Kandydaci bez obywatelstwa polskiego
Poniżej przedstawiliśmy wszystkie kroki, tak aby rejestracja była dla Ciebie prosta i nie wymagała dużej ilości czasu. Wystarczy, że wybierzesz wymarzony kierunek!
Rekrutacja na semestr zimowy 2025/2026 trwa!
Kontakt
Biuro Rekrutacji, ul. Ostrowskiego 22, pok. 1/2
+48 506 396 665 (Viber/WhatsApp/Telegram)
+48 71 333 11 18
[email protected]
Rekrutacja czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00
Mówimy w językach polskim, ukraińskim, angielskim, rosyjskim.
KROK 1 – Zarejestruj się w systemie online i dołącz tam skany dokumentów
Przygotuj skany wymaganych na tym etapie dokumentów:
- zdjęcie (oficjalne, jak do paszportu)
- paszport zagraniczny (strona ze zdjęciem i danymi);
- Karta Polaka (jeśli dotyczy);
- dla kandydatów na studia I stopnia – świadectwo ukończenia szkoły średniej z załącznikiem (jeśli jeszcze nie ma – oceny za ostatni semestr). Jeśli dokumenty są wydane w języku ukraińskim, rosyjskim lub angielskim – bez tłumaczenia. W przypadku dokumentów z Ukrainy i Białorusi nie jest wymagane apostille
- dla kandydatów na studia II stopnia – dyplom I stopnia wraz z ocenami (jeżeli jeszcze nie posiadasz – kartę z ocenami). Jeśli dokumenty są wydane w języku ukraińskim, rosyjskim lub angielskim – bez tłumaczenia. W przypadku dokumentów z Ukrainy i Białorusi nie jest wymagane apostille
- potwierdzenie znajomości języka, w którym się odbywają studia na poziomie B2 (jeśli jest).
Znajomość języka polskiego może być potwierdzona: świadectwem maturalnym, dyplomem ukończenia studiów w języku polskim lub certyfikatem (państwowym lub telc).
Znajomość języka angielskiego może być potwierdzona: certyfikatem międzynarodowym, takim jak TOEFL, TOEIC, IELTS, FCE, ESOL i in. lub dyplomem ukończenia studiów w języku angielskim.
Aby sprawdzić listę dokumentów, które należy złożyć po przyjeździe na studia, przejdź do KROKU 6.
UWAGA! Kandydatów, których aplikacja została przesłana w poprzednim systemie rekrutacyjnym mogą zalogować się i kontynuować proces rekrutacyjny w starym systemie: LINK
start studiów od października 2025
KROK 2 – Czekaj na odpowiedź i informacje o dalszych krokach:
- Uzyskania decyzji o uznaniu dyplomu (nie dotyczy dyplomów IB, EB oraz wydanych w UE, OECD, EFTA, Ukrainie i Chinach). Szczegółowe informacje na temat wymaganych dokumentów oraz procedury znajdziesz w naszym przewodniku: NAWA – uznanie dyplomów
- Egzamin wstępny (dotyczy studiów licencjackich i inżynierskich; nie jest wymagany, jeśli kandydat posiada dyplom IB, EB lub z krajów UE, OECD, EFTA lub Ukrainy oraz Chin);
- Potwierdzenie znajomości języka, w którym będą prowadzone zajęcia na poziomie co najmniej B2
KROK 3 – Wyślemy Ci umowę o naukę oraz fakturę za opłatę aplikacyjną i czesnego
Dokumenty otrzymasz po spełnieniu następujących wymagań:
- Uzyskanie decyzji o uznaniu dyplomu (z wyjątkiem dyplomów dyplomów IB, EB oraz wydanych w UE, OECD, EFTA, Ukrainie i Chinach);
- Pomyslne zdanie egzaminu wstępnego (dotyczy studiów licencjackich i inżynierskich; nie jest wymagane, jeśli kandydat posiada dyplom IB, EB lub z krajów UE, OECD, EFTA lub Ukrainy oraz Chin);
- Potwierdzeniu znajomości języka wykładowego na poziomie co najmniej B2, zaakceptowanego przez uczelnię;
KROK 4 – Dokonaj płatności
Po zaksięgowaniu Twojej płatności, otrzymasz potwierdzenie w swoim profilu online.
KROK 5 – Otrzymasz dokumenty dla konsulatu
Zaświadczenie o przyjęciu na studia oraz zaproszenie w postaci skanów zostaną wysłane drogą mailową, oryginały – pocztą tradycyjną lub Nova Post. Złóż wniosek o wizę. Wymagana jest wiza studencka lub karta pobytu/pieczątka potwierdzająca ubieganie się o kartę pobytu lub inny dowód legalnego pobytu w Polsce (np. pesel UKR).
KROK 6 – Przyjedź na studia i złóż wymagane dokumenty
Dokumenty zgodnie z listą (oryginały + kopie) należy złożyć po przyeździe do Polski w Biurze Rekrutacji (pok. 1/2).
Lista dokumentów – kandydaci z Ukrainy
Lista dokumentów – kandydaci z Białorusi