemów w łańcuchu dostaw.
Od 2021 roku związany z firmą SQD Alliance Sp. z o.o. jako trener i konsultant.
W wolnych chwilach spędza czas na projektowaniu oraz wytwarzaniu mebli industrialnych.
ANNA NIEDŹWIEDZKA-KUBIENIEC
Absolwentka Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Technische Universität Clausthal oraz Akademii Humanitas.
Zawodowo od samego początku związana z branżą motoryzacyjną. Posiada 20-letnie doświadczenie zdobywane w obszarach zarządzania jakością, nadzorowania wymagań oraz audytowania, które zdobyła pracując u dostawców rzędu 1 (Tier 1), oraz audytując organizacje pod kątem obowiązujących wymagań.
Posiada uprawnienia VDA QMC w obszarze: Core Tools, kwalifikowanego auditora 1. i 2. strony IATF 16949 oraz kwalifikowanego auditora 1.i 2. strony VDA 6.1.
Aktualnie zajmuje się szkoleniami, audytowaniem i konsultacjami z dziedziny motoryzacyjnej. Jest doświadczonym auditorem IATF 16949 i wykwalifikowanym trenerem VDA QMC – biura nadzorczego IATF. Posiada unikatowe kwalifikacje nadane przez organizację IATF do prowadzenia szkoleń dla przyszłych auditorów 3 strony IATF – auditorów jednostek certyfikujących. Na bieżąco śledzi nowe wymagania w branży motoryzacyjnej, dzieląc się swym doświadczeniem i wiedzą jako praktyk w trakcie szkoleń, wykładów, jak i w artykułach które pisze m.in. dla śląskiego klastra motoryzacyjnego SA&AM.
Prywatnie miłośniczka psów, interesuje się fotografią oraz obróbką zdjęć.
AGNIESZKA BUGAJ
Certyfikowany coach Międzynarodowej Federacji Coachów ICF na poziome PCC – Professional Certified Coach. Psycholog – ukończyła psychologię w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. 8 lat doświadczeń na rynku jako profesjonalny coach w projektach coachingowych dla kadry menedżerskiej, zrealizowanych 2000 godzin coachingu.
10 lat doświadczeń na rynku szkoleniowym i konsultingowym oraz doświadczenie jako HR w ogólnopolskiej firmie handlowej. Autor i realizator programów szkoleniowych m.in z zakresu rozwoju umiejętności menedżerskich, coachingu, efektywności osobistej i biznesowej ponad 3000 godzin szkoleniowych.
Wykładowca z tematyki coachingu na uczelniach krakowskich i łódzkich.
Członek: ICF Global i ICF Polska oraz Mentor w procesach certyfikacji ICF
ALEKSANDER KULESZ
Absolwent Politechniki Łódzkiej w Bielsku-Białej Wydziału Budowy Maszyn z ukończonym stopniem inżyniera mechanika w roku 2001. W 2016 roku uzyskał tytuł mgr inż. zarządzania produkcją Wydziału Budowy Maszyn Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Od zawsze związany zawodowo z zarządzaniem jakością, początkowo jako pracownik jakości, a później na stanowiskach kierowniczych w zakładach zajmujących się malowaniem, cynkowaniem, obróbką metali i żeliw, spawaniem, zgrzewaniem, produkcją uszczelek, tworzyw sztucznych oraz montażem podłokietników i zagłówków samochodowych. Od roku 2017 trener/konsultant w SQD Alliance Sp. z o.o. (wcześniej Team Prevent) z zakresu norm ISO, standardu IATF 16949 oraz podręczników branżowych VDA oraz AIAG. Czynny certyfikowany auditor wg podręcznika VDA 6.3.
MARIUSZ STRYNIAK
Licencjonowany przez VDA QMC auditor IATF 16949 1. i 2. strony, zewnętrzny auditor procesu VDA 6.3 oraz produktu VDA 6.5. Zdobył ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej, pracując na stanowiskach specjalisty ds. przygotowania produkcji, inżyniera jakości oraz kierownika jakości, głównie w firmach będących dostawcami pierwszego rzędu, m.in. Saint Gobain czy Magna. Uczestniczył w projektach benchmarkingowych w zakresie jakości, wizytując zakłady produkcyjne i rozwojowe w Europie oraz w Kanadzie i Chinach. Szeroką wiedzę teoretyczną połączoną z bogatą praktyką i mnogością przykładów z powodzeniem wykorzystuje podczas szkoleń, konsultacji i auditów związanych z IATF 16949, VDA 6.3 i VDA 6.5.
ŁUKASZ SZATKOWSKI
Absolwent Uniwersytetu Zielonogórskiego (Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, specjalność Inżynieria Jakości). W branży motoryzacyjnej pracuje od 2010 roku. Zdobył doświadczenie w międzynarodowych organizacjach dostarczających swoje wyroby do klientów z grupy VW oraz Iveco, Peugeot, Ford z poziomu Tier 1. Pracował na stanowisku Inżyniera Produktu/Procesu, Specjalisty ds. Procesu i Nowych Technologii, Kierownika Planowania Jakości i Nadzoru nad Dopuszczeniem Maszyn/Laboratorium, Kierownika Inżynierii Procesu i Utrzymania Ruchu. Obecnie pracuje na stanowisku trenera/konsultanta, specjalizując się w systemach zarządzania jakością, narzędziach jakości stosowanych m. in. w branży motoryzacyjnej.