MBA w Administracji Publicznej – PL

Tryb studiów: Weekendowy
Czas trwania: 10 miesięcy (2 semestry)
Wymiar godzin: 220 godzin
Język wykładowy: polski
Studia MBA w Administracji Publicznej w WAB uzyskały standard jakości Klasa Standardowa w Ratingu Programów MBA Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej Forum 2020 oraz uzyskały certyfikat i znak jakości „Studia z Przyszłością”. Dowiedz się, dlaczego warto podjąć studia Administracja Publiczna i weź udział w rekrutacji.
Master of business administration – dla kogo?
Czy administracja publiczna to obszar, w którym warto działać? Tak! Aktualny świat potrzebuje mądrych liderów, odważnych decydentów, otwartych przywódców, którzy z rozwagą zadbają o jakość publicznych spraw. Potrzebuje tych, którzy swój czas, zapał, zaangażowanie i wiedzę będą chcieli włożyć w zmienianie świata, tak aby podnieść standard życia.
Aby sprostać tym ambitnym wyzwaniom, Wrocławska Akademia Biznesu oferuje 2-semestralne studia MBA dla administracji publicznej w języku polskim. Przygotowany przez nas kierunek jest unikalny na Dolnym Śląsku i we Wrocławiu oraz jednym z pierwszych w Polsce, który korzysta z elitarnej wiedzy w tym zakresie. Bierze pod uwagę najlepsze doświadczenia najlepszych ośrodków o randze światowej, które specjalizują się w kształceniu menedżerów. Sprawdź, kiedy rusza rekrutacja i dołącz do grona tych, dla których administracja publiczna jest obszarem rozwoju zawodowego.
Absolwenci studiów MBA mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa i są zwolnieni z obowiązku składania egzaminu.
Partnerzy

Uczestnicy studiów będą mieli możliwość wyboru zajęć specjalizacyjnych z zakresu przywództwa, ekonomii i finansów oraz współzarządzania w elastyczny sposób. Dodatkowo pozyskaną wiedzę będą mogli skonfrontować w praktyce dzięki licznym wizytom studyjnym (lokalnym i zagranicznym), jak i spotkaniom z mistrzami zarządzania publicznego. Wykładowcami na kierunku są praktycy zarządzania publicznego, doświadczeni menedżerowie reprezentujący sektor publiczny, prywatny, pozarządowy i naukowy.
W ramach programu oferujemy elastyczność, energię i dynamiczne podejście
Moduły obowiązkowe 1 i 2:
- Koncepcje zarządzania organizacją
- Koncepcje zarządzania publicznego
Moduły rozwoju osobistego 3 i 4 :
- przywództwo
- zarządzanie spółkami finansowanymi ze środków publicznych
- współzarządzanie sektorem publicznym
Moduły rozwoju zawodowego 5 i 6:
- kompetencyjny, w tym wystąpienia publiczne, skuteczna komunikacja i seminarium dyplomowe
- warsztatowy, w tym wyjazd studyjny, spotkania z liderami zarządzania publicznego
PLAN STUDIÓW
- Zarządzanie organizacjami w praktyce – 12 godzin
- Budowanie zespołów i przywództwo – 12 godzin
- Wystąpienia publiczne i prezentacje biznesowe – 12 godzin
- Kreowanie marki osobistej lidera w sektorze publicznym – 12 godzin
- Koncepcje zarządzania publicznego – 6 godziny
- Współzarządzanie jako koncepcja zarządzania publicznego – 6 godzin
- Europejskie standardy i instrumenty współzarządzania – 16 godzin
- Współzarządzanie w praktyce rozwoju lokalnego – 6 godzin
- Innowacyjność w zarządzaniu publicznym w Polsce po roku 2004 – 6 godzin
- Pozyskiwanie funduszy na rozwój lokalny po roku 2020 – 6 godzin
- Strategie rozwoju lokalnego i regionalnego – 10 godzin
- Spotkania z liderami zarządzania publicznego – 6 godzin
- Spółki z udziałem podmiotów publicznych jako spółki prawa handlowego – 12 godzin
- Jakość i odpowiedzialność w zarządzaniu publicznym – 10 godzin
- Corporate governance w zarządzaniu publicznym – 8 godzin
- Współzarządzanie w wymiarze terytorialnym – 12 godzin
- Ewaluacja w zarządzaniu publicznym – 10 godzin
- Trening liderski: warsztaty Design Thinking – 12 h
- Rachunkowość i finanse w spółkach z udziałem podmiotów publicznych – 20 godziny
- Wizyta studyjna – 20 godzin
- Dyplomowanie – 6 godzin
Razem: 220 godzin
Opłata wpisowa | KOSZT STUDIÓW | 2 raty | 4 raty | 8 rat |
400 PLN | 18 800 PLN* | 9 870 PLN | 5 053 PLN | 2 585 PLN |
ZNIŻKA EARLY BIRD / EARLY BIRD DISCOUNT:
DO 30 CZERWCA 15%
1.07 – 15.09 – 10%
ZNIŻKA DLA FIRM ZGŁASZAJĄCYCH CO NAJMNIEJ 3 OSOBY: 20%
Program „Poleceni” – zyskaj do 550 zł dodatkowej zniżki.
skierowany jest do osób, które będą promowały Wrocławską Akademię Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na rok akademicki 2022/2023 na Studia MBA i/lub Podyplomowe.
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto:
Bank Ochrony Środowiska
PL 76 1540 1030 2103 0004 9462 0004 – rachunek EURO
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001 – rachunek PLN
Sprawdź możliwość dofinansowania w Bazie Usług Rozwojowych https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uzytkownik/uzytkownik/logowanie
Rok akademicki /academic year 2023/24 | Daty zjazdów / dates of classes | |
I SEMESTR | 1. | 21-22.10.2023 |
2. | 04-05.11.2023 | |
3. | 25-26.11.2023 | |
4. | 09-10.12.2023 | |
5. | 13-14.01.2024 | |
6. | 10-11.02.2024 | |
(7.) | (24-25.02.2024) | |
II SEMESTR | 1. | 09-10.03.2024 |
2. | 23-24.03.2024 | |
3. | 13-14.04.2024 | |
4. | 27-28.04.2024 | |
5. | 11-12.05.2024 | |
6. | 15-16.06.2024 | |
(7.) | (29-30.06.2024) |
W pierwszej kolejności zachęcamy kandydatów do wypełnienia formularza zgłoszeniowego on-line. Przypominamy jednak, że o przyjęciu na studia decyduje komplet dokumentów, które można wysłać tradycyjnie drogą pocztową, skanem na adres [email protected] lub złożyć osobiście w biurze Centrum Studiów MBA i Podyplomowych.
Dokumenty rekrutacyjne
- podanie o przyjęcie na studia
- 2 egzemplarze umowy o naukę
- dyplom (lub odpis dyplomu) ukończenia studiów wyższych (co najmniej I stopnia) wraz z suplementem
- CV
- 1 zdjęcie o wymiarze 35×45 mm (podpisane imieniem i nazwiskiem)
- kopia dowodu wniesienia opłaty wpisowej 400 zł
Opłatę prosimy kierować na niżej podane konto: Wrocławska Akademia Biznesu, Bank Ochrony Środowiska PL 76 1540 1030 2103 0004 9462 0004 – rachunek EURO; PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001 – rachunek PLN, wpisując w tytule: MBA opłata wpisowa + imię i nazwisko kandydata
REKRUTACJA TRWA!
KONTAKT:

Jagoda Żywczyk
Specjalista ds. studiów MBA
e-mail: [email protected]
telefon: +48 71 333 11 81
pokój 3/14
DR OLIWIA TARASEWICZ-GRYT
Nauczycielka akademicka, trenerka z doświadczeniem w obszarze tzw. kompetencji przyszłości, do których należy m.in. Design Thinking i Human Centered Design, kompetencja międzykulturowa oraz zarządzanie różnorodnością (Diversity&Inclusion). Autorka raportów HR „Kompetencje Przyszłości”, „Learning Agility” oraz „Nowy nieuporządkowany świat”. Realizowała badania, dotyczące pokolenia Y „Jacy są dolnośląscy Millenialsi”.
Praktyczne doświadczenie zdobywa, pełniąc od 2012 roku funkcję wiceprezesa Fundacji WrOpenUp, realizującej projekt Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, oparty na międzysektorowej współpracy z międzynarodowym zespołem pracowników globalnych korporacji (IBM, Google, UBS, Nokia, HP, Volvo, Credit Suisse, BNY Mellon) oraz JST. Głównym celem projektu jest kształcenie kompetencji przyszłości w szkołach.
Dziennikarka, stale współpracuje z magazynem „Służba Zdrowia” podejmując tematykę komunikacji i PR w ochronie zdrowia.

DR JANUSZ KOSICKI
Janusz Kosicki po 15 latach działalności edukacyjno-naukowej w Polsce (doktor nauk technicznych w dziedzinie inżynierii biomedycznej Politechniki Warszawskiej) oraz USA (doktor nauk biofizycznych z University of Minnesota w Minneapolis) i Japonii (Uniwersytet Kyushu, Fukuoka) kontynuował swoje zainteresowania oferowaniem urządzeń medycznych renomowanych firm. Jako Dyrektor ds. Technicznych i Marketingu organizował sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej z europejskiej siedziby głównej Medtronic w Lozannie, Szwajcaria. Następnie przez kilka lat pełnił funkcję Dyrektora Generalnego i członka zarządu Medtronic w Polsce, lidera technologii medycznej. Zbudował świetny zespół, który osiągnął pierwsze miejsce na rynku w Polsce w dziedzinie kardiologii, kardiochirurgii, neurologii, kręgosłupa i innych dziedzin działalności, a także numer jeden w sprzedaży w regionie CEEGI. Ostatnie kilka lat poświęcił nauczaniu studentów Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu na studiach MBA (w języku angielskim i polskim) i Zarządzaniu (zajęcia z przywództwa, negocjacjacji, strategii, nowoczesnego zarządzania i innowacji).
Przez trzy lata był Prezesem i Dyrektorem Generalnym producenta przemysłowych drukarek typu ink-jet firmy EBS we Wrocławiu. Janusz Kosicki jest właścicielem firmy konsultingowej „Kosicki Consulting”, oferującej wsparcie w organizacji i zarządzaniu biznesem.

WIOLETTA SUSMANEK
Menadżer administracji samorządowej oraz perspektywy finansowej 2014-2020 RPO WD. Doradca sektora samorządowego (Starostwo Powiatu Wrocławskiego), biznesowego (Zarząd Tauron Dystrybucja SA) oraz pozarządowego (Dolnośląska Sieć Doradztwa Pozarządowego).
Orędowniczka społecznego i instytucjonalnego zarządzania i współdecydowania we wspólnocie samorządowejszczebla wojewódzkiego jak i gminnego.
Jako Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego – 2014-2016, gdzie wdrażała i zarządzała systemem dystrybucji przez województwo środków unijnych (ok. 9 mld zł) organizowała proces zarządczy, wdrożeniowy i komunikacyjny pomiędzy pięcioma Instytucjami Pośredniczącymi (DWUP, DIP, ZITAW, ZIT OFW, ZITJG, ) a Instytucją Zarządzającą RPO WD. Odpowiadała za organizację Komitetu Monitorującego, współpracę z Instytucją Audytową, Instytucją Certyfikującą, ministerstwami (MIR RP, MF RP) oraz przedstawicielami KE.
Jako Zastępca Dyrektora Departamentu Spraw Społecznych UMWD, wcześniej Dyrektor Wydziału Współpracy z NGO (2007 – 2014,) odpowiadała za zarządzanie, współpracę, nadzór nad kilkoma instytucjami kultury, edukacji i projektami unijnymi od inwestycyjnych po społeczne, międzynarodowe i partnerskie.
Pełniła rolę doradcy Wiceprzewodniczącego Parlamentu Europejskiego ds. społeczeństwa obywatelskiego (2013 -2014) i przewodniczyła Komisji Budżetu i Finansów Sejmiku Dolnośląskim (kadencji 2010-2014.) Autorka i realizatorka wielu projektów społecznych, samorządowych i partnerskich pragnąca podzielić się swoim doświadczeniem

RAINER STRATMANN
Z wykształcenia prawnik, do 31.03.2013 zawodowo związany z samorządem, gdzie od 1978 pełnił zarządcze funkcje kierownicze, awansując do sekretarza powiatu Unna.
Wśród obszarów zadań kompetencyjnych podejmowanych przez niego wymienić należy m.in. nadzór nad polityką mieszkaniową i ochroną zabytków, a także polityką finansową w zakresie nadzoru nad kasami oszczędnościowymi.
W powiecie Unna jego działania obejmowały komunikację publiczną, politykę edukacyjną i środowiskową, porządku publicznego, służb sanitarnych i opieki zdrowotnej. Odpowiadał za politykę finansową, personalną i organizacyjną wraz z przetwarzaniem w urzędzie starostwa powiatowego.
Sprawował ponadto nadzór służbami podatkowymi, świadczeniami centralnymi i centralą przetwarzania danych, wraz z urzędem ds. kultury.
Poza ambitnymi projektami zawodowymi (pierwszy udany niemiecki projekt w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego czy udział w niemieckiej edycji Europejskiej Stolicy Kultury Zagłębie Ruhry 2010), pełnił wiele funkcji społecznych, np. w Deutscher Städtetag czy Polsko-Niemieckiej Radzie Młodzieży.
DR ANETA SZYMAŃSKA, PROF. WAB
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, absolwentka Kensington College of Business w Londynie (program Business Administration patronowany przez Association of Business Executives), Uniwersytetu Wrocławskiego (Wydział Filologii Angielskiej – specjalizacja: tłumaczenia) oraz Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (Podyplomowe Magisterskie Studia Menedżerskie – program Executive MBA).
Po ukończeniu studiów pracowała w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu, a następnie w Wyższej Szkole Bankowej oraz Wyższej Szkole Zarządzania „Edukacja” we Wrocławiu. Następnie objęła stanowisko Rzecznika Prasowego Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, gdzie była odpowiedzialna za działania promocyjne i PR uczelni. Pracowała również jako Dyrektor Nowosądeckiego Centrum Języków Europejskich oraz Project Manager w firmie Mainseek. Obecnie jako Adiunkt w Katedrze Zarządzania w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania, marketingu, public relations i prezentacji biznesowych na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA, a także pełni funkcję Dyrektora Programu MBA.
Uczestniczyła w licznych szkoleniach, seminariach, warsztatach i konferencjach, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, na wielu z nich wygłaszając referaty. Jest autorką 40 publikacji z zakresu zarządzania, marketingu i public relations, a także kilku projektów badawczych o charakterze aplikacyjnym. Napisała książkę pt. „Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej” oraz jest współautorką monografii pt. „Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju”.
Odbywała zagraniczne wizyty studyjne lub wykłady gościnne, m.in. we Francji, Hiszpanii, Niemczech, Portugalii, Grecji i na Cyprze, a także brała udział jako prelegent (także przewodniczący sesji) w wielu konferencjach międzynarodowych, m.in. w Republice Południowej Afryki, Hongkongu, Japonii, Dubaju, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Łotwie i Holandii. Podczas tej ostatniej zdobyła BEST PAPER AWARD.

PROF. ALDONA WIKTORSKA-ŚWIĘCKA
Profesor nauk społecznych, dr hab. z zakresu nauk o polityce, MBA
Prezes Polish Governance Institute, think-tanku specjalizującego się w zakresie innowacji w zarządzaniu publicznym.
Stypendystka rządu Stanów Zjednoczonych w ramach programu International Leadership Programm, Deutscher Akademischer Austauschdienst, Konrad-Adenauer-Stiftung, Unii Europejskiej oraz Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej.
Specjalistka w zakresie polityk publicznych, w tym szczególnie społeczno-ekonomicznych uwarunkowań rozwoju regionalnego i lokalnego. Zajmuje się w teorii i praktyce rozwojem sektora publicznego, zarządzaniem publicznym, innowacjami społecznymi, projektami w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju, rozwoju obszarów metropolitalnych i aglomeracji, koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu.
Ewaluatorka programów i projektów w zakresie rozwoju społeczno-ekonomicznego. Ekspertka m.in. ONZ, Parlamentu Europejskiego, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, rządów Polski i Niemiec, władz publicznych szczebla regionalnego i lokalnego.
Inicjatorka i organizatorka wielu przedsięwzięć, w tym o zasięgu europejskim i światowym, związanych z wprowadzaniem do praktyki innowacyjnych rozwiązań w zakresie rozwoju regionalnego i lokalnego. Doradczyni Dolnośląskiej Loży Business Center Club.
Autorka i redaktorka publikacji naukowych i popularnonaukowych. Członkini Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych, European Consortium for Political Research, Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego, Regional Study Association, European Urban Research Association. Członkini Zarządu Urban Experts Research Alliance w latach 2019-2023.
Kierownik regionalnych, krajowych i międzynarodowych konsorcjów badawczych, w tym finansowanych ze środków programu Horyzont 2020.
W 2016 pozyskała nominację dla Uniwersytetu Wrocławskiego do Polskiej Nagrody Innowacyjności 2016 (przyznanej przez Dziennik Gazeta Prawna) za realizację projektu „Innovative Social Investments in Europe”. W 2013 uznana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu za jedną z kluczowych postaci polskiego CSR. W 2011 wybrana przez Czytelników Gazety Wrocławskiej Najbardziej Wpływową Kobietą Dolnego Śląska. W latach 2014-2018 radna Województwa Dolnośląskiego.

FILIP MECNER
Właściciel agencji specjalizującej się w kreowaniu i sprzedaży praw do wizerunku osób znanych publicznie, wykładowca akademicki i ekspert z zakresu kreowania wizerunku i PR.
Do 2005 roku dziennikarz: radiowy i prasowy (Gazeta Wyborcza). Przez dwa lata pracował w londyńskiej agencji PR. Od 2008 roku właściciel agencji specjalizującej się w kreowaniu i sprzedaży praw do wizerunku osób znanych publicznie.
Agencja personal brandingowa Filipa Mecnera świadczy usługi dla profesjonalistów z różnych dziedzin. Pracował m.in z Dortoą Wellman, Małgorzatą Rozenek, Anną Muchą, Andrzejem Grabowskim, Joanną Brodzik, Sylwią Grzeszczak i wieloma innymi.
Wykładowca na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie SWPS, Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu oraz gościnnie na uczelniach artystycznych (PWST oraz ASP). Prowadzi zajęcia z personal brandingu, autoprezentacji, kreowania wizerunku oraz PR.
