Zarządzanie – studia licencjackie

Zapisz się!
Poznaj kierunek
Zarządzanie
kierunek studiów
Stacjonarny / Niestacjonarny
tryb studiów
Licencjackie
poziom studiów
Stacjonarna
forma zajęć
Polski
język wykładowy
3 lata (6 semestrów)
czas trwania
Studia licencjackie Zarządzanie to kierunek, który rozwija praktyczne umiejętności i wiedzę potrzebną do efektywnego planowania, organizowania i prowadzenia działań w różnych sektorach biznesu. To idealny wybór dla osób, które interesują się budowaniem strategii, pracą z ludźmi oraz podejmowaniem kluczowych decyzji w dynamicznym środowisku rynkowym.
Czego się nauczysz?
Podczas studiów zdobędziesz wszechstronną wiedzę i kompetencje z zakresu:
- Planowania, organizacji i kontroli działań w organizacjach.
- Zarządzania zasobami ludzkimi, finansami i procesami.
- Tworzenia i wdrażania strategii biznesowych.
- Komunikacji interpersonalnej i rozwiązywania konfliktów w zespole.
- Zarządzania projektami i zmianą w organizacji.
Zajęcia są prowadzone w formie warsztatów, ćwiczeń oraz projektów, które umożliwią Ci zdobycie praktycznego doświadczenia i naukę w realistycznych warunkach biznesowych.
Dla kogo jest ten kierunek?
Zarządzanie to studia dla osób, które:
- Są komunikatywne i dobrze odnajdują się w pracy zespołowej.
- Lubią planować, organizować i skutecznie realizować swoje pomysły.
- Chcą zdobyć uniwersalne umiejętności, które znajdą zastosowanie w każdej branży.
- Interesują się biznesem, marketingiem i rozwojem organizacji.
Gdzie możesz pracować?
Po ukończeniu kierunku Zarządzanie czekają na Ciebie szerokie możliwości zawodowe, m.in. jako:
- Menedżer projektów lub zespołów.
- Specjalista ds. zasobów ludzkich (HR), marketingu lub sprzedaży.
- Koordynator biura lub zespołu.
- Przedsiębiorca prowadzący własną firmę.
- Asystent zarządu, działu, biura.
Absolwenci zarządzania znajdują zatrudnienie w firmach z każdej branży, administracji publicznej, start-upach, organizacjach non-profit oraz korporacjach na całym świecie, a także zakładają własne działalności i prowadzą własne firmy. Jeśli szukasz kierunku, który otwiera drzwi do różnorodnych ścieżek kariery – Zarządzanie jest dla Ciebie!
Jakie są zarobki w branży?
Jak wygląda program studiów?
Program studiów licencjackich na kierunku Zarządzanie został zaprojektowany tak, aby łączyć solidną podstawę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami, które są niezbędne w dynamicznym środowisku biznesowym.
Z czego składa się program?
- Przedmioty ogólnouczelniane
- Przedmioty kierunkowe
- Przedmioty z wybranego zakresu
- Praktyka zawodowa
Metody kształcenia
- Zajęcia w formie wykładów, warsztatów i ćwiczeń.
- Realizacja projektów zespołowych, symulacji biznesowych i case studies.
- Spotkania z praktykami biznesu oraz wizyty studyjne w przedsiębiorstwach.
- Możliwość uczestnictwa w stażach i praktykach zawodowych.
Wybierz swój zakres studiów
Elastyczne podejście do wyboru specjalności
Jeśli już wiesz, co chcesz studiować – świetnie! Na naszej uczelni możesz od początku wybrać swój zakres studiów i realizować go bez przeszkód.
Jeśli jednak nie masz jeszcze sprecyzowanych zainteresowań, zapewniamy wsparcie doradcze. Na początku studiów odbędziesz zajęcia z doradcą zawodowym i wypełnisz testy kompetencji, które pomogą Ci odkryć Twoje mocne strony i wybrać ścieżkę dopasowaną do Twoich predyspozycji.
Możliwość wyboru i zmiany zakresu kształcenia
Wprowadzamy model, który pozwala na elastyczny wybór zakresu aż do chwili pojawienia się przedmiotów wybieralnych (od 3 semestru). Możesz zapoznać się z różnymi dziedzinami, a następnie dokonać świadomego wyboru zakresu kształcenia.
W trakcie studiów możliwa jest również zmiana zakresu kształcenia co pozwali Ci dostosować swoją edukację do zmieniających się zainteresowań i celów zawodowych.
Od razu ciesz się potwierdzeniem zdobytych umiejętności
Po ukończeniu wybranych zestawów przedmiotów możesz zdobyć certyfikaty, które stanowią formalne potwierdzenie ich kompetencji. Przykłady certyfikatów to: „Certyfikat z Marketingu Cyfrowego” czy „Certyfikat z Przedsiębiorczości.”
Certyfikaty te są dostępne dla wszystkich studentów, niezależnie od ich wybranego zakresu kształcenia i umożliwiają potwierdzenie zdobytych już w trakcie studiów umiejętności przydatnych na rynku pracy.
Wybierz swój zakres studiów
- Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem
- Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
O czym jest ten zakres?
Absolwent zakresu Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem zdobywa umiejętności potrzebne do efektywnego prowadzenia i rozwijania działalności gospodarczej w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Pozna innowacyjne podejścia do zarządzania procesami operacyjnymi oraz strategicznego planowania, co pozwala mu działać skutecznie w różnych branżach.
Czego się nauczysz?
- Tworzenia strategii rozwoju przedsiębiorstw i zarządzania projektami.
- Analizowania otoczenia biznesowego i podejmowania decyzji strategicznych.
- Zarządzania procesami operacyjnymi i logistycznymi w firmach.
- Wykorzystywania narzędzi informatycznych w zarządzaniu.
Przykładowe stanowiska pracy po tym zakresie:
- Menedżer ds. rozwoju biznesu.
- Analityk procesów operacyjnych.
- Specjalista ds. strategii i planowania.
- Przedsiębiorca lub lider w małych i średnich firmach.
O czym jest ten zakres?
Absolwent zakresu Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) przygotowuje się do roli lidera w obszarze budowania efektywnych zespołów oraz zarządzania personelem. Dzięki znajomości nowoczesnych narzędzi HR i strategii motywacyjnych, absolwent jest w stanie wspierać rozwój talentów oraz dbać o pozytywną kulturę organizacyjną.
Czego się nauczysz?
- Planowania i realizacji procesów rekrutacyjnych.
- Tworzenia strategii zarządzania talentami w firmie.
- Wdrażania systemów motywacyjnych i oceny efektywności pracowników.
- Rozwiązywania konfliktów i budowania zaangażowania zespołów.
Przykładowe stanowiska pracy po tym zakresie:
- Specjalista ds. HR.
- Menedżer ds. rekrutacji i szkoleń.
- Doradca ds. rozwoju organizacyjnego.
- Konsultant ds. rozwoju organizacji i kultury pracy
Eksperci
Zajęcia na kierunku Zarządzanie prowadzą doświadczeni wykładowcy i praktycy – eksperci z obszarów biznesu, prawa, HR, komunikacji oraz administracji. To osoby z bogatym dorobkiem naukowym i zawodowym, które łączą wiedzę akademicką z realnym doświadczeniem w pracy menedżerskiej, doradczej i projektowej – w Polsce i za granicą. Dzięki ich zaangażowaniu studenci uczą się zarządzania w praktyce – w oparciu o najnowsze trendy, case studies i rzeczywiste wyzwania rynkowe. Na tym kierunku uczyć będą m.in.:

mgr inż. Anna Kwietniewska
Menedżer kierunku Architektura wnętrz
Nauczyciel akademicki – asystent we Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych oraz pedagog w szkole ponadpodstawowej. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy jako wykładowca we wrocławskich uczelniach zarówno publicznych jak i niepublicznych. Głównymi dziedzinami zainteresowań jest ekonomika gospodarstw rolnych, zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie projektami, zarządzanie logistyką przedsiębiorstw. Jestem autorką podręcznika “Zarządzanie usługami w branży motoryzacyjnej” oraz wielu artykułów naukowych dot. zarządzania przedsiębiorstwami rolnymi. W 2012 roku ukończyłam studia na kierunku Ekonomia na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Posiadam również dyplom inżyniera gospodarki przestrzennej. W 2015 roku uzyskałam uprawnienia pedagogiczne do pracy z młodzieżą. W roku 2023 ukończyłam studia podyplomowe z zakresu kształcenia na kierunkach logistycznych. Swoje dotychczasowe życie zawodowe poświęciłam pracy dydaktyczno-naukowej. Posiadam także doświadczenie w zarządzaniu naukowo-dydaktycznymi projektami międzynarodowymi.

dr Agnieszka Faron, prof. WAB
Pełnomocnik Prorektora ds. studenckich. Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu. W 2010 roku na Politechnice Wrocławskiej uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Pracowała w biznesie jako specjalista ds marketingu. W uczelni pełniła funkcję Kierownika Katedry Zarządzania oraz specjalisty w Biurze Karier. Jest autorką i współautorką kilkunastu publikacji, w tym monografii, w języku polskim i angielskim. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na obszarze przedsiębiorczości i zarządzania organizacjami. Jest opiekunką koła naukowego “Fabryka Sukcesu” w WAB.

dr Dorota Gębaczyk
Ukończone uczelnie wyższe: Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Społecznych, Studium Doktoranckie Nauk o Polityce, Filozofii i Socjologii, Universite de Nice – Sophia Antipolis (Francja) Institute Sociologie-Ethnologie, Indiana University Purdue University Indianapolis (USA) School of Liberal Arts, Department of Communication Studies, Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Społecznych, Socjologia, Specjalizacja: Komunikacja społeczna i badanie rynku. Doświadczenie zawodowe: asystent w Katedrze Zarządzania we Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych, Kierownik Projektu „Wysokiej jakości usługi Biura Karier skutecznym wsparciem aktywizacji zawodowej studentów”, Trener biznesu i certyfikowany project manager, Badacz, ekspert,rekruter, autorka narzędzi badawczych. Zainteresowania naukowe: socjologia w organizacji, socjologia kultury, komunikacja interpersonalna i międzykulturowa.

dr Dariusz Socha, prof. WAB
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, nauczyciel mianowany, terapeuta pomocy emocjonalnej. Absolwent studiów z zakresu zarządzania i prawa pracy, specjalizujący się w tematyce HR, komunikacji, motywowania oraz zarządzania strategicznego. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe jako specjalista ds. szkoleń oraz manager w sektorze energetycznym i turystyczno-rekreacyjnym. Był m.in. dyrektorem hotelu Grupy DASKOPOL oraz pracownikiem działu HR w EDF. Kierował projektami unijnymi, pełniąc funkcję Zastępcy Koordynatora w ogólnopolskim projekcie szkoleniowym EDF, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Twórca i dyrektor wielu kierunków studiów podyplomowych oraz Pełnomocnik Rektora ds. praktyk i ds. interesariuszy. Ekspert zewnętrzny m.in. Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, PARP oraz Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Prowadzi szkolenia i zajęcia z zakresu prawa pracy, nowoczesnego zarządzania HR, systemów jakości (ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001), budowania zespołów i komunikacji. Właściciel firmy szkoleniowej ADVISER EXPERT. Jest autorem i współautorem kilkunastu publikacji naukowych oraz prelegentem konferencji naukowych, m.in. z zakresu zarządzania strategicznego i organizacji pracy.

dr inż. Józef Puchalski, prof. WAB
Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia. Jestem doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Ukończyłem Wyższą Szkołę Oficerską Wojsk Zmechanizowanych (1980 – inżynier), następnie Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej (1992 – mgr). Doktorem nauk ekonomicznych zostałem w 2002 r. na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej po dysertacji na temat: „Techniki zarządzania w podstawowej jednostce organizacyjnej wojska”. Moje doświadczenie zawodowe jest bogate. Byłem dowódcą, pracownikiem administracyjnym i kierownikiem w instytucjach wojskowych, a od 1999 r. zdobywam doświadczenie dydaktyczne będąc wykładowcą, kierownikiem katedry, prodziekanem i dziekanem uczelni. Prowadzę działalność naukową i dydaktyczną w zakresie: technik organizatorskich, technik i metod zarządzania; zachowań organizacyjnych, struktur organizacyjnych oraz zarządzania kryzysowego.

mgr Robert Mangold
Absolwent kierunków Prawo oraz Administracji o specjalności Zarządzanie na Uniwersytecie Wrocławskim. Odbył stypendium na LMU w Monachium oraz stypendium DAAD na TU w Dreźnie. W 2007 r. otrzymał grant badawczy Fundacji Współpracy Polsko – Niemieckiej na realizację projektu dotyczącego dynamiki handlu zagranicznego Polski w Instytucie Gospodarki Światowej w Kilonii (IFW Kiel). Otrzymał dyplom Doctor of Laws (LL.D.) – prawo w biznesie akredytowany przez brytyjską uczelnię dzięki czemu miał możliwość poszerzenia wiedzy w zakresie regulacji prawnych, krajowego i międzynarodowego obrotu gospodarczego. W 2025 r. ukończył studia Executive Master of Business Administration (EMBA), a także otrzymał dyplom Doctor of Business Administration (DBA). Odbył praktykę i pracował w dziale prawnym Konsulatu Generalnego RP w Monachium zajmując się pomocą prawną dla polskich obywateli i podmiotów gospodarczych. Od 2002 r. jako ekspert, zajmuje się pomocą prawną w zakresie eksportu, importu oraz kontraktów dla przedsiębiorstw. Pozyskuje środki zewnętrzne i realizuje projekty dla przedsiębiorstw i jednostek samorządowych w Polsce. W 2003 r. zakwalifikował się do stażu w firmie ECE w Hamburgu. W 2021 r. wyznaczony na eksperta gospodarczego Fundacji Nauka Polska. Od 2001 r. ekspert w zakresie funduszy unijnych: Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Ekspert oceniający projekty współfinansowane przez Szwajcarsko-Polski Program Współpracy. Redaktor merytoryczny periodyku “Pomoc finansowa UE dla przedsiębiorców 2007 – 2013” Beck Info Biznes.
Ile kosztują studia?
Płatność dla obywateli Polski, UE i posiadających Kartę Polaka:
Sposób płatności | Opłata roczna | Opłata semestralna | Opłata miesięczna | |
---|---|---|---|---|
Cena regularna za rok studiów | 1 x 6 300 zł | 2 x 3 375 zł | 10 x 685 zł | 12 x 575 zł |
Opłata administracyjna wynosi 85 zł
Dla studentów spoza UE i nieposiadających karty Polaka:
Sposób płatności | Opłata roczna | Opłata semestralna |
---|---|---|
Cena regularna za rok studiów | 1 x 1 400 € | 2 x 750 € |
Opłata administracyjna wynosi:
- 120 € – obywatele Ukrainy i Białorusi
- 140 € – obywatele Azji Środkowej: Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Turkmenistanu, Turcji, Tadżykistanu, Uzbekistanu, Kirgizji, Kazachstanu i Mongolii
- 220 € – obywatele pozostałych państw. Nie dotyczy obywateli: Europy Północnej, Europy Zachodniej, Europy Wschodniej (Ukrainy, Białorusi), Azji Środkowej (Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Turkmenistanu, Turcji, Tadżykistanu, Uzbekistanu, Kirgizji, Kazachstanu i Mongolii)