MBA w Ochronie Zdrowia – PL
Rekrutacja otwarta! Start studiów w semestrze letnim od marca 2025.
Patron honorowy kierunku
Partner kierunku
Tryb studiów: weekendowy
Czas trwania: 10 miesięcy (2 semestry)
Wymiar godzin: 220 godzin
Język wykładowy: polski
Absolwenci naszych studiów MBA mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa i są zwolnieni z obowiązku zdawania egzaminu.
O studiach
Chcesz stać się liderem zmian w ochronie zdrowia? Nasz program MBA w ochronie zdrowia przygotuje Cię do wyzwań XXI wieku, łącząc innowacje z praktyką zarządzania. Rozwijaj swoje kompetencje w zarządzaniu placówkami medycznymi oraz przygotowaniu systemu ochrony zdrowia do radzenia sobie z kryzysami i transformacjami środowiskowymi.
MBA w Ochronie Zdrowia to studia realizowane we Wrocławskiej Akademii Biznesu, dedykowane przyszłej kadrze menedżerskiej oraz specjalistom z publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej, NFZ, firm oferujących ubezpieczenia zdrowotne, instytucji regulujących i nadzorujących działanie systemu ochrony zdrowia, a także osób zainteresowanych prowadzeniem działalności gospodarczej w sektorze ochrony zdrowia.
Celem studiów MBA w Ochronie Zdrowia jest podnoszenie i doskonalenie kompetencji zarządczych i przywódczych osób związanych z podmiotami leczniczymi i innymi jednostkami działającymi w ochronie zdrowia. Szyty na miarę program studiów MBA pozwala na szczegółowe uwzględnienie specyfiki branży, która podlega dynamicznym zmianom. Nacisk położony został na analizę problemów zarządczych w ochronie zdrowia z różnych stron ze względu na potrzeby zróżnicowanej grupy interesariuszy pracujących w różnych obszarach tego sektora. Atutem programu jest poznanie kluczowych, praktycznych aspektów zarządzania podmiotami działającymi w systemie ochrony zdrowia oraz przygotowanie do zarządzania podmiotami leczniczymi na różnych szczeblach hierarchii tych organizacji.
Dzięki studiom MBA w Ochronie Zdrowia zwiększysz m.in. kompetencje dotyczące współczesnego zarządzania, skutecznej organizacji pracy i restrukturyzacji jednostek. MBA w Ochronie Zdrowia we Wrocławskiej Akademii Biznesu mają program składający się z ponad 220 godzin teoretycznych i praktycznych zajęć ze specjalistami. Studia realizowane są w trybie stacjonarnym weekendowym, co umożliwia połączenie nauki z praktyką zawodową w ciągu tygodnia. Cena i zniżki na studia przedstawione zostały w zakładce “Opłaty”.
Główne korzyści
W szybkim czasie uzyskasz niezbędną wiedzę, praktykę oraz kwalifikacje m.in. do:
- Współczesnego zarządzania i projektowania struktur organizacyjnych
- Stosowania się do ustawodawstwa w systemie ochronie zdrowia
- Prowadzenia placówki zdrowotnej w systemie finansów publicznych
- Organizacji pracy placówki w systemie ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce
- Organizacji ochrony zdrowia
- Prowadzenia marketingu usług i produktów zdrowotnych z elementami PR
- Skutecznego wdrożenia zasad zarządzania jakością w ochronie zdrowia
- Prowadzenia skutecznych negocjacji, mediacji i zarządzania konfliktem w praktyce menedżerskiej
- Skutecznej organizacji i metody obsługi pacjentów w jednostkach ochrony zdrowia
- Tworzenia strategii i biznesplanów dla jednostek ochrony zdrowia
- Zarządzania zmianami i restrukturyzacją w jednostkach ochrony zdrowia
Dlaczego nasz program?
- Weekendowy tryb nauki – Idealny dla osób pracujących.
- Hybrydowa forma zajęć – Łącz wygodę online z bezpośrednim kontaktem z wykładowcami.
- Praktyczne podejście – Realne case studies, które pomogą Ci zastosować zdobytą wiedzę w codziennej pracy.
- Nowoczesna kadra – Wykładowcy to doświadczeni eksperci z branży ochrony zdrowia i zarządzania.
- Networking i spotkania z liderami – Zyskaj możliwość nawiązania kontaktów z liderami branży oraz innymi studentami.
Co zyskasz po ukończeniu studiów?
- Zdolność zarządzania placówkami ochrony zdrowia w oparciu o nowoczesne narzędzia i technologie.
- Gotowość do wdrażania innowacji i poprawy efektywności w zarządzaniu ochroną zdrowia.
- Wiedzę potrzebną do transformacji organizacji w duchu zrównoważonego rozwoju i nowych wymagań rynku.
- Kompetencje do prowadzenia negocjacji, prezentacji oraz zarządzania zespołami.
Studia podyplomowe MBA w Ochronie Zdrowia skierowane są do:
- osób pełniących funkcje kierownicze na średnim oraz wyższym szczeblu w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej
- osób zainteresowanych prowadzeniem działalności gospodarczej w sektorze ochrony zdrowia
- osób planujących doskonalić kompetencje zarządcze w zakresie ochrony zdrowia
- osób, które stawiają na rozwój osobisty poprzez inwestycję w swoją przyszłość
Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych ekspertów w obszarze ochrony zdrowia, praktyków zarządzania oraz nauczycieli akademickich z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym i badawczym.
Program obejmuje kluczowe moduły:
Strategiczne zarządzanie i przywództwo
Zdobądź narzędzia i techniki potrzebne do skutecznego zarządzania w sektorze ochrony zdrowia, od planowania po wdrażanie strategii.
Cyberbezpieczeństwo w zarządzaniu
Naucz się, jak chronić dane pacjentów i zabezpieczać infrastrukturę IT placówek medycznych przed zagrożeniami cyfrowymi.
Design Thinking i innowacje w zdrowiu publicznym
Odkryj nowe rozwiązania i wdrażaj innowacje, które realnie zmieniają jakość i efektywność opieki zdrowotnej.
Zarządzanie zespołami i jakością opieki
Poznaj techniki skutecznego kierowania zespołami w jednostkach ochrony zdrowia i wdrażaj standardy zarządzania jakością, aby pacjenci byli w centrum uwagi.
Nowe technologie i zrównoważony rozwój
Dowiedz się, jak nowoczesne technologie mogą wspierać zrównoważony rozwój w sektorze medycznym i tworzyć przyszłościowe rozwiązania. W tym module zgłębisz także tematy związane z zieloną transformacją w szpitalach, takie jak:
- Ekologia i ekonomia w procesach szpitalnych.
- Redukcja śladu węglowego i optymalizacja zużycia energii.
- Zrównoważone zarządzanie odpadami medycznymi.
- Inicjatywy związane z odnawialnymi źródłami energii.
Zarządzanie kryzysowe i ochrona zdrowia podczas klęsk żywiołowych
Zdobądź wiedzę na temat zarządzania kryzysowego w ochronie zdrowia podczas powodzi, huraganów, trzęsień ziemi, a także podczas działań zbrojnych i innych sytuacji nadzwyczajnych. Nauczysz się:
- Jak przygotować szpitale i placówki zdrowotne na sytuacje awaryjne.
- Skutecznego reagowania i planowania ciągłości operacyjnej w obliczu katastrof naturalnych i kryzysów humanitarnych.
- Zarządzania zespołami ratunkowymi i współpracy z lokalnymi oraz międzynarodowymi organizacjami w sytuacjach kryzysowych.
Transformacja systemu ochrony zdrowia w Polsce i Unii Europejskiej
Analiza i praktyczne aspekty zmian w systemie ochrony zdrowia w kontekście europejskim oraz zarządzania w zmieniającym się otoczeniu legislacyjnym i gospodarczym. Zrozum zmiany w systemach opieki zdrowotnej i dowiedz się, jak przygotować się do nowych wyzwań zarówno na poziomie krajowym, jak i europejskim.
Zobacz pełny program studiów
PRZEDMIOTY
PRZEDMIOTY | LICZBA GODZIN | |
SEMESTR I | Zarządzanie strategiczne w praktyce | 10 |
Wystąpienia publiczne i prezentacje biznesowe | 10 | |
Cyberbezpieczeństwo w zarządzaniu | 6 | |
Kreowanie marki osobistej lidera | 10 | |
Spotkania z liderami: MASTER CLASS | 4 | |
Innowacje w zdrowiu publicznym | 12 | |
Podstawy prawne funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce | 12 | |
Zasady finansowania świadczeń zdrowotnych w Polsce | 8 | |
Kontroling medyczny w praktyce | 10 | |
Skuteczne zarządzanie zespołem w podmiocie leczniczym | 8 | |
Zarządzanie jakością w ujęciu healthcare | 10 | |
SEMESTR II | Zarządzanie marketingowe i PR w praktyce | 10 |
Trening liderski: warsztaty Design Thinking | 12 | |
Podstawy rachunkowości zarządczej w praktyce | 12 | |
Spółki z udziałem podmiotów publicznych jako spółki prawa handlowego | 8 | |
Corporate governance w praktyce zarządzania | 12 | |
Nowe technologie w ochronie zdrowia a zrównoważony rozwój | 12 | |
Ekologia i ekonomia w zielonej transformacji podmiotów leczniczych | 18 | |
Współczesny wymiar bezpieczeństwa pacjenta | 10 | |
Transformacja systemu ochrony zdrowia w Polsce i Unii Europejskiej | 14 | |
Rola JST w systemie ochrony zdrowia a mapy potrzeb zdrowotnych | 10 | |
Dyplomowanie | 2 | |
SUMA GODZIN | 220 |
*Zastrzegamy sobie prawo do zmiany programu studiów
Rok akademicki / academic year 2024/2025 | Daty zjazdów / dates of classes | |
I SEMESTR | 1. | 22-23.03.2025 |
2. | 05-06.04.2025 | |
3. | 26-27.04.2025 | |
4. | 17-18.05.2025 | |
5. | 31.05-1.06.2025 | |
6. | 21-22.06.2025 |
Terminy zjazdów na semestr II pojawią się wkrótce.
Meeting dates for semester II will appear soon.
Opłaty za studia
Waluta | Opłata administracyjna | 1 rata | 2 raty | 4 raty | 8 rat |
---|---|---|---|---|---|
PLN | 500 | 19 900 | 10 448 | 5 348 | 2 736 |
ZNIŻKA EARLY BIRD
Zarejestruj się wcześniej i zyskaj dodatkowy rabat!
- do 31.01.2025 – 2 000 PLN
- 1.02 – 28.02.2025 – 1 000 PLN
Opłaty za studia należy wnosić na indywidualne konto otrzymane wraz z decyzją o przyjęciu na studia. Do czasu otrzymania konta indywidualnego wpłaty można dokonywać na konto podane poniżej. W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001
Dofinansowanie studiów MBA
PROGRAM “POLECENI”
Możesz zyskać nawet 550 zł dodatkowej zniżki! Program skierowany jest do kandydatów i uczestników studiów podyplomowych, którzy będą promowali Wrocławską Akademię Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na studia podyplomowe lub MBA.
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH
W ramach nowej perspektywy finansowej 2021-2027 na rozwój kompetencji i kwalifikacji za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, przeznaczonych zostanie prawie 7 mld zł. Składają się na to środki z szesnastu programów regionalnych i krajowego programu Fundusze Europejskie na rzecz Rozwoju Społecznego.
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych jest w Bazie Usług Rozwojowych dzięki czemu możesz dofinansować swoje studia podyplomowe!
Aby uzyskać szczegóły dofinansowania skontaktuj się z odpowiednim URZĘDEM PRACY podlegającym pod Twój adres zameldowania lub skorzystaj z pomocy ZIELONEJ LINII.
ZNIŻKA DLA ABSOLWENTÓW
Zniżka dla absolwentów Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu / Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych – 10% oraz zwolnienie z opłaty administracyjnej
ZNIŻKA RODZINNA
- Zniżka dla członków rodzin decydujących się podjąć studia MBA w tym samym czasie – 10%
- Zniżka dla członków rodzin podejmujących studia MBA w kolejnych 2 edycjach – 10%
ZNIŻKA FIRMOWA
- Zniżka dla pracowników tej samej firmy aplikujących w tym samym czasie:
- na studia magisterskie MBA – 15% (jeśli aplikują co najmniej 2 osoby)
- na studia podyplomowe MBA – 20% (jeśli aplikują co najmniej 3 osoby)
- Zniżka dla pracowników firm:
- współtworzących programy studiów MBA – 10%
- a także ich stałych klientów – 5%.
* Powyższe zniżki się nie łączą.
Szczegóły promocji są określone w Zarządzeniu Rektora w sprawie opłat za studia MBA:
Proces rekrutacji i kompletowania dokumentów
- Wypełnij formularz zapisów.
- Skompletuj wymagane dokumenty rekrutacyjne:
- Podanie o przyjęcie na studia
- 1 zdjęcie w formie papierowej (35×45 mm)
- Zdjęcie w formie elektronicznej
- Kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia (+oryginały dokumentów do wglądu)*
- Suplement lub wyciąg z indeksu – dla kończących studia od 2005 r. (+oryginały dokumentów do wglądu)*
- CV
- Podpisana umowa o naukę – 2 egz.
- Dowód wniesienia opłaty wpisowej
- Podpisane Zarządzenie Rektora WAB w sprawie opłat za naukę
- Informacja dot. wystawienia faktury
- Dostarcz dokumenty rekrutacyjne:
- osobiście do Centrum Studiów MBA i Podyplomowych (pokoje 3/13 i 3/14)
- drogą pocztową
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
ul. Ostrowskiego 22
53-238 Wrocław
z dopiskiem “Centrum Studiów MBA” - skanem na adres [email protected]
*Oryginały należy dostarczyć do biura MBA (pok. 3/14) najpóźniej podczas pierwszych zajęć.
KONTAKT:
pokoje 3/13 i 3/14
tel. +48 71 333 11 81
kom. +48 535 161 561
e-mail [email protected]
Poniedziałek – Piątek 8:00 – 15:00
Jagoda Żywczyk
Koordynator ds. Studiów MBA
e-mail [email protected]
Regina Stelmaszyk
Specjalista ds. Studiów MBA
e-mail [email protected]
DR IWONA MAZUR
Opiekun merytoryczny kierunku
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie zarządzania, specjalistka zdrowia publicznego i mikrobiologii. Absolwentka zarządzania ochroną zdrowia (Universite Paris 13, Universite du Littoral Cote d’Opale) oraz zdrowia publicznego (Instytut Medycyny Pracy w Łodzi).
Była dyrektor zakładu opieki zdrowotnej, ekspertka w zarządzaniu i finansach ochrony zdrowia. Wykładowczyni na licznych uczelniach, m.in. Uniwersytetach Medycznym i Ekonomicznym we Wrocławiu.
Liderka projektów międzynarodowych „UPRIGHT” i „Profil zawodowy” oraz ekspertka oceniająca projekty UE. Wiceprezes Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej, autorka prac naukowych w zdrowiu publicznym i zarządzaniu.
DR ANETA SZYMAŃSKA, PROF. WAB, MBA
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, absolwentka Kensington College of Business w Londynie (program Business Administration akredytowany przez Association of Business Executives), Uniwersytetu Wrocławskiego (Wydział Filologii Angielskiej – specjalizacja: tłumaczenia) oraz Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (Podyplomowe Magisterskie Studia Menedżerskie – program Executive MBA).
Po ukończeniu studiów pracowała jako wykładowca przedmiotów związanych z marketingiem w kilku uczelniach. Następnie objęła stanowisko Rzecznika Prasowego Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, gdzie była odpowiedzialna za działania promocyjne i PR uczelni. Pracowała również jako Dyrektor Szkoły Językowej NCJE oraz Project Manager w firmie Mainseek.
Od roku 2012 jest związana z Wrocławską Akademią Biznesu w Naukach Stosowanych (dawniej WSH), która należy do Grupy Uczelni VISTULA. Obecnie piastuje funkcję Prorektora ds. Rozwoju i Współpracy z Otoczeniem, Dyrektora Studiów MBA i Podyplomowych, a także Profesora Uczelni. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania, marketingu, public relations, komunikacji biznesowej, employer branding, wystąpień publicznych i prezentacji biznesowych na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA. Jest także promotorem wielu prac dyplomowych.
Uczestniczyła w licznych szkoleniach, seminariach, warsztatach i konferencjach, zarówno krajowych, jak i zagranicznych (m.in. we Francji, Niemczech, Włoszech, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Holandii, Japonii, Hongkongu, Republice Południowej Afryki, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Stanach Zjednoczonych Ameryki), na wielu z nich wygłaszając referaty. Jest autorką ponad 40 publikacji z zakresu zarządzania, marketingu i public relations, a także kilku projektów badawczych o charakterze aplikacyjnym. Napisała książkę pt. „Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej” oraz jest współautorką kilku monografii.
PIOTR WICZKOWSKI
Menedżer o wieloletnim stażu na różnych stanowiskach kierowniczych. Odnosił sukcesy zarówno zarządzając całą strukturą sprzedaży PKO Banku Polskiego oraz jako Prezes Zarządu DCM Dolmed SA we Wrocławiu. Swoje sukcesy zawdzięcza zorientowaniu na rozwój ludzi i odpowiedni ich dobór.
Brał udział w wielu zespołach kierujących projektami rozwojowymi kadry menedżerskiej oraz pracowników sprzedaży, a także w projektach poświęconych nowym modelom priceingowym. Inicjował i współtworzył nowe rozwiązania w zakresie zarządzania strukturami sprzedażowymi. Nadzorował wdrożenia w projektach związanych z jakością obsługi i budowania relacji z klientami, Brał udział i nadzorował wdrożenia w projektach związanych z jakością obsługi i budowania relacji z klientami.
Jest ekspertem i promotorem rozwoju nowoczesnych technologii w obszarze opieki zdrowotnej. Zainicjowana i organizowana przez niego konferencja Dolmed.Tech zyskała uznanie i zainteresowanie przedstawicieli jednostek ochrony zdrowia, biznesu okołomedycznego, nauki oraz administracji państwowej i samorządowej.
Wśród znaczących ostatnich projektów są: uruchomienie Grupy Zakupowej dla jednostek ochrony zdrowia, ważnej dla sektora medycznego inicjatywy, istotnie wpływającej na racjonalizację kosztów funkcjonowania szpitali i innych podmiotów medycznych, wdrożenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych wspierających działalność centrum medycznego, a także stworzenie Centrum Diagnostyki Obrazowej.
Był również członkiem Rady Klinicznej Wydziału Medycznego Politechniki Wrocławskiej.
Z powodzeniem realizuje również działania dydaktyczne. Prowadzi zajęcia dla studentów studiów dziennych, podyplomowych oraz MBA m.in. z zakresu zarządzania, sprzedaży, negocjacji, Jest autorem i organizatorem kierunku studiów podyplomowych pod nazwą Akademia Menedżera oraz Menadżer e-biznesu, a także Zarządzanie w ochronie zdrowia.
Jest autorem części pracy zbiorowej wydanej w książce pod tytułem „ZARZĄDZANIE W NOWEJ GOSPODARCE. KLASYKA I NOWOCZESNOŚĆ”
Wykształcenie:
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania i Marketingu, specjalizacja Systemy Zarządzania.
- Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Akademia profesjonalnego coachingu.
- Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu – EMBA Business Trends
PROF. ALDONA WIKTORSKA-ŚWIĘCKA
Profesor nauk społecznych, dr hab. z zakresu nauk o polityce, MBA
Prezes Polish Governance Institute, think-tanku specjalizującego się w zakresie innowacji w zarządzaniu publicznym.
Stypendystka rządu Stanów Zjednoczonych w ramach programu International Leadership Programm, Deutscher Akademischer Austauschdienst, Konrad-Adenauer-Stiftung, Unii Europejskiej oraz Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej.
Specjalistka w zakresie polityk publicznych, w tym szczególnie społeczno-ekonomicznych uwarunkowań rozwoju regionalnego i lokalnego. Zajmuje się w teorii i praktyce rozwojem sektora publicznego, zarządzaniem publicznym, innowacjami społecznymi, projektami w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju, rozwoju obszarów metropolitalnych i aglomeracji, koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu.
Ewaluatorka programów i projektów w zakresie rozwoju społeczno-ekonomicznego. Ekspertka m.in. ONZ, Parlamentu Europejskiego, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, rządów Polski i Niemiec, władz publicznych szczebla regionalnego i lokalnego.
Inicjatorka i organizatorka wielu przedsięwzięć, w tym o zasięgu europejskim i światowym, związanych z wprowadzaniem do praktyki innowacyjnych rozwiązań w zakresie rozwoju regionalnego i lokalnego. Doradczyni Dolnośląskiej Loży Business Center Club.
Autorka i redaktorka publikacji naukowych i popularnonaukowych. Członkini Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych, European Consortium for Political Research, Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego, Regional Study Association, European Urban Research Association. Członkini Zarządu Urban Experts Research Alliance w latach 2019-2023.
Kierownik regionalnych, krajowych i międzynarodowych konsorcjów badawczych, w tym finansowanych ze środków programu Horyzont 2020.
W 2016 pozyskała nominację dla Uniwersytetu Wrocławskiego do Polskiej Nagrody Innowacyjności 2016 (przyznanej przez Dziennik Gazeta Prawna) za realizację projektu „Innovative Social Investments in Europe”. W 2013 uznana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu za jedną z kluczowych postaci polskiego CSR. W 2011 wybrana przez Czytelników Gazety Wrocławskiej Najbardziej Wpływową Kobietą Dolnego Śląska. W latach 2014-2018 radna Województwa Dolnośląskiego.
FILIP MECNER
Właściciel agencji specjalizującej się w kreowaniu i sprzedaży praw do wizerunku osób znanych publicznie, wykładowca akademicki i ekspert z zakresu kreowania wizerunku i PR.
Do 2005 roku dziennikarz: radiowy i prasowy (Gazeta Wyborcza). Przez dwa lata pracował w londyńskiej agencji PR. Od 2008 roku właściciel agencji specjalizującej się w kreowaniu i sprzedaży praw do wizerunku osób znanych publicznie.
Agencja personal brandingowa Filipa Mecnera świadczy usługi dla profesjonalistów z różnych dziedzin. Pracował m.in z Dortoą Wellman, Małgorzatą Rozenek, Anną Muchą, Andrzejem Grabowskim, Joanną Brodzik, Sylwią Grzeszczak i wieloma innymi.
Wykładowca na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie SWPS, Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu oraz gościnnie na uczelniach artystycznych (PWST oraz ASP). Prowadzi zajęcia z personal brandingu, autoprezentacji, kreowania wizerunku oraz PR.
Dr Piotr Karniej, MBA
Ekonomista, menedżer opieki zdrowotnej, pielęgniarz i specjalista ds. zdrowia publicznego. Doradca ds. HIV/AIDS w Fundacji „Trzy Końce” i Stowarzyszeniu „Podwale Siedem”.
Absolwent zarządzania w ochronie zdrowia (Uniwersytet Paris 13) oraz dystrybucji (Universite du Littoral Cote d’Opale). Posiada MBA w ochronie zdrowia (Prometriq/WSAiB).
Specjalizuje się w zarządzaniu placówkami medycznymi, optymalizacji procesów oraz badaniach nad zdrowiem publicznym. Autor licznych publikacji, posiada wysoki indeks Hirscha (11/12) i współczynnik IF 68.
Robert Adach
Menedżer i doradca z doświadczeniem w zarządzaniu jednostkami administracji samorządowej oraz ochrony zdrowia. Specjalizuje się w budowie zaangażowanych zespołów, zarządzaniu budżetem, analizie kosztów oraz koordynacji i rozliczaniu projektów.
Obecnie Prezes Prusickiego Centrum Zdrowia i doradca Burmistrza Gminy Prusice. Były Zastępca Dyrektora Departamentu Zdrowia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego.
Posiada szerokie doświadczenie w pracy nad strategiami rozwoju samorządów, nadzorze nad placówkami medycznymi oraz współpracy międzynarodowej w dziedzinie zdrowia i innowacji.
dr hab. Maria Węgrzyn prof. UE
Dr hab. profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, specjalistka w dziedzinie finansów i ekonomii, od 1990 roku związana z Katedrą Finansów. Pełniła funkcje prodziekana i kierownika studiów doktoranckich, obecnie przewodniczy Komisji ds. weryfikacji prac dyplomowych. Od 2000 roku kieruje studiami podyplomowymi “Zarządzanie i Finanse w Ochronie Zdrowia”.
Jest autorką ponad 150 publikacji naukowych z zakresu finansów publicznych, ekonomiki zdrowia i ubezpieczeń. Prowadziła liczne projekty badawcze, m.in. na temat crowdfundingu i rentowności szpitali publicznych, oraz była kierownikiem projektów naukowych finansowanych z funduszy europejskich.
Wielokrotnie nagradzana za osiągnięcia naukowe, posiada bogate doświadczenie w organizacji szkoleń i warsztatów z zarządzania finansami w ochronie zdrowia. Prowadziła liczne szkolenia z zakresu HB HTA (Hospital Based Health Technology Assessment) oraz aktywnie uczestniczyła w radach społecznych szpitali i instytucjach ochrony zdrowia.
Wioletta Niemiec
Doktor nauk ekonomicznych, absolwent studiów podyplomowych z rachunkowości.
Były pracownik naukowy Uniwersytetu Wrocławskiego (2000–2012), adiunkt w Instytucie Studiów Międzynarodowych, autor publikacji z ekonomii międzynarodowej. Wykładowca MBA i studiów podyplomowych w zakresie zarządzania ochroną zdrowia.
Od 2008 roku związany z sektorem ochrony zdrowia, były dyrektor Dolnośląskiego Oddziału NFZ, od 2017 zarządza podmiotami leczniczymi, wspierając je w restrukturyzacji i budowaniu strategii.
Jarosław Kozera
Absolwent Politechniki Poznańskiej oraz studiów MBA dla finansistów w Warszawie. Od 1992 roku związany z sektorem ochrony zdrowia.
Właściciel JSKonsulting, firmy specjalizującej się w audytach i zarządzaniu informacją w ochronie zdrowia. Autor narzędzi analitycznych klasy Business Intelligence, takich jak BISmartHospital i SmartFinans.
Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zakładami opieki zdrowotnej, doradztwie restrukturyzacyjnym i wdrażaniu nowych usług medycznych. Były członek grup ekspertów przy Ministrach Zdrowia i Finansów. Pracował m.in. dla Centrum Zdrowia Dziecka, Olympus i EMC Instytut Medyczny.
prof. dr hab. Robert Socha
Profesor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie i pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Oficer Policji w stanie spoczynku. Dyrektor Akademickiego Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście w Dąbrowie Górniczej. Absolwentem Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, Uniwersytetu Wrocławskiego i Akademii Sztuki Wojennej. Zawodowo związany z podmiotami leczniczymi, w których zajmuje się bezpieczeństwem pacjenta oraz przygotowaniami na potrzeby obronne państwa. Redaktor naczelny półrocznika “Security Forum”. Autor i współautor ponad dwustu opracowań publikowanych w Polsce i kilkunastu innych krajach, a dotyczących: policji, bezpieczeństwa wewnętrznego państwa, bezpieczeństwa lokalnego, zarządzania kryzysowego oraz organizacji działań administracji publicznej w stanach nadzwyczajnych. Za działalność na rzecz bezpieczeństwa, nauki i dydaktyki oraz popularyzacji wyników badań wielokrotnie wyróżniany odznaczeniami państwowymi i resortowymi oraz nagrodami terenowych organów administracji rządowej i samorządowej, a także władz uczelni
JOANNA ANNA JOŃCZYK
Dr nauk ekonomicznych w zarządzaniu, mgr prawa. Adiunkt na Wydziale Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej, wcześniej wykładowca na Politechnice Białostockiej. Specjalistka w zarządzaniu ochroną zdrowia, zasobami ludzkimi i kulturą organizacyjną.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menedżerskie w sektorze ochrony zdrowia. Autorka licznych publikacji naukowych, akredytowany coach i konsultant ds. odporności psychicznej. Partner Harrison Assessments, współzałożycielka Instytutu dla Zdrowiej i Lepszej Starości. Członek Rady NFZ od 2020 roku.