Zarządzanie – studia magisterskie

Zapisz się!
Poznaj kierunek
Zarządzanie
kierunek studiów
Stacjonarny / Niestacjonarny
tryb studiów
Magisterskie
poziom studiów
Stacjonarna
forma zajęć
Polski
język wykładowy
1,5 roku (3 semestry)
czas trwania
Studia magisterskie na kierunku Zarządzanie to idealny wybór dla osób, które chcą rozwijać kompetencje menedżerskie i strategiczne. Program przygotowuje do pracy w nowoczesnym środowisku biznesowym, oferując praktyczne podejście do zarządzania projektami, zespołami i procesami w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym.
Czego się nauczysz?
Podczas studiów zdobędziesz wiedzę i umiejętności z zakresu:
- Projektowania i wdrażania strategii marketingowych w erze cyfrowej.
- Zarządzania kapitałem ludzkim z uwzględnieniem nowoczesnych metod HR.
- Budowania efektywnych zespołów i zarządzania zmianą.
- Analizy rynkowej i opracowywania strategii biznesowych.
Program kładzie nacisk na praktyczne podejście – warsztaty, case studies i praca projektowa.
Dla kogo jest ten kierunek?
Zarządzanie to idealny kierunek dla osób, które:
- Chcą rozwijać się w obszarze e-marketingu lub HR.
- Interesują się strategicznym planowaniem i zarządzaniem projektami.
- Są otwarte na rozwój kompetencji przywódczych i innowacyjne rozwiązania.
- Pragną podjąć wyzwania w nowoczesnym środowisku biznesowym.
Gdzie możesz pracować?
Absolwenci kierunku magisterskiego Zarządzanie znajdują zatrudnienie jako:
- Specjalista ds. e-marketingu, strategii cyfrowych i kampanii online.
- Menedżer HR, specjalista ds. rekrutacji, rozwoju talentów czy employer branding.
- Lider projektu, konsultant biznesowy czy analityk rynkowy.
- Kierownik i lider zespołów w korporacjach lub start-upach.
- Przedsiębiorca prowadzący własną firmę.
Absolwenci kierunku mogą rozwijać się w korporacjach, start-upach, agencjach marketingowych, organizacjach pozarządowych oraz prowadząc własne przedsiębiorstwa.
Jakie są zarobki w branży?
Jak wygląda program studiów?
Program studiów magisterskich na kierunku Zarządzanie we Wrocławskiej Akademii Biznesu został opracowany przez ekspertów z myślą o wszechstronnym rozwoju studentów. Łączy wiedzę teoretyczną z praktyką, pozwalając na zdobycie kompetencji cenionych na rynku pracy. Nauczysz się stosować nowoczesne metody zarządzania oraz korzystać z narzędzi wspierających rozwój organizacji.
Z czego składa się program?
- Przedmioty ogólnouczelniane
- Przedmioty kierunkowe
- Przedmioty z wybranego zakresu
- Praktyka zawodowa
Metody kształcenia
- Zajęcia w formie wykładów, warsztatów i ćwiczeń.
- Realizacja projektów zespołowych, symulacji biznesowych i case studies.
- Spotkania z praktykami biznesu oraz wizyty studyjne w przedsiębiorstwach.
- Możliwość uczestnictwa w stażach i praktykach zawodowych.
Wybierz swój zakres studiów
Elastyczne podejście do wyboru specjalności
Jeśli już wiesz, co chcesz studiować – świetnie! Na naszej uczelni możesz od początku wybrać swój zakres studiów i realizować go bez przeszkód.
Jeśli jednak nie masz jeszcze sprecyzowanych zainteresowań, zapewniamy wsparcie doradcze. Na początku studiów odbędziesz zajęcia z doradcą zawodowym i wypełnisz testy kompetencji, które pomogą Ci odkryć Twoje mocne strony i wybrać ścieżkę dopasowaną do Twoich predyspozycji.
Możliwość wyboru i zmiany zakresu kształcenia
Wprowadzamy model, który pozwala na elastyczny wybór zakresu aż do chwili pojawienia się przedmiotów wybieralnych (od 3 semestru). Możesz zapoznać się z różnymi dziedzinami, a następnie dokonać świadomego wyboru zakresu kształcenia.
W trakcie studiów możliwa jest również zmiana zakresu kształcenia co pozwali Ci dostosować swoją edukację do zmieniających się zainteresowań i celów zawodowych.
Od razu ciesz się potwierdzeniem zdobytych umiejętności
Po ukończeniu wybranych zestawów przedmiotów możesz zdobyć certyfikaty, które stanowią formalne potwierdzenie ich kompetencji. Przykłady certyfikatów to: „Certyfikat z Marketingu Cyfrowego” czy „Certyfikat z Przedsiębiorczości.”
Certyfikaty te są dostępne dla wszystkich studentów, niezależnie od ich wybranego zakresu kształcenia i umożliwiają potwierdzenie zdobytych już w trakcie studiów umiejętności przydatnych na rynku pracy.
Wybierz swój zakres studiów
- Nowoczesny e-marketing
- Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim (HR)
O czym jest ten zakres?
Absolwent zakresu Nowoczesny e-marketing zdobywa kompetencje w projektowaniu, wdrażaniu i analizowaniu strategii marketingowych w środowisku cyfrowym. Dzięki znajomości nowoczesnych technologii, narzędzi analitycznych oraz trendów rynkowych, będzie mógł efektywnie zarządzać działaniami promocyjnymi w różnorodnych organizacjach.
Czego się nauczysz?
- Tworzenia strategii rozwoju przedsiębiorstw i zarządzania projektami.
- Analizowania otoczenia biznesowego i podejmowania decyzji strategicznych.
- Zarządzania procesami operacyjnymi i logistycznymi w firmach.
- Wykorzystywania narzędzi informatycznych w zarządzaniu.
Przykładowe stanowiska pracy po tym zakresie:
- Menedżer ds. rozwoju biznesu.
- Analityk procesów operacyjnych.
- Specjalista ds. strategii i planowania.
- Przedsiębiorca lub lider w małych i średnich firmach.
O czym jest ten zakres?
Absolwent zakresu Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim (HR) przygotowuje się do zarządzania talentami, projektowania strategii personalnych oraz budowania kultury organizacyjnej. Wiedza zdobyta podczas studiów pozwala mu wspierać rozwój zespołów i wdrażać skuteczne rozwiązania w zarządzaniu personelem.
Czego się nauczysz?
- Budowania strategii zarządzania talentami w organizacji.
- Tworzenia systemów motywacyjnych i oceny pracowników.
- Analizowania danych HR i wdrażania programów rozwoju talentów.
- Rozwiązywania konfliktów oraz budowania efektywnych zespołów.
Przykładowe stanowiska pracy po tym zakresie:
- Menedżer ds. HR.
- Specjalista ds. rozwoju organizacyjnego.
- Konsultant HR.
- Lider zespołów zarządzania talentami.
Eksperci
Zajęcia na kierunku Zarządzanie prowadzą doświadczeni wykładowcy i praktycy – eksperci z obszarów biznesu, prawa, HR, komunikacji oraz administracji. To osoby z bogatym dorobkiem naukowym i zawodowym, które łączą wiedzę akademicką z realnym doświadczeniem w pracy menedżerskiej, doradczej i projektowej – w Polsce i za granicą. Dzięki ich zaangażowaniu studenci uczą się zarządzania w praktyce – w oparciu o najnowsze trendy, case studies i rzeczywiste wyzwania rynkowe. Na tym kierunku uczyć będą m.in.:

mgr inż. Anna Kwietniewska
Menedżer kierunku Architektura wnętrz
Nauczyciel akademicki – asystent we Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych oraz pedagog w szkole ponadpodstawowej. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy jako wykładowca we wrocławskich uczelniach zarówno publicznych jak i niepublicznych. Głównymi dziedzinami zainteresowań jest ekonomika gospodarstw rolnych, zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie projektami, zarządzanie logistyką przedsiębiorstw. Jestem autorką podręcznika “Zarządzanie usługami w branży motoryzacyjnej” oraz wielu artykułów naukowych dot. zarządzania przedsiębiorstwami rolnymi. W 2012 roku ukończyłam studia na kierunku Ekonomia na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Posiadam również dyplom inżyniera gospodarki przestrzennej. W 2015 roku uzyskałam uprawnienia pedagogiczne do pracy z młodzieżą. W roku 2023 ukończyłam studia podyplomowe z zakresu kształcenia na kierunkach logistycznych. Swoje dotychczasowe życie zawodowe poświęciłam pracy dydaktyczno-naukowej. Posiadam także doświadczenie w zarządzaniu naukowo-dydaktycznymi projektami międzynarodowymi.

dr Agnieszka Faron, prof. WAB
Pełnomocnik Prorektora ds. studenckich. Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu. W 2010 roku na Politechnice Wrocławskiej uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Pracowała w biznesie jako specjalista ds marketingu. W uczelni pełniła funkcję Kierownika Katedry Zarządzania oraz specjalisty w Biurze Karier. Jest autorką i współautorką kilkunastu publikacji, w tym monografii, w języku polskim i angielskim. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na obszarze przedsiębiorczości i zarządzania organizacjami. Jest opiekunką koła naukowego “Fabryka Sukcesu” w WAB.

dr Dorota Gębaczyk
Ukończone uczelnie wyższe: Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Społecznych, Studium Doktoranckie Nauk o Polityce, Filozofii i Socjologii, Universite de Nice – Sophia Antipolis (Francja) Institute Sociologie-Ethnologie, Indiana University Purdue University Indianapolis (USA) School of Liberal Arts, Department of Communication Studies, Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Społecznych, Socjologia, Specjalizacja: Komunikacja społeczna i badanie rynku. Doświadczenie zawodowe: asystent w Katedrze Zarządzania we Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych, Kierownik Projektu „Wysokiej jakości usługi Biura Karier skutecznym wsparciem aktywizacji zawodowej studentów”, Trener biznesu i certyfikowany project manager, Badacz, ekspert,rekruter, autorka narzędzi badawczych. Zainteresowania naukowe: socjologia w organizacji, socjologia kultury, komunikacja interpersonalna i międzykulturowa.

dr Dariusz Socha, prof. WAB
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, nauczyciel mianowany, terapeuta pomocy emocjonalnej. Absolwent studiów z zakresu zarządzania i prawa pracy, specjalizujący się w tematyce HR, komunikacji, motywowania oraz zarządzania strategicznego. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe jako specjalista ds. szkoleń oraz manager w sektorze energetycznym i turystyczno-rekreacyjnym. Był m.in. dyrektorem hotelu Grupy DASKOPOL oraz pracownikiem działu HR w EDF. Kierował projektami unijnymi, pełniąc funkcję Zastępcy Koordynatora w ogólnopolskim projekcie szkoleniowym EDF, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Twórca i dyrektor wielu kierunków studiów podyplomowych oraz Pełnomocnik Rektora ds. praktyk i ds. interesariuszy. Ekspert zewnętrzny m.in. Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, PARP oraz Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Prowadzi szkolenia i zajęcia z zakresu prawa pracy, nowoczesnego zarządzania HR, systemów jakości (ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001), budowania zespołów i komunikacji. Właściciel firmy szkoleniowej ADVISER EXPERT. Jest autorem i współautorem kilkunastu publikacji naukowych oraz prelegentem konferencji naukowych, m.in. z zakresu zarządzania strategicznego i organizacji pracy.

dr inż. Józef Puchalski, prof. WAB
Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia. Jestem doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Ukończyłem Wyższą Szkołę Oficerską Wojsk Zmechanizowanych (1980 – inżynier), następnie Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej (1992 – mgr). Doktorem nauk ekonomicznych zostałem w 2002 r. na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej po dysertacji na temat: „Techniki zarządzania w podstawowej jednostce organizacyjnej wojska”. Moje doświadczenie zawodowe jest bogate. Byłem dowódcą, pracownikiem administracyjnym i kierownikiem w instytucjach wojskowych, a od 1999 r. zdobywam doświadczenie dydaktyczne będąc wykładowcą, kierownikiem katedry, prodziekanem i dziekanem uczelni. Prowadzę działalność naukową i dydaktyczną w zakresie: technik organizatorskich, technik i metod zarządzania; zachowań organizacyjnych, struktur organizacyjnych oraz zarządzania kryzysowego.

mgr Robert Mangold
Absolwent kierunków Prawo oraz Administracji o specjalności Zarządzanie na Uniwersytecie Wrocławskim. Odbył stypendium na LMU w Monachium oraz stypendium DAAD na TU w Dreźnie. W 2007 r. otrzymał grant badawczy Fundacji Współpracy Polsko – Niemieckiej na realizację projektu dotyczącego dynamiki handlu zagranicznego Polski w Instytucie Gospodarki Światowej w Kilonii (IFW Kiel). Otrzymał dyplom Doctor of Laws (LL.D.) – prawo w biznesie akredytowany przez brytyjską uczelnię dzięki czemu miał możliwość poszerzenia wiedzy w zakresie regulacji prawnych, krajowego i międzynarodowego obrotu gospodarczego. W 2025 r. ukończył studia Executive Master of Business Administration (EMBA), a także otrzymał dyplom Doctor of Business Administration (DBA). Odbył praktykę i pracował w dziale prawnym Konsulatu Generalnego RP w Monachium zajmując się pomocą prawną dla polskich obywateli i podmiotów gospodarczych. Od 2002 r. jako ekspert, zajmuje się pomocą prawną w zakresie eksportu, importu oraz kontraktów dla przedsiębiorstw. Pozyskuje środki zewnętrzne i realizuje projekty dla przedsiębiorstw i jednostek samorządowych w Polsce. W 2003 r. zakwalifikował się do stażu w firmie ECE w Hamburgu. W 2021 r. wyznaczony na eksperta gospodarczego Fundacji Nauka Polska. Od 2001 r. ekspert w zakresie funduszy unijnych: Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Ekspert oceniający projekty współfinansowane przez Szwajcarsko-Polski Program Współpracy. Redaktor merytoryczny periodyku “Pomoc finansowa UE dla przedsiębiorców 2007 – 2013” Beck Info Biznes.
Ile kosztują studia?
Płatność dla obywateli Polski, UE i posiadających Kartę Polaka:
Sposób płatności | Opłata roczna | Opłata semestralna | Opłata miesięczna |
---|---|---|---|
Cena regularna za cały cykl studiów | 1 x 7 300 zł (1-szy rok) 1 x 3 650 zł (2-gi rok) | 3 x 3 830 zł | 15 x 800 zł |
Opłata administracyjna wynosi 85 zł
Dla studentów spoza UE i nieposiadających karty Polaka:
Sposób płatności | Opłata roczna | Opłata semestralna |
---|---|---|
Cena regularna za cały cykl studiów | 1 x 1 600 € (1-szy rok) 1 x 800 € (2-gi rok) | 3 x 850 € |
Opłata administracyjna wynosi:
- 120 € – obywatele Ukrainy i Białorusi
- 140 € – obywatele Azji Środkowej: Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Turkmenistanu, Turcji, Tadżykistanu, Uzbekistanu, Kirgizji, Kazachstanu i Mongolii
- 220 € – obywatele pozostałych państw. Nie dotyczy obywateli: Europy Północnej, Europy Zachodniej, Europy Wschodniej (Ukrainy, Białorusi), Azji Środkowej (Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Turkmenistanu, Turcji, Tadżykistanu, Uzbekistanu, Kirgizji, Kazachstanu i Mongolii)