MBA w Ochronie Zdrowia – PL
Rekrutacja otwarta! Start studiów od października 2024.
Tryb studiów: weekendowy
Czas trwania: 10 miesięcy (2 semestry)
Język wykładowy: polski
Absolwenci naszych studiów MBA mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa i są zwolnieni z obowiązku zdawania egzaminu.
O studiach
MBA w Ochronie Zdrowia to studia realizowane we Wrocławskiej Akademii Biznesu, dedykowane przyszłej kadrze menedżerskiej oraz specjalistom z publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej, NFZ, firm oferujących ubezpieczenia zdrowotne, instytucji regulujących i nadzorujących działanie systemu ochrony zdrowia, a także osób zainteresowanych prowadzeniem działalności gospodarczej w sektorze ochrony zdrowia.
Celem studiów MBA w Ochronie Zdrowia jest podnoszenie i doskonalenie kompetencji zarządczych i przywódczych osób związanych z podmiotami leczniczymi i innymi jednostkami działającymi w ochronie zdrowia. Szyty na miarę program studiów MBA pozwala na szczegółowe uwzględnienie specyfiki branży, która podlega dynamicznym zmianom. Nacisk położony został na analizę problemów zarządczych w ochronie zdrowia z różnych stron ze względu na potrzeby zróżnicowanej grupy interesariuszy pracujących w różnych obszarach tego sektora. Atutem programu jest poznanie kluczowych, praktycznych aspektów zarządzania podmiotami działającymi w systemie ochrony zdrowia oraz przygotowanie do zarządzania podmiotami leczniczymi na różnych szczeblach hierarchii tych organizacji.
Dzięki studiom MBA w Ochronie Zdrowia zwiększysz m.in. kompetencje dotyczące współczesnego zarządzania, skutecznej organizacji pracy i restrukturyzacji jednostek. MBA w Ochronie Zdrowia we Wrocławskiej Akademii Biznesu mają program składający się z ponad 220 godzin teoretycznych i praktycznych zajęć ze specjalistami. Studia realizowane są w trybie stacjonarnym weekendowym, co umożliwia połączenie nauki z praktyką zawodową w ciągu tygodnia. Cena i zniżki na studia przedstawione zostały w zakładce “Opłaty”.
Uczestnicy studiów będą uczestniczyć w zajęciach z zakresu:
- Zarządzanie strategiczne w praktyce
- Wystąpienia publiczne i prezentacje biznesowe
- Cyberbezpieczeństwo w zarządzaniu
- Kreowanie marki osobistej lidera
- Spotkania z liderami: MASTER CLASS
- Zdrowie publiczne – istota i specyfika
- Podstawy prawne ochrony zdrowia w Polsce i w Unii Europejskiej
- Warunki wykonywania działalności leczniczej w różnych formach organizacyjno-prawnych
- Kontrola i nadzór nad podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
- Kontraktowanie i rozliczanie umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej
- Ochrona zdrowia w polityce spójności UE 2021-2027
- Zarządzanie marketingowe i PR w praktyce
- Trening liderski: warsztaty Design Thinking
- Podstawy rachunkowości zarządczej w praktyce
- Spółki z udziałem podmiotów publicznych jako spółki prawa handlowego
- Corporate governance w praktyce zarządzania
- Nowe technologie w ochronie zdrowia
- Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia
- Przekształcenia publicznych zakładów opieki zdrowotnej w praktyce
- Wizyta studyjna: praktyka w zarządzaniu podmiotami w ochronie zdrowia
- Rola, zadania i kompetencje samorządów terytorialnych w systemie ochrony zdrowia
- Zmiana modelu ochrony zdrowia w Polsce w kontekście europeizacji
*Zastrzegamy sobie prawo do zmiany programu studiów
Rok akademicki / academic year 2024/2025 | Daty zjazdów / dates of classes | |
I SEMESTR | 1. | 26-27.10.2024 |
2. | 16-17.11.2024 | |
3. | 30.11-1.12.2024 | |
4. | 14-15.12.2024 | |
5. | 11-12.01.2025 | |
6. | 25-26.01.2025 | |
II SEMESTR | 1. | 08-09.03.2025 |
2. | 22-23.03.2025 | |
3. | 05-06.04.2025 | |
4. | 26-27.04.2025 | |
5. | 17-18.05.2025 | |
6. | 31.05-1.06.2025 |
Opłaty za studia
Waluta | Opłata administracyjna | 1 rata | 2 raty | 4 raty | 8 rat |
---|---|---|---|---|---|
PLN | 500 | 19 900 | 10 448 | 5 348 | 2 736 |
ZNIŻKA EARLY BIRD
Zarejestruj się wcześniej i zyskaj dodatkowy rabat!
- do 30 czerwca – 2 000 PLN
- 1 lipiec – 15 wrzesień – 1 000 PLN
Opłaty za studia należy wnosić na indywidualne konto otrzymane wraz z decyzją o przyjęciu na studia. Do czasu otrzymania konta indywidualnego wpłaty można dokonywać na konto podane poniżej. W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001
Dofinansowanie studiów MBA
PROGRAM “POLECENI”
Możesz zyskać nawet 550 zł dodatkowej zniżki! Program skierowany jest do kandydatów i uczestników studiów podyplomowych, którzy będą promowali Wrocławską Akademię Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na studia podyplomowe lub MBA.
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH
W ramach nowej perspektywy finansowej 2021-2027 na rozwój kompetencji i kwalifikacji za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, przeznaczonych zostanie prawie 7 mld zł. Składają się na to środki z szesnastu programów regionalnych i krajowego programu Fundusze Europejskie na rzecz Rozwoju Społecznego.
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych jest w Bazie Usług Rozwojowych dzięki czemu możesz dofinansować swoje studia podyplomowe!
Aby uzyskać szczegóły dofinansowania skontaktuj się z odpowiednim URZĘDEM PRACY podlegającym pod Twój adres zameldowania lub skorzystaj z pomocy ZIELONEJ LINII.
ZNIŻKA DLA ABSOLWENTÓW
Zniżka dla absolwentów Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu / Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych – 10% oraz zwolnienie z opłaty administracyjnej
ZNIŻKA RODZINNA
- Zniżka dla członków rodzin decydujących się podjąć studia MBA w tym samym czasie – 10%
- Zniżka dla członków rodzin podejmujących studia MBA w kolejnych 2 edycjach – 10%
ZNIŻKA FIRMOWA
- Zniżka dla pracowników tej samej firmy aplikujących w tym samym czasie:
- na studia magisterskie MBA – 15% (jeśli aplikują co najmniej 2 osoby)
- na studia podyplomowe MBA – 20% (jeśli aplikują co najmniej 3 osoby)
- Zniżka dla pracowników firm:
- współtworzących programy studiów MBA – 10%
- a także ich stałych klientów – 5%.
* Powyższe zniżki się nie łączą.
Szczegóły promocji są określone w Zarządzeniu Rektora w sprawie opłat za studia MBA:
Proces rekrutacji i kompletowania dokumentów
- Wypełnij formularz zapisów.
- Skompletuj wymagane dokumenty rekrutacyjne:
- Podanie o przyjęcie na studia
- 1 zdjęcie w formie papierowej (35×45 mm)
- Zdjęcie w formie elektronicznej
- Kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia (+oryginały dokumentów do wglądu)*
- Suplement lub wyciąg z indeksu – dla kończących studia od 2005 r. (+oryginały dokumentów do wglądu)*
- CV
- Podpisana umowa o naukę – 2 egz.
- Dowód wniesienia opłaty wpisowej
- Podpisane Zarządzenie Rektora WAB w sprawie opłat za naukę
- Informacja dot. wystawienia faktury
- Dostarcz dokumenty rekrutacyjne:
- osobiście do Centrum Studiów MBA i Podyplomowych (pokoje 3/13 i 3/14)
- drogą pocztową
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
ul. Ostrowskiego 22
53-238 Wrocław
z dopiskiem “Centrum Studiów MBA” - skanem na adres [email protected]
*Oryginały należy dostarczyć do biura MBA (pok. 3/14) najpóźniej podczas pierwszych zajęć.
KONTAKT:
pokoje 3/13 i 3/14
tel. +48 71 333 11 81
kom. +48 535 161 561
e-mail [email protected]
Poniedziałek – Piątek 8:00 – 15:00
Jagoda Żywczyk
Koordynator ds. Studiów MBA
e-mail [email protected]
Regina Stelmaszyk
Specjalista ds. Studiów MBA
e-mail [email protected]
DR IWONA MAZUR
Opiekun merytoryczny kierunku
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, specjalista zdrowia publicznego, specjalista mikrobiologii; absolwentka studiów w zakresie organizacji zarządzania ochroną zdrowia na Universite Paris 13 – Sorbonne Cite i Universite du Littoral Cote d’Opale w Dunkierce i podyplomowych studiów w zakresie zdrowia publicznego w Instytucie Medycyny Pracy w Łodzi.
Była dyrektor samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, ekspert w dziedzinie zarządzania, finansów w ochronie zdrowia i rachunkowości. Wykładowca i trener licznych programów studiów przed- i podyplomowych w zakresie ochrony zdrowia i zdrowia publicznego, m.in. Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Ekspert oceniający projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, dla których Instytucją Pośredniczącą jest Samorząd Województwa Dolnośląskiego i Ministerstwo Rozwoju i Technologii.
Lider polskiego zespołu badawczego realizującego międzynarodowy projekt „UPRIGHT” (H2020) – program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży oraz projektu „Profil zawodowy dla ekspertów poprzez doświadczenie” (ERASMUS+).
Wice Prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej, członek Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego, European Public Health Association, Towarzystwa Ekonomistów Polskich.
Autorka i współautorka licznych prac naukowych w dziedzinie zdrowia publicznego, psychiatrii i zarządzania w ochronie zdrowia.
DR ANETA SZYMAŃSKA, PROF. WAB, MBA
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, absolwentka Kensington College of Business w Londynie (program Business Administration akredytowany przez Association of Business Executives), Uniwersytetu Wrocławskiego (Wydział Filologii Angielskiej – specjalizacja: tłumaczenia) oraz Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (Podyplomowe Magisterskie Studia Menedżerskie – program Executive MBA).
Po ukończeniu studiów pracowała jako wykładowca przedmiotów związanych z marketingiem w kilku uczelniach. Następnie objęła stanowisko Rzecznika Prasowego Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, gdzie była odpowiedzialna za działania promocyjne i PR uczelni. Pracowała również jako Dyrektor Szkoły Językowej NCJE oraz Project Manager w firmie Mainseek.
Od roku 2012 jest związana z Wrocławską Akademią Biznesu w Naukach Stosowanych (dawniej WSH), która należy do Grupy Uczelni VISTULA. Obecnie piastuje funkcję Prorektora ds. Rozwoju i Współpracy z Otoczeniem, Dyrektora Studiów MBA i Podyplomowych, a także Profesora Uczelni. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania, marketingu, public relations, komunikacji biznesowej, employer branding, wystąpień publicznych i prezentacji biznesowych na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA. Jest także promotorem wielu prac dyplomowych.
Uczestniczyła w licznych szkoleniach, seminariach, warsztatach i konferencjach, zarówno krajowych, jak i zagranicznych (m.in. we Francji, Niemczech, Włoszech, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Holandii, Japonii, Hongkongu, Republice Południowej Afryki, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Stanach Zjednoczonych Ameryki), na wielu z nich wygłaszając referaty. Jest autorką ponad 40 publikacji z zakresu zarządzania, marketingu i public relations, a także kilku projektów badawczych o charakterze aplikacyjnym. Napisała książkę pt. „Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej” oraz jest współautorką kilku monografii.
PIOTR WICZKOWSKI
Menedżer o wieloletnim stażu na różnych stanowiskach kierowniczych. Odnosił sukcesy zarówno zarządzając całą strukturą sprzedaży PKO Banku Polskiego oraz jako Prezes Zarządu DCM Dolmed SA we Wrocławiu. Swoje sukcesy zawdzięcza zorientowaniu na rozwój ludzi i odpowiedni ich dobór.
Brał udział w wielu zespołach kierujących projektami rozwojowymi kadry menedżerskiej oraz pracowników sprzedaży, a także w projektach poświęconych nowym modelom priceingowym. Inicjował i współtworzył nowe rozwiązania w zakresie zarządzania strukturami sprzedażowymi. Nadzorował wdrożenia w projektach związanych z jakością obsługi i budowania relacji z klientami, Brał udział i nadzorował wdrożenia w projektach związanych z jakością obsługi i budowania relacji z klientami.
Jest ekspertem i promotorem rozwoju nowoczesnych technologii w obszarze opieki zdrowotnej. Zainicjowana i organizowana przez niego konferencja Dolmed.Tech zyskała uznanie i zainteresowanie przedstawicieli jednostek ochrony zdrowia, biznesu okołomedycznego, nauki oraz administracji państwowej i samorządowej.
Wśród znaczących ostatnich projektów są: uruchomienie Grupy Zakupowej dla jednostek ochrony zdrowia, ważnej dla sektora medycznego inicjatywy, istotnie wpływającej na racjonalizację kosztów funkcjonowania szpitali i innych podmiotów medycznych, wdrożenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych wspierających działalność centrum medycznego, a także stworzenie Centrum Diagnostyki Obrazowej.
Był również członkiem Rady Klinicznej Wydziału Medycznego Politechniki Wrocławskiej.
Z powodzeniem realizuje również działania dydaktyczne. Prowadzi zajęcia dla studentów studiów dziennych, podyplomowych oraz MBA m.in. z zakresu zarządzania, sprzedaży, negocjacji, Jest autorem i organizatorem kierunku studiów podyplomowych pod nazwą Akademia Menedżera oraz Menadżer e-biznesu, a także Zarządzanie w ochronie zdrowia.
Jest autorem części pracy zbiorowej wydanej w książce pod tytułem „ZARZĄDZANIE W NOWEJ GOSPODARCE. KLASYKA I NOWOCZESNOŚĆ”
Wykształcenie:
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania i Marketingu, specjalizacja Systemy Zarządzania.
- Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Akademia profesjonalnego coachingu.
- Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu – EMBA Business Trends
PROF. ALDONA WIKTORSKA-ŚWIĘCKA
Profesor nauk społecznych, dr hab. z zakresu nauk o polityce, MBA
Prezes Polish Governance Institute, think-tanku specjalizującego się w zakresie innowacji w zarządzaniu publicznym.
Stypendystka rządu Stanów Zjednoczonych w ramach programu International Leadership Programm, Deutscher Akademischer Austauschdienst, Konrad-Adenauer-Stiftung, Unii Europejskiej oraz Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej.
Specjalistka w zakresie polityk publicznych, w tym szczególnie społeczno-ekonomicznych uwarunkowań rozwoju regionalnego i lokalnego. Zajmuje się w teorii i praktyce rozwojem sektora publicznego, zarządzaniem publicznym, innowacjami społecznymi, projektami w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju, rozwoju obszarów metropolitalnych i aglomeracji, koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu.
Ewaluatorka programów i projektów w zakresie rozwoju społeczno-ekonomicznego. Ekspertka m.in. ONZ, Parlamentu Europejskiego, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, rządów Polski i Niemiec, władz publicznych szczebla regionalnego i lokalnego.
Inicjatorka i organizatorka wielu przedsięwzięć, w tym o zasięgu europejskim i światowym, związanych z wprowadzaniem do praktyki innowacyjnych rozwiązań w zakresie rozwoju regionalnego i lokalnego. Doradczyni Dolnośląskiej Loży Business Center Club.
Autorka i redaktorka publikacji naukowych i popularnonaukowych. Członkini Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych, European Consortium for Political Research, Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego, Regional Study Association, European Urban Research Association. Członkini Zarządu Urban Experts Research Alliance w latach 2019-2023.
Kierownik regionalnych, krajowych i międzynarodowych konsorcjów badawczych, w tym finansowanych ze środków programu Horyzont 2020.
W 2016 pozyskała nominację dla Uniwersytetu Wrocławskiego do Polskiej Nagrody Innowacyjności 2016 (przyznanej przez Dziennik Gazeta Prawna) za realizację projektu „Innovative Social Investments in Europe”. W 2013 uznana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu za jedną z kluczowych postaci polskiego CSR. W 2011 wybrana przez Czytelników Gazety Wrocławskiej Najbardziej Wpływową Kobietą Dolnego Śląska. W latach 2014-2018 radna Województwa Dolnośląskiego.
FILIP MECNER
Właściciel agencji specjalizującej się w kreowaniu i sprzedaży praw do wizerunku osób znanych publicznie, wykładowca akademicki i ekspert z zakresu kreowania wizerunku i PR.
Do 2005 roku dziennikarz: radiowy i prasowy (Gazeta Wyborcza). Przez dwa lata pracował w londyńskiej agencji PR. Od 2008 roku właściciel agencji specjalizującej się w kreowaniu i sprzedaży praw do wizerunku osób znanych publicznie.
Agencja personal brandingowa Filipa Mecnera świadczy usługi dla profesjonalistów z różnych dziedzin. Pracował m.in z Dortoą Wellman, Małgorzatą Rozenek, Anną Muchą, Andrzejem Grabowskim, Joanną Brodzik, Sylwią Grzeszczak i wieloma innymi.
Wykładowca na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie SWPS, Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu oraz gościnnie na uczelniach artystycznych (PWST oraz ASP). Prowadzi zajęcia z personal brandingu, autoprezentacji, kreowania wizerunku oraz PR.
GRZEGORZ SIERECHAN
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego – Wydział Nauk Społeczno-Ekonomicznych, członek kadry zarządzającej sieci Lukas Banku i Credit Agricole. Czynna akwizycja jednostek służby zdrowia dla Grupy EMC Instytut Medyczny z Wrocławia, Członek Zarządu Szpitala Powiatowego w Prudniku, Prezes Zarządu spółki telemedycznej “Tele-Zdrowie”, Prezes Zarządu największej sieci medycznej w Grupie PZU Zdrowie – “Elvita”, Członek Zarządu Szpitala w Świeciu i jednocześnie Vice-Prezes Zarządu w Wąbrzeźnie, Obecnie założyciel firmy “People are People” zajmującej się rekrutacją i relokacją lekarzy z Białorusi do szpitali na terenie całej Polski.
Patron honorowy kierunku
Stowarzyszenie Menedżerów Opieki Zdrowotnej
Partner kierunku
Dolnośląska Izba Lekarska we Wrocławiu