Zarządzanie Jakością w Branży Automotive

BRAK MIEJSC NA KIERUNEK ZJWBA w roku 2023/2024
Zgłoszenia na rok akademicki 2024/2025 przyjmowane są aktualnie tylko mailowo pod adresem: [email protected]
Tryb studiów: weekendowy
Forma studiów: hybrydowa
Czas trwania: 10 miesięcy (2 semestry)
Wymiar godzin: 166 godzin
Język wykładowy: polski
Forma zajęć: wykłady, warsztaty, ćwiczenia, case study
Zapisy na semestr zimowy ruszyły!
Zastanawiasz się, czy warto wybrać studia podyplomowe zarządzanie jakością na WAB Wrocław? Branża automotive rozwija się bardzo dynamicznie i stale potrzebuje nowych, wykwalifikowanych pracowników, w tym kadry menedżerskiej. Wykorzystaj koniunkturę rynkową, zdobądź cenną wiedzę i zostań Managerem Jakości w tym sektorze. Jeżeli kontrola jakości w branży motoryzacyjnej albo zarządzanie procesami produkcyjnymi to zadania, którymi chcesz zajmować się w przyszłości, proponowane przez nas studia na pewno przybliżą Cię do celu.
Polska branża automotive, to ponad 100 tys. osób, zatrudnionych w firmach zajmujących się produkcją samochodów, wytwarzaniem komponentów i części. To sektor, który rozwija się bardzo dynamicznie i stale potrzebuje nowych pracowników. Wszystko dlatego, że jakość w automotive musi być wysoka i spełniać międzynarodowe standardy.
Opinie Uczestników studiów
„Wykładowca przekazywał bardzo ciekawe treści dzięki którym poszerzyłem wiedzę”
uczestnik studiów XI edycji studiów podyplomowych Zarządzanie Jakością w Branży Automotive w WAB
„Zajęcia były super, jasny sposób przekazu, ciekawy sposób pracy z grupą, ciekawe zagadnienia”
uczestnik studiów XI edycji studiów podyplomowych Zarządzanie Jakością w Branży Automotive w WAB
Partner kierunku

Nazwa przedmiotu |
Zarządzanie procesowe w branży automotive |
Zaawansowane Planowanie Jakości Wyrobów wg APQP/VDA MLA |
Komunikacja w branży automotive |
Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i wyrobu wg PPAP/VDA 2 |
Analiza systemów pomiarowych MSA |
FMEA w branży automotive wg AIAG/VDA |
Zarządzanie specyficznymi wymaganiami klientów |
Statystyczne sterowanie procesem SPC |
Ocenianie i motywowanie |
VDA 6.3:2023 – Auditor procesu – kurs kwalifikacyjny na licencji VDA QMC |
Auditor 1. i 2. strony IATF 16949 – kurs kwalifikacyjny na licencji VDA QMC |
Rozwiązywanie problemów metodą 8D |
Budowanie zespołu i wystąpienia publiczne |
Auditor wyrobu VDA 6.5 – kurs kwalifikacyjny na licencji VDA QMC |
Case Study w zakładzie produkcyjnym |
Łączna liczba godzin: 166h |
* Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szczegółowy plan zajęć opublikowanie zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Warunki zaliczenia
- obecność na zajęciach (min. 80%)
- zaliczenie przedmiotów
- zaliczenie końcowego egzaminu ustnego
Koszt studiów rocznych: 5 900 zł
Opłata semestralna: 2x 3 097,5 zł
Opłata w 4 ratach: 4x 1 622,5 zł
Opłata w 8 ratach: 8x 848,12 zł
Wpisowe: 250 zł
Skorzystaj ze specjalnej promocji ze zniżki na czesne. Zapisz się w wybranych terminach i zyskaj!
terminy | do 30.06.2023 | 01.07 – 17.09.2023 | |
wysokość zniżki | 500 zł | 250 zł |
Program „Poleceni” – zyskaj 250 zł dodatkowej zniżki.
Program skierowany jest do osób, które będą promowały Wrocławską Akademie Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na rok akademicki 2022/2023 na Studia Podyplomowe.
Rabaty indywidulane dla Firm!
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto:
Bank Ochrony Środowiska
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001 – rachunek PLN
JESTEŚMY W BAZIE USŁUG ROZWOJOWYCH
Skorzystaj z dofinansowania w ramach projektu:
AKTYWIZACJA DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY
1. Formularz rekrutacyjny w systemie IRK- WYPEŁNIJ
2. Skompletuj dokumenty rekrutacyjne
- Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem (I – go stopnia, II stopnia, jednolitych magisterskich) – ORYGINAŁ DO WGLĄDU
- Kopia dowodu wniesienia opłaty administracyjnej
- 1 zdjęcie o wymiarach 35×45 mm
- Dowód osobisty należy przedłożyć do wglądu
- Podanie o przyjęcie na studia wraz z ankietą osobową
- Dwie podpisane przez Kandydata umowy o naukę
3. Złóż dokumenty rekrutacyjne w Centrum Studiów MBA i Podyplomowych
KONTAKT:

Weronika Bereska
Specjalista ds. Studiów Podyplomowych
pokój 3/14
+48 535 164 459
[email protected]
BEATA PRASZCZYK
Opiekun kierunku
Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz Wydziału Techniki Ochrony Środowiska Międzynarodowego Instytutu Szkolnictwa Wyższego w Zittau (Niemcy).
Pracę zawodową rozpoczynała w niemieckim Instytucie Ochrony Środowiska w obszarze ekotoksykologii, od 1998 roku pomagała polskim firmom wdrażać System Zarządzania Środowiskowego zgodny z ISO 14001.
Od 2000 roku związana z przemysłem motoryzacyjnym, początkowo jako Inżynier Jakości Dostawców w amerykańskiej firmie RDS, Manager ds. Jakości w niemieckim Invenio, od 2002 jako Pełnomocnik ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania (zgodnego z ISO/TS 16949:2002, ISO 14001, PN-N-18001), a od 2006 jako Dyrektor Działu Infrastruktury i Ciągłego Doskonalenia w korporacji TRW Automotive, w zakładzie w Czechowicach-Dziedzicach.
Od 2009 roku związana z jednostką certyfikującą TÜV NORD posiadając uprawnienia auditora wiodącego (ISO 9001, ISO/TS 16949 – uprawnienia International Automotive Task Force) oraz trenera z zakresu motoryzacji, doskonalenia procesów i ochrony środowiska. Pełniła dodatkowo funkcję Automotive Managera TUV NORD w rejonie Europy Środkowej.
Współpracując z wyższymi uczelniami takimi jak Politechnika Śląska w Gliwicach, WSB w Dąbrowie Górniczej, WSB w Chorzowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, WAB w Wrocławiu i WSIIZ w Rzeszowie prowadziła zajęcia z tematyki zarzadzania jakością oraz pełni rolę opiekuna merytorycznego studiów podyplomowych „Zarzadzanie jakością w branży motoryzacyjnej”.
Od 2012 związana z Team Prevent Poland Sp. z o.o., obecnie SQD Aliance Sp. z o.o., pełni funkcję Dyrektora Departamentu QS PACT.

JUSTYNA DĄBROWSKA
Absolwentka Executive Master of Business Administration, Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu SWPS. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w Polsce i na rynkach europejskich w obszarach zarządzania jakością oraz auditowania.
Od 2000 roku związana z przemysłem motoryzacyjnym, w szeroko pojętym zarządzaniu jakością, początkowo jako Quality Supervisor w firmie Faurecia, Kierownik ds. Jakości w austriackiej firmie voestalpine Rotec, Quality Leader w Wabco Polska Sp. z o.o., czy też Lider zarzadzania dostawcami w spółce Winkelmann.
Będąc Pełnomocnikiem ds. Systemu Zarządzania Jakością, była odpowiedzialna m.in. za wdrażanie rozwiązań i działań systemowych w międzynarodowych oddziałach spółek.
Od 2014 roku współpracuje z jednostką certyfikującą posiadając uprawnienia auditora trzeciej strony na zgodność z IATF 16949:2016 oraz ISO 9001:2015 auditor wiodący – uprawnienia International Automotive Task Force) oraz trenera z zakresu motoryzacji.
Pełni także funkcję konsultanta i licencjowanego trenera posiadającego uprawnienia VDA QMC w zakresie VDA 6.3 oraz IATF 16949 w SQD Alliance Sp. z o.o. (dawniej Team Prevent Poland Sp. z o.o.)
Od 2014 roku współpracuje z Uczelniami Wyższymi jako praktyk biznesowy. Wykłada na studiach podyplomowych, prowadzi grupy kompetencyjne i projektowe oraz szkolenia biznesowe z zakresu Lean Six Sigma, Agile Project Management, SCRUM, Team Building oraz technik miękkich.

MONIKA JANCEWICZ
Od 2014 roku współpracuje z Uczelniami Wyższymi jako praktyk biznesowy. Wykłada na studiach podyplomowych, prowadzi grupy kompetencyjne i projektowe oraz szkolenia biznesowe z zakresu Lean Six Sigma, Agile Project Management, SCRUM, Team Building oraz technik miękkich.
Od roku 2011 związana jest z firmą IBM Poland, gdzie pracowała jako Project Manager, potem jako certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt odpowiedzialna była za prowadzenie licznych projektów usprawnieniowych oraz zarządzaniem działem związanym z wdrażaniem Lean.
W 2014 roku objęła stanowisko Managera działu zarządzania projektami. W ramach swoich obowiązków zarządzała 30 osobowym zespołem, sprawowała nadzór nad prowadzonymi projektami oraz odpowiedzialna była za utrzymaniem standardów i jakości w firmie.
MARIUSZ FRANEK
Pracę zawodową rozpoczął w 2003 roku. Przez 16 lat związany z branżą motoryzacyjną. Ścieżkę zawodową rozpoczynał w Fiat – GM Powertrain jako operator maszyn CNC, a następnie kontroler jakości – metrolog. Kolejne etapy pracy zawodowej to stanowiska inżyniera jakości, a następnie kierownika działu jakości. Pasjonat współrzędnościowej techniki pomiarowej.
Od 2018r prowadzący własną działalność konsultingowo- szkoleniową, współpracujący z największymi firmami szkoleniowymi na terenie całej Polski.
Prowadzący szkolenia zarówno z metrologii, rysunku technicznego jak i systemów zarządzania jakością. Szkolenia przeprowadzane dla branży motoryzacyjnej, ale też lotniczej, AGD, medycznej, kolejowej i przemysłu ciężkiego.
Z SQD Alliance Sp. z.o.o. związany od 2019 roku jako trener zewnętrzny.

EMIL JUSZCZYK
Absolwent Politechniki Szczecińskiej oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Od roku 2003 związany jest z przemysłem motoryzacyjnym oraz zarządzaniem jakością. Swoja przygodę z jakością rozpoczynał w fabryce Volkswagena w Poznaniu na stanowisku specjalisty jakości w dziale zapewnienia jakości części zakupowych. Od roku 2012 kontynuował pracę w zakładzie produkującym stelaże foteli samochodowych Sitech Sp. z o.o. w Polkowicach. W tym okresie został certyfikowanym auditorem procesu VDA 6.3 oraz specjalistą wiodącym ds. zapewnienia jakości dostawców. Łącznie w koncernie Volkswagena spędził kilkanaście lat. W ostatnim okresie zajmował się rozwojem dostawców grupy SCS.
Swoje doświadczenie zbierał głównie w obszarach zatwierdzania procesu i wyrobu, zapewnienia stopnia dojrzałości nowych projektów, planowania i realizacji auditów procesu (w tym analizie potencjału) oraz rozwoju dostawców.
Od roku 2013 jest certyfikowanym auditorem procesu VDA 6.3, a od 2020 roku licencjonowanym trenerem posiadającym uprawnienia VDA QMC w zakresie szkoleń VDA 6.3.
Od roku 2020 współpracuje z SQD Alliance Sp. z o.o. jako trener.

JURAJ KULESZA
Absolwent Wydziału Mechatroniki Uniwersytetu Trencziańskiego w Trenčíne na Słowacji ze specjalizacją Zarządzanie Jakością Systemów Mechatronicznych.
Pracę zawodową rozpoczynał w 2003 roku w słowackiej firmie szkoleniowej ACB spol. s r.o. jako trener i szkoleniowiec z zakresu ISO/TS 16949, ISO 9001, auditowania systemów zarządzania jakością i PPAP.
Od 2005 roku związany z przemysłem motoryzacyjnym, początkowo jako Kierownik Kontroli Jakości, następnie jako Kierownik Jakości w czeskiej firmie Zálesí a.s. w Luhačovicích, od 2008 roku jako Specjalista ds. serwisu jakościowego klienta, następnie od 2009 jako Kierownik Kontroli jakości w korporacji HUF w zakładzie w Tychach, od 2013 jako Kierownik w dziale jakości w koreańskiej korporacji HANIL E-HWA w zakładzie w Ustroniu, od 2018 jako Menadżer Jakości w niemieckiej korporacji w zakładach PROSEAT Czechowicach-Dziedzicach oraz Bielsko-Białej a obecnie od 2021 jako Menadżer Jakości w niemieckiej korporacji ISRINGHAUSEN w Gliwicach.
Od 2014 związany z SQD Alliance Sp. z o.o. (dawniej Team Prevent Poland Sp. z o.o.). Obecnie pełni funkcję konsultanta i licencjonowanego trenera posiadającego uprawnienia VDA QMC w zakresie IATF 16949, VDA2, VDA 6.5 oraz Core Tools.

DOMINIK DYTKO
Absolwent wyższej szkoły humanistyczno-ekonomicznej w Łodzi na kierunku informatyka, na specjalizacji sieci internetowe.
Pracę zawodową związaną z przemysłem motoryzacyjnym rozpoczął w 2006 r Zakładach Badań i Atestacji ZETOM Katowice. Pracował jako specjalista ds. wzorcowania oprzyrządowania pomiarowego w pracowni długości i kąta, gdzie uzyskał akredytację PCA na sprawdzanie oraz wzorcowanie oprzyrządowania pomiarowego takiego jak mikroskopy, projektory pomiarowe, suwmiarki, mikrometry zgodnie z normą ISO/IEC 17025. Uzyskał również uprawnienia jako auditor wewnętrzny systemów jakości.
Od roku 2007 związany bezpośrednio z przemysłem motoryzacyjnym, gdzie kontynuował pracę w laboratorium pomiarów precyzyjnych długości i kąta. Zajmował się wzorcowaniem oraz nadzorem oprzyrządowania pomiarowego. W 2013 ukończył studia Politechniki śląskiej w Gliwicach na kierunku Zarządzanie jakością w Przedsiębiorstwie.
Od roku 2016 związany z Autoneum Poland, gdzie pracował jako inżynier jakości klienta, zajmował się głównie klientem VW, uzyskał również uprawnienia auditora procesu VDA 6.3, D/TLD. Głównie zajmował się rozwiązywaniem problemów jakościowych, zatwierdzeniami wyrobu i procesu. Auditował procesy wytwarzania oraz przeprowadzał audity D/TLD.
Kolejne doświadczenia zawodowe zdobywał od roku 2019 w Lear Corporation jako inżynier jakości klienta. Uczestniczył od strony jakościowej we wdrożeniu i uruchomieniu projektu dla klienta Daimler w systemie JIT. Brał aktywny udział w rozwiązywaniu problemów w łańcuchu dostaw.
Od 2021 roku związany z firmą SQD Alliance Sp. z o.o. jako trener i konsultant.
W wolnych chwilach spędza czas na projektowaniu oraz wytwarzaniu mebli industrialnych.

ANNA NIEDŹWIEDZKA-KUBIENIEC
Absolwentka Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz Technische Universität Clausthal.
Zawodowo od samego początku związana z branżą motoryzacyjną. W ciągu 14 lat pracy zawodowej (pracując u dostawców rzędu pierwszego) zdobyła konieczną wiedzę i kompetencje niezbędne do spełnienia wymagań branżowych (standardu IATF 16949:2016; specyficznych wymagań klientów, auditowania, czy też z zakresu kluczowych metod jakości – Core Tools).
Aktualnie zajmuje się szkoleniami, auditowaniem i konsultacjami z dziedziny motoryzacyjnej. Jest doświadczonym auditorem IATF 16949 i wykwalifikowanym trenerem VDA QMC – biura nadzorczego IATF. Posiada kwalifikacje do prowadzenia szkoleń dla auditorów jednostek certyfikujących. Na bieżąco śledzi nowe wymagania w branży motoryzacyjnej, dzieląc się swym doświadczeniem i wiedzą w trakcie szkoleń, wykładów, jak i w artykułach które pisze m.in. dla śląskiego klastra motoryzacyjnego SA&AM.
Prywatnie miłośniczka psów, interesuje się fotografią oraz obróbką zdjęć.

AGNIESZKA BUGAJ
Certyfikowany coach Międzynarodowej Federacji Coachów ICF na poziome PCC – Professional Certified Coach. Psycholog – ukończyła psychologię w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. 8 lat doświadczeń na rynku jako profesjonalny coach w projektach coachingowych dla kadry menedżerskiej, zrealizowanych 2000 godzin coachingu.
10 lat doświadczeń na rynku szkoleniowym i konsultingowym oraz doświadczenie jako HR w ogólnopolskiej firmie handlowej. Autor i realizator programów szkoleniowych m.in z zakresu rozwoju umiejętności menedżerskich, coachingu, efektywności osobistej i biznesowej ponad 3000 godzin szkoleniowych.
Wykładowca z tematyki coachingu na uczelniach krakowskich i łódzkich.
Członek: ICF Global i ICF Polska oraz Mentor w procesach certyfikacji ICF

ALEKSANDER KULESZ
Absolwent Politechniki Łódzkiej w Bielsku-Białej Wydziału Budowy Maszyn z ukończonym stopniem inżyniera mechanika w roku 2001. W 2016 roku uzyskał tytuł mgr inż. zarządzania produkcją Wydziału Budowy Maszyn Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Od zawsze związany zawodowo z zarządzaniem jakością, początkowo jako pracownik jakości, a później na stanowiskach kierowniczych w zakładach zajmujących się malowaniem, cynkowaniem, obróbką metali i żeliw, spawaniem, zgrzewaniem, produkcją uszczelek, tworzyw sztucznych oraz montażem podłokietników i zagłówków samochodowych. Od roku 2017 trener/konsultant w SQD Alliance Sp. z o.o. (wcześniej Team Prevent) z zakresu norm ISO, standardu IATF 16949 oraz podręczników branżowych VDA oraz AIAG. Czynny certyfikowany auditor wg podręcznika VDA 6.3.

MARIUSZ STRYNIAK
Licencjonowany przez VDA QMC auditor IATF 16949 1. i 2. strony, zewnętrzny auditor procesu VDA 6.3 oraz produktu VDA 6.5. Zdobył ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej, pracując na stanowiskach specjalisty ds. przygotowania produkcji, inżyniera jakości oraz kierownika jakości, głównie w firmach będących dostawcami pierwszego rzędu, m.in. Saint Gobain czy Magna. Uczestniczył w projektach benchmarkingowych w zakresie jakości, wizytując zakłady produkcyjne i rozwojowe w Europie oraz w Kanadzie i Chinach. Szeroką wiedzę teoretyczną połączoną z bogatą praktyką i mnogością przykładów z powodzeniem wykorzystuje podczas szkoleń, konsultacji i auditów związanych z IATF 16949, VDA 6.3 i VDA 6.5.

ŁUKASZ SZATKOWSKI
Absolwent Uniwersytetu Zielonogórskiego (Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, specjalność Inżynieria Jakości). W branży motoryzacyjnej pracuje od 2010 roku. Zdobył doświadczenie w międzynarodowych organizacjach dostarczających swoje wyroby do klientów z grupy VW oraz Iveco, Peugeot, Ford z poziomu Tier 1. Pracował na stanowisku Inżyniera Produktu/Procesu, Specjalisty ds. Procesu i Nowych Technologii, Kierownika Planowania Jakości i Nadzoru nad Dopuszczeniem Maszyn/Laboratorium, Kierownika Inżynierii Procesu i Utrzymania Ruchu. Obecnie pracuje na stanowisku trenera/konsultanta, specjalizując się w systemach zarządzania jakością, narzędziach jakości stosowanych m. in. w branży motoryzacyjnej.

1. | 21-22.10.2023 |
2. | 04-05.11.2023 |
3. | 25-26.11.2023 |
4. | 09-10.12.2023 |
5. | 13-14.01.2024 |
6. | 10-11.02.2024 |
(7.) | (24-25.02.2024) |
8. | 09-10.03.2024 |
9. | 23-24.03.2024 |
10. | 13-14.04.2024 |
11. | 27-28.04.2024 |
12. | 11-12.05.2024 |
13. | 15-16.06.2024 |
(14) | (29-30.06.2024) |