Zrównoważony Rozwój i Transformacja w Korporacjach [nowość]
![Zrównoważony Rozwój i Transformacja w Korporacjach [nowość] Zrównoważony Rozwój i Transformacja w Korporacjach [nowość]](https://wab.edu.pl/wp-content/uploads/2025/05/Studia-podyplomowe-Zrownowazony-Rozwoj-i-Transformacja-w-Korporacjach-1024x439.png)
Tryb studiów: weekendowy
Forma studiów: stacjonarna
Czas trwania: 10 miesięcy (2 semestry)
Wymiar godzin: 160 godzin
Język wykładowy: polski
Forma zajęć: wykłady, warsztaty, ćwiczenia
O studiach
Celem studiów jest przygotowanie specjalistów do projektowania, wdrażania i zarządzania strategią zrównoważonego rozwoju w organizacjach, w oparciu o aktualne wyzwania społeczne, środowiskowe i gospodarcze. Program kładzie nacisk na praktyczne aspekty transformacji korporacyjnej, rolę badań rynkowych oraz znaczenie dialogu z interesariuszami w procesie kształtowania strategii ESG i budowania odpowiedzialnego wizerunku organizacji.
Studia stanowią połączenie rzetelnej wiedzy akademickiej oraz praktyki biznesowej, przekazywanej przez doświadczonych ekspertów i fachowców z obszaru ESG, transformacji organizacyjnych, badań rynkowych i komunikacji korporacyjnej.
Program został zaprojektowany tak, aby kompleksowo przygotować uczestników do wejścia na rynek pracy w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju w sektorze korporacyjnym.
Patronat na studiami obejmuje Grupa ESG Partners (Agnieszka Kotlińska, Ewa Anna Stępień, Jerzy Piątek).
Zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej/ tryb studiów weekendowy. Taka forma pozwoli na rzetelne i profesjonalne przygotowanie studentów do ścieżki zawodowej w obszarze ESG/Zrównoważony Rozwój.
Adresaci kierunku
Grupa docelowa dla kierunku Zrównoważony Rozwój i Transformacja w korporacjach to absolwenci studiów wyższych, którzy:
- planują podnieść swoje kwalifikacje w obszarze ESG/ Zrównoważony Rozwój,
- posiadają wiedzę, jednak brakuje im praktycznych kompetencji i doświadczenia,
- planują rozpocząć pracę w obszarze ESG/ Zrównoważony Rozwój,
- chcieliby wdrażać Strategię Zrównoważonego Rozwoju w swoich organizacjach.
Profil Absolwenta
Studia podyplomowe Zrównoważony Rozwój i Transformacja w korporacjach we Wrocławskiej Akademii Biznesu mają na celu nabycie przez słuchaczy wiedzy oraz kompetencji w zakresie:
- wiedzy z obszaru CSR/ ESG/ Zrównoważony Rozwój,
- projektowania, wdrażania i zarządzania strategią ESG/ Zrównoważonego Rozwoju ,
- komunikacji biznesowej ,
- wykorzystywania badań rynkowych i analiz do budowania strategii ESG/ Zrównoważony Rozwój.
Jeśli interesują Cię też inne studia podyplomowe Wrocław, zachęcamy do zapoznania się z opisami pozostałych kierunków.
Program studiów
Nazwa przedmiotu |
CSR/ESG/Zrównoważony Rozwój / budowanie strategii w oparciu o badania rynkowe |
Zarządzanie marką i strategią marketingową a zrównoważony rozwój w firmie |
Budowanie strategii ESG, Rola Experta ds. zrównoważonego rozwoju / Raport ZR |
Komunikacja w organizacji jako część strategii biznesowej |
Public relations w ESG |
Analiza technik ‘washing’owych’ w działalności korporacyjnej. |
Transformacja energetyczna a konkurencyjność i budowanie odporności biznesowej |
Zrównoważony Rozwój w praktyce: energia, transport, GOZ |
Współpraca z kluczowymi interesariuszami rynku Climate Leadership |
Taksonomia, dekarbonizacja |
Współpraca z kluczowymi interesariuszami rynku FOB |
Relacje z mediami, instytucjami i organizacjami |
Budowa wizerunku eksperckiego w ESG |
Komunikacja kryzysowa w ESG |
Dyplomowanie (w formie repetytorium, przygotowanie do egzaminu) |
SUMA GODZIN: 160 |
Terminy zjazdów
Rok akademicki 2025/2026 | Daty zjazdów |
---|---|
I SEMESTR | 1. 15-16.11.2025 |
2. 29-30.11.2025 | |
3. 13-14.12.2025 | |
4. 10-11.01.2026 | |
5. 24-25.01.2025 | |
II SEMESTR | 1. 7-8.03.2025 |
2. 21-22.03.2025 | |
3. 11-12.04.2025 | |
4. 25-26.04.2025 | |
5. 16-17.05.2025 |
Opłaty za studia
Cena regularna:
- Opłata roczna: 6 500 zł
- Opłata semestralna: 2x 3 410 zł
- Opłata w 4 ratach: 4x 1 790 zł
- Opłata w 8 ratach: 8x 930 zł
Wpisowe: 250 zł
Numer konta bankowego do wpłat
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto. W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001
Zniżka na studia podyplomowe dla semestru zimowego:
- 500 zł do 30.06.2025 r.
- 400 zł w okresie 01.07 – 15.09.2025 r.
- 300 zł w okresie 16.09 – 01.10.2025 r.
Zniżka na studia podyplomowe dla semestru letniego:
- 500 zł do 31.01.2026 r.
- 400 zł w okresie 01.02 – 15.02.2026 r.
- 300 zł w okresie 16.02 – 04.03.2026 r.
Dofinansowanie studiów podyplomowych
PROGRAM “POLECENI”
Możesz zyskać nawet 550 zł dodatkowej zniżki! Program skierowany jest do kandydatów i uczestników studiów podyplomowych, którzy będą promowali Wrocławską Akademię Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na studia podyplomowe lub MBA.
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH
W ramach nowej perspektywy finansowej 2021-2027 na rozwój kompetencji i kwalifikacji za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, przeznaczonych zostanie prawie 7 mld zł. Składają się na to środki z szesnastu programów regionalnych i krajowego programu Fundusze Europejskie na rzecz Rozwoju Społecznego.
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych jest w Bazie Usług Rozwojowych dzięki czemu możesz dofinansować swoje studia podyplomowe!
Aby uzyskać szczegóły dofinansowania skontaktuj się z odpowiednim URZĘDEM PRACY podlegającym pod Twój adres zameldowania lub skorzystaj z pomocy ZIELONEJ LINII.
ZNIŻKA DLA ABSOLWENTÓW I STUDENTÓW WAB
Wszyscy Absolwenci oraz obecni Studenci WAB, podejmujących naukę na studiach podyplomowych otrzymują:
- rabat w wysokości 5% wartości opłaty rocznej
- brak wpisowego (opłata poza zniżką – 250 zł)
ZNIŻKA RODZINNA
Jeżeli na Uczelni studiują w tym samym czasie osoby spokrewnione: rodzeństwo, małżeństwo, rodzice, dzieci, to każda z tych osób na czas równoległych studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
ZNIŻKA FIRMOWA
- Jeżeli na Uczelni studiują osoby z tej samej firmy, to każda z tych osób na czas równoległych studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
- Jeżeli na Uczelni studiują pracownicy firmy współtworzącej programy studiów podyplomowych oraz ich stali klienci, to każda z tych osób na czas studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
* Powyższe zniżki się nie łączą.
Szczegółowe informacje odnośnie opłat, zniżek oraz harmonogramu płatności znajdują się w poniższym Zarządzeniu:
Proces rekrutacji i kompletowania dokumentów
- Wypełnij formularz rekrutacyjny w systemie IRK.
- Skompletuj dokumenty rekrutacyjne
- Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem (I – go stopnia, II stopnia, jednolitych magisterskich)
- Kopia dowodu wniesienia opłaty administracyjnej
- Dowód osobisty należy przedłożyć do wglądu
- Podanie o przyjęcie na studia
- Dwie podpisane przez Kandydata umowy o naukę
- Złóż dokumenty rekrutacyjne w Centrum Studiów MBA i Podyplomowych.
Kontakt
pokój 3/14
tel. +48 71 333 11 33
kom. +48 535 164 459
e-mail [email protected]
Poniedziałek – Piątek 7:00 – 15:00

Weronika Bereska
Koordynator ds. Studiów Podyplomowych i Szkoleń
e-mail [email protected]

Olena Holovchenko
Pracownik administracyjny
e-mail [email protected]
Eksperci na kierunku
mgr inż. Ewa Anna Stępień
Opiekun merytoryczny kierunku
Absolwentka Politechniki Wrocławskiej na kierunku Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz studiów podyplomowych z Pedagogiki w Wyższej Szkole Zarządzania „Edukacja”. Członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO) w Warszawie. Członkini Grupy ESG Partners od roku 2025. Od ponad dwóch dekad związana z branżą retail, gdzie rozwija swoje kompetencje w międzynarodowej korporacji w Business Intelligence, realizując projekty krajowe i międzynarodowe w zakresie badań i analiz rynkowych, w tym CSR/ ESG/Zrównoważony Rozwój. Wystąpienia na konferencjach i workshopach krajowych i międzynarodowych z obszaru CSR/ESG. Z powodzeniem łączy tradycyjne metody badawcze z nowoczesnymi technologiami, aktywnie wdrażając sztuczną inteligencję (AI) do analiz rynkowych. Współpracuje z czołowymi instytutami badawczymi, realizując projekty zarówno indywidualnie, jak i w zespołach eksperckich. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu badań rynkowych i ESG, w których stawia na praktyczne podejście i dostosowanie treści do potrzeb uczestników. Jej celem jest przekazywanie wiedzy, która bezpośrednio przekłada się na poprawę efektywności i jakości pracy.

mgr Agnieszka Kotlińska
Absolwentka Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku ESG/CSR. Cele Zrównoważonego Rozwoju w Strategii Firmy, Uniwersytetu Wrocławski na kierunku Filologia Niderlandzka oraz Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu na kierunku Nowoczesny Marketing. Od 2025 członkini Grupy ESG Partners. Od piętnastu lat zawodowo związana z obszarem CSR/ESG oraz public relations, a doświadczenie w tej dziedzinie zdobywała w krajowych i międzynarodowych korporacjach prowadząc projekty z firmami konsultingowymi oraz audytorskimi (Wielka Czwórka) przy budowaniu strategii ESG, opracowywaniu raportów niefinansowych zgodnych ze standardami GRI, ESRS, koordynowaniu badań marketingowych z obszarów ESG, koordynowaniu analizy podwójnej istotności oraz przy tworzeniu kampanii edukacyjnych o tematyce ESG. Na swoim koncie ma liczne wystąpienia publiczne na konferencjach i workshopach z obszaru CSR/ESG. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu zarządzania zmianami w organizacji, budowania strategii ESG, przygotowania firmy do opracowania raportów zrównoważonego rozwoju zgodnie ze standardem CSRD, tworzenia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej ESG.

mgr Jerzy Piątek
Ukończył Uniwersytet Wrocławski na kierunku Filologia Germańska oraz fotografię w Instytucie Twórczej Fotografii na Uniwersytecie w Opawie (Czechy). Członek Grupy ESG Partners. Od kilkunastu lat zawodowo związany jest z obszarem public relations, a doświadczenie w tej dziedzinie zdobywał, dbając o wizerunek przedsiębiorstw z branży wydobywczej i przetwórczej, automotive, retail, HoReCa, IT, jak również dla organizacji, instytucji publicznych oraz podmiotów z sektorów prawo i finanse oraz architektura. Wszechstronną wiedzę o współczesnych mediach zdobywał, pracując przez ponad dekadę jako dziennikarz redakcyjny oraz freelancer w portalach internetowych. Dzięki temu zajęciu był świadkiem rodzących się mediów internetowych w Polsce oraz dynamicznego rozwoju tego sektora. Prowadzi szkolenia z obszaru public relations, tworzenia strategii wizerunkowej i budowania reputacji ze szczególnym uwzględnieniem obszaru ESG i zrównoważonego rozwoju, jak również z zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, odwołuje się do praktycznych rozwiązań, case studies, jak również wskazuje na dobre praktyki w obszarze komunikacji i ESG. Od niespełna 8 lat związana z firmą DTA Sp. z o.o. Specjalizuje się zapewnieniem zgodności z regulacjami prawnymi, w ramach procedowania spraw dotyczących obrotu towarowego z zagranicą, w charakterze zarówno operacyjnym, jak i strategicznym, dążąc do minimalizacji ryzyk prawnych i finansowych oraz optymalizacja procesów celnych. Wspiera przedsiębiorców w zapewnieniu zgodności z regulacjami unijnymi oraz krajowymi, dokonując analiz obszarów celnych i wspierając wdrożenie zoptymalizowanych procesów celnych, a także wspomagając i reprezentując podmioty w toczących się postępowaniach celno – podatkowych, w tym kontrolnych, z zakresu wszelkich regulacji prawa celno – podatkowego.

dr Selim Oleksowicz
Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej oraz studiów doktoranckich zakończonych uzyskaniem stopnia doktora nauk technicznych. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami i studia menadżerskie w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Podczas trzyletniego stażu podoktorskiego (PostDoc) na Coventry University ukończył również podyplomowe studia pedagogiczne w zakresie nauczania w szkolnictwie wyższym.
Od blisko dwóch dekad aktywnie zaangażowany w projekty badawczo-rozwojowe w obszarach elektromobilności, inżynierii materiałowej oraz gospodarki o obiegu zamkniętym. Posiada bogate doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i komercjalizacji innowacyjnych produktów i technologii dla przemysłu transportowego, energetycznego i budowlanego.
Obecnie pełni funkcję Dyrektora Centrum Badawczego Materiałów Elektrotechnicznych w Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytucie Elektrotechniki, gdzie odpowiada za strategię rozwoju, komercjalizację technologii oraz współpracę z partnerami przemysłowymi i naukowymi. Centrum specjalizuje się m.in. w recyklingu kompozytów, gospodarce obiegu zamkniętego, technologiach dla odnawialnych źródeł energii oraz elektromobilności.
Od 2025 roku pełni także funkcję eksperta Programu Laboratorium Innowatora, realizowanego przez Podkarpackie Centrum Innowacji. Jest również coachem innowacji w ramach programu prowadzonego przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej we współpracy z Instytutem Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk (IPPT PAN).
Jako ekspert ocenił ponad 1000 projektów w ramach programów krajowych i europejskich (m.in. POIG, POIR, RPO, FENG, KPO), współpracując z instytucjami takimi jak NCBR, PARP, BGK oraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
Autor i współautor publikacji naukowych oraz aktywny popularyzator innowacji – występuje na konferencjach, prowadzi szkolenia i warsztaty, a także doradza w zakresie strategii rozwoju technologicznego i komercjalizacji B+R. Skutecznie łączy zaawansowaną wiedzę inżynierską z kompetencjami menadżerskimi i strategicznym myśleniem o innowacjach.

mgr inż. Monika Michalska
Ukończyłam Akademię Górniczo-Hutniczą na kierunku górnictwo i geologia, spec. geologia inżynierska i geotechnika, co pozwoliło mi rozwinąć umiejętności analizy danych, weryfikowania informacji i ich interpretacji.
Pracowałam jako kierownik projektu, inżynier budowy, specjalista ds. remediacji a w ostatnich latach jako konsultantka/ekspert ds. ESG i zrównoważonego rozwoju, prowadząc projekty raportowania zrównoważonego rozwoju (CSRD, GRI, IFRS, Taksonomia) dla wiodących firm z branży wydobywczej, cementowej, opakowaniowej, kosmetycznej oraz retail. Przygotowywałam i prowadziłam szkolenia oraz webinary dla osób bez doświadczenia, zespołów raportujących, zarządów oraz słuchaczy na konferencjach (np. Retail Summit). Specjalizuję się w zagadnieniach odpowiedzialnej komunikacji (-washing’i), ochrony bioróżnorodności, analizy danych klimatycznych, analizy odporności łańcuchów dostaw oraz compliance ESG.
Jestem ekspertką programu Climate Leadership, wspierając firmy w zakresie edukacji środowiskowej i ESG. Jestem członkinią Grupy Roboczej ds. raportowania danych ESG przy Platformie Zrównoważonych Finansów. Prowadzę wykłady na studiach „Menadżer ESG. Zrównoważony rozwój w biznesie” na Uniwersytecie Civitas w zakresie ryzyk greenwashing’u. Przygotowuję artykuły oraz weryfikuję ich jakość dla Wydawnictwa C.H.Beck. Jestem Moderatorką Mozaiki Klimatycznej, edukując o przyczynach i skutkach zmiany klimatu. Ukończyłam wiele szkoleń tematycznych, pogłębiających wiedzę w obszarze zrównoważonego rozwoju, w tym Nature-based Solutions for Disaster and Climate Resilience (UNEP), GIS for Climate Action (ESRI), Event Sustainability Management (BSI), Ocena oddziaływania na środowisko w procesie inwestycyjnym z uwzględnieniem najnowszych zmian prawnych (Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji).
Specjalizuję się w analizie danych ESG, ich interpretacji i wykorzystaniu najnowszej wiedzy do skutecznego raportowania oraz podejmowania decyzji strategicznych. Łączę aktualną wiedzę, najlepsze praktyki tworząc merytoryczne materiały i wytyczne.

mgr Katarzyna Zalewska
Przez ostatnie lata, pełniąc rolę Head of Sustainability Expertise w Kantar Polska, Katarzyna realizowała się jako badaczka, konsultantka i mówczyni w obszarze zrównoważonego rozwoju. Jej praca koncentrowała się na budowaniu silnych marek oraz tworzeniu odpowiedzialnego marketingu. Pedagożka i socjolożka, ekspertka w dziedzinie badań konsumenckich i analiz rynkowych.
Współtwórczyni i współprowadząca serii podcastów podcastów pod nazwą #SUSCASTY, które poruszają tematykę zrównoważonego rozwoju w biznesie: Suscasty Kantar Polska.
Aktywnie uczestniczy w wydarzeniach branżowych, tworzy własne publikacje, występuje i prezentuje na licznych forach. Efekty tej działalności można zobaczyć m.in. na łamach portali branżowych: Sustainability polaryzuje. Są szanse marketingowe – Marketing przy Kawie.
Jej celem jest rozwijanie wiedzy i świadomości w zakresie zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym obalaniu mitów i dyskusji z kluczowymi nurtami w dyskursie publicznym. Wszystko to opiera na rzetelnych danych, przekrojowych analizach i odpowiedzialnym wnioskowaniu.
Od października 2023 pełni rolę wykładowczyni w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju w Centrum Kształcenia Podyplomowego ŁAZARSKI.
Od czerwca 2025 roku w roli Senior Manager – Brand & Portfolio Strategy Practice w Deloitte.

dr Karolina Adamska-Woźniak
Ekspertka CSR i ESG, twórczyni studiów podyplomowych ESG Management na Collegium DaVinci w Poznaniu, wykładowczyni przywództwa społecznego na Akademii Leona Koźmińskiego, założycielka KAWA Dobra – pierwszej w Polsce agencji dobra budującej strategie pomagania dla show-biznesu, autorka podcastu KAWA Dobra, mentorka.
Karolina Adamska-Woźniak jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie skończyła studia magisterskie oraz doktoranckie, broniąc tytuł doktorki nauk medycznych. Działaczka społeczna, wolontariuszka z 20- letnim stażem, wieloletnia prezeska Fundacji Mam Marzenie – organizacji pożytku publicznego zajmującej się spełnianiem marzeń dzieci cierpiących na choroby zagrażające ich życiu.
Absolwentka studiów podyplomowych z CSR i Zrównoważonego Rozwoju na Akademii Leona Koźmińskiego oraz Psychologii Wizerunku w Życiu Publicznym i Biznesie na SWPS w Warszawie.
Karolina jest pomysłodawczynią i realizatorką studiów podyplomowych ESG Management na Collegium DaVinci w Poznaniu.
Pasjonuje ją człowiek i jego motywacje, a energii dodaje praca i absolutna wiara w to, że można zmieniać Świat i siebie na lepsze.

mgr Paulina Kulik
Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku ESG/CSR. Cele Zrównoważonego Rozwoju w Strategii Firmy.
Koordynatorka programu Climate Leadership z ramienia UNEP/Grid-Warszawa, gdzie pomaga biznesom w transformacji i adaptacji ich strategii do zmian klimatycznych.
Ekspertka z ponad 13-letnim stażem pracy w branży mody. Swoje doświadczenie zdobywała pracując w międzynarodowych organizacjach takich jak: H&M, Zalando, LPP i 4F.
Członkini zarządu Fashion Revolution Polska, organizatorka
Circular Tex Hub- pierwszej w Polsce konferencji o modzie
cyrkularnej.
Wykładowczyni na Akademie Mode und Design w Berlinie na kierunku Fashion Product Management, gdzie przekazuje przyszłym specjalistom swoją wiedzę o zrównoważonym zarządzaniu produktem w branży tekstylnej.

mgr Krzysztof Leszczyński
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów Ekologiczny Transport Przyszłości pod auspicjami Fundacji Kierunkowskaz i Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, a także studiów podyplomowych „Zrównoważony rozwój a raportowanie ESG” na Akademii Leona Koźmińskiego.
Od blisko 10 lat związany z rynkiem flotowym w obszarze elektromobilności, wcześniej zdobywał doświadczenie, w branży ubezpieczeniowej, nowych technologii i consultingu. Specjalizuje się w tematyce dekarbonizacji w transporcie i energetyce, a pracując w Volkswagen Financial Services prowadzi doradztwo wdrożeniowe samochodów elektrycznych do firmowych flot samochodowych.
Wykładowca studiów podyplomowych „Nowa Mobilność” na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej współprowadzonego przez Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności, autor i prelegent szkoleń z obszaru elektromobilności dla klientów i sprzedawców flotowych.
Praktyk i pasjonat elektrycznej mobilności – kierowca samochodów elektrycznych ze stażem ponad 420 000 km pokonanych wyłącznie na prądzie.
Prywatnie miłośnik nowoczesnych technologii ze szczególnym akcentem na motoryzację. W wolnych chwilach rozwija też zainteresowania związane z historią architektury i urbanistyki, turystyką, szczególnie w rejonie Morza Śródziemnego oraz wędrówkami górskimi z rodziną.

mgr Agata Potarzycka-Szczerba
Ekspert w zakresie strategicznego planowania komunikacji z 15-letnim doświadczeniem w branży. Specjalizuje się w projektach z obszaru Public Affairs, Corporate PR, Change Management i Employer Branding. Wierzy w skuteczność kompleksowych rozwiązań: trafnej diagnozy, dobrze sprofilowanej strategii i właściwej egzekucji. Realizowane przez nią projekty były wielokrotnie nagradzane w Polsce i Europie, m.in. SABRE Awards EMEA, Grand Press ESG, Effie i Złotych Spinaczy.
Wykształcenie zdobywała na Uniwersytecie Wrocławskim, na kierunkach politologia oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Ukończyła również studia podyplomowe z Employer Branding na Akademii Górniczo-Hutniczej. Po ponad dekadzie pracy w jednej z topowych agencji PR w Polsce, jako doradca wykorzystuje swoje kompetencje we wsparciu klientów korporacyjnych, samorządów i NGO. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas pracy dla branż energetycznej, wydobywczej, automotive i logistycznej. Współtworzyła również agencję badawczą, odpowiadając za jej rozwój biznesowy i realizację badań opinii, szczególnie w sferze społecznej i satysfakcji pracowniczej.
Aktualnie łączy doświadczenie PR-owe i badawcze, tworząc kompleksowe strategie komunikacji i doradzając podmiotom z sektora prywatnego, publicznego i non-profit. Prowadzi również szkolenia i warsztaty z zakresu komunikacji społecznej, planowania strategicznego, współpracy z mediami, komunikacji w mediach społecznościowych i marketingu politycznego. Jako członkini Rady Interesariuszy Instytutu Politologii UWri Stowarzyszenia Absolwentów Politologii wspiera kształcenie studentów zainteresowanych rozwojem w branży.

Bożena Sobiech
Ekspertka w obszarze public relations, specjalizująca się w PR korporacyjnym oraz komunikacji kryzysowej. Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte we współpracy z firmami i instytucjami z różnych sektorów – w tym z takimi markami jak KGHM, Tauron czy Skanska.
Z powodzeniem planuje i koordynuje audyty komunikacyjne, wspiera organizacje w budowie strategii komunikacyjnych oraz wdrażaniu nowych narzędzi i rozwiązań, szczególnie w kontekście reagowania na sytuacje kryzysowe. Doradza przy prowadzeniu kluczowych kampanii informacyjnych, projektuje i realizuje działania komunikacyjne skierowane do pracowników oraz otoczenia zewnętrznego – w tym do społeczności lokalnych. Prowadzi także szkolenia z zakresu komunikacji, budowania relacji oraz zarządzania informacją w sytuacjach wymagających szczególnej wrażliwości i precyzji.
Swoje zawodowe fundamenty zbudowała jako dziennikarka Gazety Wyborczej oraz ogólnopolskich miesięczników. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy w mediach doskonale orientuje się w specyfice branży medialnej, co skutecznie wykorzystuje na co dzień w pracy jako ekspertka public relations.
