Zarządzanie Jakością w Branży Automotive

Tryb studiów: Weekendowy
Forma studiów: Hybrydowa
Czas trwania: 10 miesięcy (2 semestry)
Wymiar godzin: 168 godzin
Język wykładowy: polski
Zapisy na semestr letni ruszyły!
Zastanawiasz się, czy warto wybrać studia podyplomowe zarządzanie jakością na WAB Wrocław? Branża automotive rozwija się bardzo dynamicznie i stale potrzebuje nowych, wykwalifikowanych pracowników, w tym kadry menedżerskiej. Wykorzystaj koniunkturę rynkową, zdobądź cenną wiedzę i zostań Managerem Jakości w tym sektorze. Jeżeli kontrola jakości w branży motoryzacyjnej albo zarządzanie procesami produkcyjnymi to zadania, którymi chcesz zajmować się w przyszłości, proponowane przez nas studia na pewno przybliżą Cię do celu.
Polska branża automotive, to ponad 100 tys. osób, zatrudnionych w firmach zajmujących się produkcją samochodów, wytwarzaniem komponentów i części. To sektor, który rozwija się bardzo dynamicznie i stale potrzebuje nowych pracowników. Wszystko dlatego, że jakość w automotive musi być wysoka i spełniać międzynarodowe standardy.
Opinie studentów
„Wykładowca przekazywał bardzo ciekawe treści dzięki którym poszerzyłem wiedzę”
uczestnik studiów XI edycji studiów podyplomowych Zarządzanie Jakością w Branży Automotive w WAB
„Zajęcia były super, jasny sposób przekazu, ciekawy sposób pracy z grupą, ciekawe zagadnienia”
uczestnik studiów XI edycji studiów podyplomowych Zarządzanie Jakością w Branży Automotive w WAB
Partner kierunku

NAZWA PRZEDMIOTU | LICZBA GODZIN | |
1 | Zarządzanie procesowe w branży automotive | |
2 | Zaawansowane Planowanie Jakości Wyrobów wg APQP/VDA MLA | |
3 | Komunikacja w branży automotive | |
4 | Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i wyrobu wg PPAP/VDA 2 | |
5 | Analiza systemów pomiarowych MSA | |
6 | FMEA w branży automotive wg AIAG/VDA | |
7 | Zarządzanie specyficznymi wymaganiami klientów | |
8 | Statystyczne sterowanie procesem SPC | |
9 | Ocenianie i motywowanie | |
10 | Auditor procesu wg VDA 6.3. – kurs kwalifikacyjny na licencj VDA QMC | |
11 | Wymagania systemu zarządzania jakością IATF 16949 (Auditor 1. i 2. Strony IATF 16949 – kurs kwalifikcacyjny) – na licencji VDA QMC | |
12 | Auditowanie wymagań IATF 16949 (Auditor 1. i 2. strony IATF 16949-kurs kwalifikacyjny) na licencji VDA QMC | |
13 | Rozwiązywanie problemów metodą 8D | |
14 | Budowanie zespołu i wystąpienia publiczne | |
15 | Auditor wyrobu VDA 6.5 – kurs kwalifikacyjny na licencji VDA QMC | |
16 | Case Study w zakładzie produkcyjnym | |
17 | Dyplomowanie repetytorium | |
ŁĄCZNIE LICZBA GODZIN: | 168 |
* Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szczegółowy plan zajęć opublikowanie zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Warunki zaliczenia
- obecność na zajęciach (min. 80%)
- zaliczenie przedmiotów
- zaliczenie końcowego egzaminu ustnego
Koszt studiów rocznych: 5600 zł
Opłata semestralna: 2940 zł
Opłata w 4 ratach: 1540 zł
Opłata w 8 ratach: 805 zł
Wpisowe: 250 zł
Skorzystaj ze specjalnej promocji ze zniżki na czesne. Zapisz się w wybranych terminach i zyskaj!
terminy | do 03.02.2023 | 04.02-05.03.2023 | |
wysokość zniżki | 500 PLN | 250 PLN |
Program „Poleceni” – zyskaj 250 zł dodatkowej zniżki.
Program skierowany jest do osób, które będą promowały Wrocławską Akademie Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na rok akademicki 2022/2023 na Studia Podyplomowe.
Rabaty indywidulane dla Firm!
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto:
Bank Ochrony Środowiska
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001 – rachunek PLN
JESTEŚMY W BAZIE USŁUG ROZWOJOWYCH
Skorzystaj z dofinansowania w ramach projektu:
AKTYWIZACJA DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY
1. Formularz rekrutacyjny w systemie IRK- WYPEŁNIJ
2. Skompletuj dokumenty rekrutacyjne
- Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem (I – go stopnia, II stopnia, jednolitych magisterskich) – ORYGINAŁ DO WGLĄDU
- Kopia dowodu wniesienia opłaty administracyjnej
- 1 zdjęcie o wymiarach 35×45 mm
- Dowód osobisty należy przedłożyć do wglądu
- Podanie o przyjęcie na studia wraz z ankietą osobową
- Dwie podpisane przez Kandydata umowy o naukę
3. Złóż dokumenty rekrutacyjne w Centrum Studiów Podyplomowych
KONTAKT:
Weronika Bereska
Specjalista ds. Studiów Podyplomowych
pokój 3/14
BEATA PRASZCZYK
Opiekun kierunku
Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz Wydziału Techniki Ochrony Środowiska Międzynarodowego Instytutu Szkolnictwa Wyższego w Zittau (Niemcy).
Pracę zawodową rozpoczynała w niemieckim Instytucie Ochrony Środowiska w obszarze ekotoksykologii, od 1998 roku pomagała polskim firmom wdrażać System Zarządzania Środowiskowego zgodny z ISO 14001.
Od 2000 roku związana z przemysłem motoryzacyjnym, początkowo jako Inżynier Jakości Dostawców w amerykańskiej firmie RDS, Manager ds. Jakości w niemieckim Invenio, od 2002 jako Pełnomocnik ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania (zgodnego z ISO/TS 16949:2002, ISO 14001, PN-N-18001), a od 2006 jako Dyrektor Działu Infrastruktury i Ciągłego Doskonalenia w korporacji TRW Automotive, w zakładzie w Czechowicach-Dziedzicach.
Od 2009 roku związana z jednostką certyfikującą TÜV NORD posiadając uprawnienia auditora wiodącego (ISO 9001, ISO/TS 16949 – uprawnienia International Automotive Task Force) oraz trenera z zakresu motoryzacji, doskonalenia procesów i ochrony środowiska. Pełniła dodatkowo funkcję Automotive Managera TUV NORD w rejonie Europy Środkowej.
Współpracując z wyższymi uczelniami takimi jak Politechnika Śląska w Gliwicach, WSB w Dąbrowie Górniczej, WSB w Chorzowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, WAB w Wrocławiu i WSIIZ w Rzeszowie prowadziła zajęcia z tematyki zarzadzania jakością oraz pełni rolę opiekuna merytorycznego studiów podyplomowych „Zarzadzanie jakością w branży motoryzacyjnej”.
Od 2012 związana z Team Prevent Poland Sp. z o.o., obecnie SQD Aliance Sp. z o.o., pełni funkcję Dyrektora Działu Szkoleń i Doradztwa.

JUSTYNA DĄBROWSKA
Absolwentka Executive Master of Business Administration, Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu SWPS. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w Polsce i na rynkach europejskich w obszarach zarządzania jakością oraz auditowania.
Od 2000 roku związana z przemysłem motoryzacyjnym, w szeroko pojętym zarządzaniu jakością, początkowo jako Quality Supervisor w firmie Faurecia, Kierownik ds. Jakości w austriackiej firmie voestalpine Rotec, Quality Leader w Wabco Polska Sp. z o.o., czy też Lider zarzadzania dostawcami w spółce Winkelmann.
Będąc Pełnomocnikiem ds. Systemu Zarządzania Jakością, była odpowiedzialna m.in. za wdrażanie rozwiązań i działań systemowych w międzynarodowych oddziałach spółek.
Od 2014 roku współpracuje z jednostką certyfikującą posiadając uprawnienia auditora trzeciej strony na zgodność z IATF 16949:2016 oraz ISO 9001:2015 auditor wiodący – uprawnienia International Automotive Task Force) oraz trenera z zakresu motoryzacji.
Pełni także funkcję konsultanta i licencjowanego trenera posiadającego uprawnienia VDA QMC w zakresie VDA 6.3 oraz IATF 16949 w SQD Alliance Sp. z o.o. (dawniej Team Prevent Poland Sp. z o.o.)
Od 2014 roku współpracuje z Uczelniami Wyższymi jako praktyk biznesowy. Wykłada na studiach podyplomowych, prowadzi grupy kompetencyjne i projektowe oraz szkolenia biznesowe z zakresu Lean Six Sigma, Agile Project Management, SCRUM, Team Building oraz technik miękkich.

MONIKA JANCEWICZ
Od 2014 roku współpracuje z Uczelniami Wyższymi jako praktyk biznesowy. Wykłada na studiach podyplomowych, prowadzi grupy kompetencyjne i projektowe oraz szkolenia biznesowe z zakresu Lean Six Sigma, Agile Project Management, SCRUM, Team Building oraz technik miękkich.
Od roku 2011 związana jest z firmą IBM Poland, gdzie pracowała jako Project Manager, potem jako certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt odpowiedzialna była za prowadzenie licznych projektów usprawnieniowych oraz zarządzaniem działem związanym z wdrażaniem Lean.
W 2014 roku objęła stanowisko Managera działu zarządzania projektami. W ramach swoich obowiązków zarządzała 30 osobowym zespołem, sprawowała nadzór nad prowadzonymi projektami oraz odpowiedzialna była za utrzymaniem standardów i jakości w firmie.
MATEUSZ SZAFIRSKI
Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, gdzie ukończył studia o specjalności Zarządzanie Jakością i Środowiskiem. W branży motoryzacyjnej zdobył doświadczenie na stanowisku pełnomocnika zarządu ds. zarządzania jakością, inżyniera ds. kontaktów z klientem oraz inżyniera ds. kontaktów z dostawcami. Auditor systemu ISO 9001 i IATF 16949 oraz VDA 6.3. Konsultant i doradca specjalizujący się w systemach zarządzania jakością, narzędziach jakości (w tym branżowych), takich jak SPC, MSA, APQP, PPAP, FMEA oraz zarządzaniu ryzykiem i zarządzaniu strategicznym. Wykładowca uniwersytecki m. in. w zakresie: logistyki, zarządzania łańcuchami dostaw, zarządzania ryzykiem, zarządzania jakością oraz zarządzania strategicznego.

MARIUSZ FRANEK
Pracę zawodową rozpoczął w 2003 roku. Przez 16 lat związany z branżą motoryzacyjną. Ścieżkę zawodową rozpoczynał w Fiat – GM Powertrain jako operator maszyn CNC, a następnie kontroler jakości – metrolog. Kolejne etapy pracy zawodowej to stanowiska inżyniera jakości, a następnie kierownika działu jakości. Pasjonat współrzędnościowej techniki pomiarowej.
Od 2018r prowadzący własną działalność konsultingowo- szkoleniową, współpracujący z największymi firmami szkoleniowymi na terenie całej polski.
Prowadzący szkolenia zarówno z metrologii, rysunku technicznego jak i systemów zarządzania jakością. Szkolenia przeprowadzane dla branży motoryzacyjnej, ale też lotniczej, AGD, medycznej, kolejowej i przemysłu ciężkiego.
Z SQD Alliance Sp. z.o.o. związany od 2019 roku jako trener zewnętrzny.

EMIL JUSZCZYK
Absolwent Politechniki Szczecińskiej oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Od roku 2003 związany jest z przemysłem motoryzacyjnym oraz zarządzaniem jakością. Swoja przygodę z jakością rozpoczynał w fabryce Volkswagena w Poznaniu na stanowisku specjalisty jakości w dziale zapewnienia jakości części zakupowych. Od roku 2012 kontynuował pracę w zakładzie produkującym stelaże foteli samochodowych Sitech Sp. z o.o. w Polkowicach. W tym okresie został certyfikowanym auditorem procesu VDA 6.3 oraz specjalistą wiodącym ds. zapewnienia jakości dostawców. Łącznie w koncernie Volkswagena spędził kilkanaście lat. W ostatnim okresie zajmował się rozwojem dostawców grupy SCS.
Swoje doświadczenie zbierał głównie w obszarach zatwierdzania procesu i wyrobu, zapewnienia stopnia dojrzałości nowych projektów, planowania i realizacji auditów procesu (w tym analizie potencjału) oraz rozwoju dostawców.
Od roku 2013 jest certyfikowanym auditorem procesu VDA 6.3, a od 2020 roku licencjonowanym trenerem posiadającym uprawnienia VDA QMC w zakresie szkoleń VDA 6.3.
Od roku 2020 współpracuje z SQD Alliance Sp. z o.o. jako trener.

JURAJ KULESZA
Absolwent Wydziału Mechatroniki Uniwersytetu Trencziańskiego w Trenčíne na Słowacji ze specjalizacją Zarządzanie Jakością Systemów Mechatronicznych.
Pracę zawodową rozpoczynał w 2003 roku w słowackiej firmie szkoleniowej ACB spol. s r.o. jako trener i szkoleniowiec z zakresu ISO/TS 16949, ISO 9001, auditowania systemów zarządzania jakością i PPAP.
Od 2005 roku związany z przemysłem motoryzacyjnym, początkowo jako Kierownik Kontroli Jakości, następnie jako Kierownik Jakości w czeskiej firmie Zálesí a.s. w Luhačovicích, od 2008 roku jako Specjalista ds. serwisu jakościowego klienta, następnie od 2009 jako Kierownik Kontroli jakości w korporacji HUF w zakładzie w Tychach, od 2013 jako Kierownik w dziale jakości w koreańskiej korporacji HANIL E-HWA w zakładzie w Ustroniu, od 2018 jako Menadżer Jakości w niemieckiej korporacji w zakładach PROSEAT Czechowicach-Dziedzicach oraz Bielsko-Białej a obecnie od 2021 jako Menadżer Jakości w niemieckiej korporacji ISRINGHAUSEN w Gliwicach.
Od 2014 związany z SQD Alliance Sp. z o.o. (dawniej Team Prevent Poland Sp. z o.o.). Obecnie pełni funkcję konsultanta i licencjonowanego trenera posiadającego uprawnienia VDA QMC w zakresie IATF 16949, VDA2, VDA 6.5 oraz Core Tools.

DOMINIK DYTKO
Absolwent wyższej szkoły humanistyczno-ekonomicznej w Łodzi na kierunku informatyka, na specjalizacji sieci internetowe.
Pracę zawodową związaną z przemysłem motoryzacyjnym rozpoczął w 2006 r Zakładach Badań i Atestacji ZETOM Katowice. Pracował jako specjalista ds. wzorcowania oprzyrządowania pomiarowego w pracowni długości i kąta, gdzie uzyskał akredytację PCA na sprawdzanie oraz wzorcowanie oprzyrządowania pomiarowego takiego jak mikroskopy, projektory pomiarowe, suwmiarki, mikrometry zgodnie z normą ISO/IEC 17025. Uzyskał również uprawnienia jako auditor wewnętrzny systemów jakości.
Od roku 2007 związany bezpośrednio z przemysłem motoryzacyjnym, gdzie kontynuował pracę w laboratorium pomiarów precyzyjnych długości i kąta. Zajmował się wzorcowaniem oraz nadzorem oprzyrządowania pomiarowego. W 2013 ukończył studia Politechniki śląskiej w Gliwicach na kierunku Zarządzanie jakością w Przedsiębiorstwie.
Od Roku 2016 związany z Autoneum Poland, gdzie pracował jako inżynier jakości klienta, zajmował się głównie klientem VW, uzyskał również uprawnienia aud,tora procesu VDA 6.3, D/TLD. Głównie zajmował się rozwiązywaniem problemów jakościowych, zatwierdzeniami wyrobu i procesu. Aud,tował procesy wytwarzania oraz przeprowadzał audity D/TLD.
Kolejne doświadczenia zawodowe zdobywał od roku 2019 w Lear Corporation jako inżynier jakości klienta. Uczestniczył od strony jakościowej we wdrożeniu i uruchomieniu projektu dla klienta Daimler w systemie JIT. Brał aktywny udział w rozwiązywaniu problemów w łańcuchu dostaw.
Od 2021 roku związany z firmą SQD Alliance Sp. z o.o. jako trener i konsultant.
W wolnych chwilach spędza czas na projektowaniu oraz wytwarzaniu mebli industrialnych.

DARIUSZ SARZYŃSKI
Pracę zawodową rozpoczynał w 1992 roku, jako asystent na Politechnice Śląskiej w Gliwicach w Instytucie Budowy Maszyn. Od 1994 roku związany z przemysłem motoryzacyjnym, początkowo jako Zastępca Szefa Jakości, następnie jako Szef Jakości i Środowiska w Zakładach Metalowych „Postęp” S.A.. Kolejno pełniący funkcję Quality & Environment Manager w HDT Polska należącym do grupy HDT Automotive Solution. Obecnie piastujący funkcję Dyrektora Jakości i Pełnomocnika Zarządu ds. Systemów Zarządzania (IATF 16949, ISO 14001, ISO 45001, TISAX).
Od 2006 roku związany z jednostką certyfikującą TÜV NORD, posiada uprawnienia auditora wiodącego ISO 9001. Szkolenia i konsultacje w tematyce jakościowej, skierowane głównie do branży motoryzacyjnej współpracując z kilkudziesięcioma firmami oraz m.in. z TUV NORD, SGS oraz z wyższymi uczelniami takimi jak WSB w Dąbrowie Górniczej, WSB czy ŚWSZ w Katowicach prowadzi od 2000 roku.
Związany z SQD Alliance Sp. z o.o (dawniej Team Prevent Poland Sp. z o.o, ). od 2012 roku jako zewnętrzny trener oraz egzaminator szkolenia Auditor Procesu VDA 6.3 i VDA 6.5.

ANNA NIEDŹWIEDZKA-KUBIENIEC
Absolwentka Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz Technische Universität Clausthal.
Zawodowo od samego początku związana z branżą motoryzacyjną. W ciągu 14 lat pracy zawodowej (pracując u dostawców rzędu pierwszego) zdobyła konieczną wiedzę i kompetencje niezbędne do spełnienia wymagań branżowych (standardu IATF 16949:2016; specyficznych wymagań klientów, auditowania, czy też z zakresu kluczowych metod jakości – Core Tools).
Aktualnie zajmuje się szkoleniami, auditowaniem i konsultacjami z dziedziny motoryzacyjnej. Jest doświadczonym auditorem IATF 16949 i wykwalifikowanym trenerem VDA QMC – biura nadzorczego IATF. Posiada kwalifikacje do prowadzenia szkoleń dla auditorów jednostek certyfikujących. Na bieżąco śledzi nowe wymagania w branży motoryzacyjnej, dzieląc się swym doświadczeniem i wiedzą w trakcie szkoleń, wykładów, jak i w artykułach które pisze m.in. dla śląskiego klastra motoryzacyjnego SA&AM.
Prywatnie miłośniczka psów, interesuje się fotografią oraz obróbką zdjęć.

DR INŻ. AGATA LEWKOWSKA
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, w której obroniła tytuł doktora nauk z dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości.
Posiada 15 letnie doświadczenie w obszarach zarządzana jakością i auditowania.
Od 2007 roku pracuje w branży motoryzacyjnej pełniąc rolę inżyniera jakości, SQA, Kierownika jakości dla różnych kategorii zakupowych oraz specjalisty Systemu Zarządzania Jakością pracując w takich organizacjach jak: Kongsberg Automotive, Danfoss, Delphi Technologies, Borg Warner.
Będąc Pełnomocnikiem ds. Systemu Zarządzania Jakością, była odpowiedzialna za wdrażanie IATF 16949 w nowobudowanych fabrykach.
Od 2021 roku współpracuje z jednostką certyfikującą w zakresie uzyskania kwalifikacji auditora trzeciej strony dla standardu IATF 16949:2016. Obecnie pracuje także jako konsultant i trener z zakresu wymagań branży motoryzacyjnej.

HUBERT PROCHERA
Związany z SQD Alliance Sp. z o.o (dawniej Team Prevent Poland Sp. z o.o, ) od 2016 roku. Obecnie pełni funkcję trenera zewnętrznego, konsultanta i licencjonowanego trenera, posiadającego uprawnienia VDA QMC między innymi w zakresie VDA 6.3, VDA 2, VDA MLA, VDA 19.2 oraz VDA 6.5.
W latach 2012-2016 związany był z firmą Sumika Ceramics Poland Sp. z o.o. we Wrocławiu, gdzie pracował, jako Inżynier Procesu, potem Inżynier Jakości, a od 2014 roku objął stanowisko Zastępy Kierownika Jakości i pełnił je do 2016 roku. W ramach swoich obowiązków sprawował nadzór nad Systemem Zarządzania Jakością, standardami procesu produkcji oraz nad Laboratorium i rozwojem dostawców.
Poważną przygodę z przemysłem rozpoczął w 2008 w firmie Sumika Electronic Materials Poland w Toruniu na stanowisku Asystenta Działu Technicznego ds. Procesu Produkcyjnego, następnie będąc na różnych stanowiskach zdobywał doświadczenie w obszarze produkcji, bezpośredniej współpracy z klientem, optymalizacji procesu i nadzoru nad inspekcją końcową. Od roku 2011 jako Młodszy Inżynier Procesu, a później Młodszy Specjalista Jakości, prowadził nadzór nad usprawnieniami procesu produkcyjnego, optymalizacjami standardów jakościowych oraz realizowaniem planów racjonalizatorskich.

AGNIESZKA BUGAJ
Certyfikowany coach Międzynarodowej Federacji Coachów ICF na poziome PCC – Professional Certified Coach. Psycholog – ukończyła psychologię w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. 8 lat doświadczeń na rynku jako profesjonalny coach w projektach coachingowych dla kadry menedżerskiej, zrealizowanych 2000 godzin coachingu.
10 lat doświadczeń na rynku szkoleniowym i konsultingowym oraz doświadczenie jako HR w ogólnopolskiej firmie handlowej. Autor i realizator programów szkoleniowych m.in z zakresu rozwoju umiejętności menedżerskich, coachingu, efektywności osobistej i biznesowej ponad 3000 godzin szkoleniowych.
Wykładowca z tematyki coachingu na uczelniach krakowskich i łódzkich.
Członek: ICF Global i ICF Polska oraz Mentor w procesach certyfikacji ICF

ŁUKASZ SZATKOWSKI
Absolwent Uniwersytetu Zielonogórskiego (Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, specjalność Inżynieria Jakości). W branży motoryzacyjnej pracuje od 2010 roku. Zdobył doświadczenie w międzynarodowych organizacjach dostarczających swoje wyroby do klientów z grupy VW oraz Iveco, Peugeot, Ford z poziomu Tier 1. Pracował na stanowisku Inżyniera Produktu/Procesu, Specjalisty ds. Procesu i Nowych Technologii, Kierownika Planowania Jakości i Nadzoru nad Dopuszczeniem Maszyn/Laboratorium, Kierownika Inżynierii Procesu i Utrzymania Ruchu. Obecnie pracuje na stanowisku trenera/konsultanta, specjalizując się w systemach zarządzania jakością, narzędziach jakości stosowanych m. in. w branży motoryzacyjnej.
