MBA w Ochronie Zdrowia – PL
Rekrutacja otwarta! Start studiów od października 2024.
Tryb studiów: weekendowy
Czas trwania: 15 miesięcy (3 semestry)
Język wykładowy: polski
Absolwenci naszych studiów MBA mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa i są zwolnieni z obowiązku zdawania egzaminu.
O studiach
MBA w Ochronie Zdrowia to studia realizowane we Wrocławskiej Akademii Biznesu, dedykowane przyszłej kadrze menedżerskiej oraz specjalistom z publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej, NFZ, firm oferujących ubezpieczenia zdrowotne, instytucji regulujących i nadzorujących działanie systemu ochrony zdrowia, a także osób zainteresowanych prowadzeniem działalności gospodarczej w sektorze ochrony zdrowia.
Celem studiów MBA w OCHRONIE ZDROWIA jest podnoszenie i doskonalenie kompetencji zarządczych i przywódczych osób związanych z podmiotami leczniczymi i innymi jednostkami działającymi w ochronie zdrowia. Szyty na miarę program studiów MBA pozwala na szczegółowe uwzględnienie specyfiki branży, która podlega dynamicznym zmianom. Nacisk położony został na analizę problemów zarządczych w ochronie zdrowia z różnych stron ze względu na potrzeby zróżnicowanej grupy interesariuszy pracujących w różnych obszarach tego sektora. Atutem programu jest poznanie kluczowych, praktycznych aspektów zarządzania podmiotami działającymi w systemie ochrony zdrowia oraz przygotowanie do zarządzania podmiotami leczniczymi na różnych szczeblach hierarchii tych organizacji.
Dzięki studiom MBA w ochronie zdrowia zwiększysz m.in. kompetencje dotyczące współczesnego zarządzania, skutecznej organizacji pracy i restrukturyzacji jednostek. MBA w Ochronie Zdrowia we Wrocławskiej Akademii Biznesu mają program składający się z ponad 240 godzin teoretycznych i praktycznych zajęć ze specjalistami. Studia realizowane są w trybie stacjonarnym weekendowym, co umożliwia połączenie nauki z praktyką zawodową w ciągu tygodnia. Cena i zniżki na studia przedstawione zostały w zakładce „Opłaty”.
Co myślą o kierunku nasi studenci?
Opinie uczestników studiów MBA w Ochronie Zdrowia w WAB:
Uczestnicy studiów będą uczestniczyć w zajęciach z zakresu:
- Zarządzanie strategiczne w praktyce
- Wystąpienia publiczne i prezentacje biznesowe
- Cyberbezpieczeństwo w zarządzaniu
- Kreowanie marki osobistej lidera
- Spotkania z liderami: MASTER CLASS
- Zdrowie publiczne – istota i specyfika
- Podstawy prawne ochrony zdrowia w Polsce i w Unii Europejskiej
- Warunki wykonywania działalności leczniczej w różnych formach organizacyjno-prawnych
- Kontrola i nadzór nad podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
- Kontraktowanie i rozliczanie umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej
- Ochrona zdrowia w polityce spójności UE 2021-2027
- Zarządzanie marketingowe i PR w praktyce
- Trening liderski: warsztaty Design Thinking
- Podstawy rachunkowości zarządczej w praktyce
- Spółki z udziałem podmiotów publicznych jako spółki prawa handlowego
- Corporate governance w praktyce zarządzania
- Nowe technologie w ochronie zdrowia
- Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia
- Przekształcenia publicznych zakładów opieki zdrowotnej w praktyce
- Wizyta studyjna: praktyka w zarządzaniu podmiotami w ochronie zdrowia
- Rola, zadania i kompetencje samorządów terytorialnych w systemie ochrony zdrowia
- Zmiana modelu ochrony zdrowia w Polsce w kontekście europeizacji
*Zastrzegamy sobie prawo do zmiany programu studiów
Opłaty za studia
Waluta | Opłata administracyjna | 1 rata | 2 raty | 4 raty | 8 rat |
---|---|---|---|---|---|
PLN | 500 | 19 900 | 10 448 | 5 348 | 2 736 |
Opłaty za studia należy wnosić na indywidualne konto otrzymane wraz z decyzją o przyjęciu na studia. Do czasu otrzymania konta indywidualnego wpłaty można dokonywać na konto podane poniżej. W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001
Dofinansowanie i zniżki
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH
W ramach nowej perspektywy finansowej 2021-2027 na rozwój kompetencji i kwalifikacji za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, przeznaczonych zostanie prawie 7 mld zł. Składają się na to środki z szesnastu programów regionalnych i krajowego programu Fundusze Europejskie na rzecz Rozwoju Społecznego.
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych jest w Bazie Usług Rozwojowych dzięki czemu możesz dofinansować swoje studia podyplomowe!
Aby uzyskać szczegóły dofinansowania skontaktuj się z odpowiednim URZĘDEM PRACY podlegającym pod Twój adres zameldowania lub skorzystaj z pomocy ZIELONEJ LINII.
ZNIŻKA EARLY BIRD
Zarejestruj się wcześniej i zyskaj dodatkowy rabat!
- do 30 czerwca – 2 000 PLN
- 1 lipiec – 15 wrzesień – 1 000 PLN
ZNIŻKA FIRMOWA
- Zniżka dla pracowników tej samej firmy aplikujących na studia MBA w tym samym czasie – 15%
- Zniżka dla pracowników firm współtworzących programy studiów MBA – 10%, a także ich stałych klientów – 5%.
ZNIŻKA DLA ABSOLWENTÓW
Zniżka dla absolwentów Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu / Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych – 10% oraz zwolnienie z opłaty administracyjnej
ZNIŻKA RODZINNA
- Zniżka dla członków rodzin decydujących się podjąć studia MBA w tym samym czasie – 10%
- Zniżka dla członków rodzin podejmujących studia MBA w kolejnych 2 edycjach – 10%
* Powyższe zniżki się nie łączą.
Rok akademicki /academic year 2023/24 | Daty zjazdów / dates of classes | |
I SEMESTR | 1. | 04-05.11.2023 |
2. | 25-26.11.2023 | |
3. | 09-10.12.2023 | |
4. | 13-14.01.2024 | |
5. | 10-11.02.2024 | |
(6.) | (24-25.02.2024) | |
II SEMESTR | 1. | 09-10.03.2024 |
2. | 23-24.03.2024 | |
3. | 13-14.04.2024 | |
4. | 27-28.04.2024 | |
5. | 11-12.05.2024 | |
6. | 15-16.06.2024 | |
(7.) | (29-30.06.2024) |
Proces rekrutacji i kompletowania dokumentów
- Wypełnij formularz zapisów.
- Skompletuj wymagane dokumenty rekrutacyjne:
- Podanie o przyjęcie na studia
- 1 zdjęcie w formie papierowej (35×45 mm)
- Zdjęcie w formie elektronicznej
- Kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia (+oryginały dokumentów do wglądu)*
- Suplement lub wyciąg z indeksu – dla kończących studia od 2005 r. (+oryginały dokumentów do wglądu)*
- CV
- Podpisana umowa o naukę – 2 egz.
- Dowód wniesienia opłaty wpisowej
- Podpisane Zarządzenie Rektora WAB w sprawie opłat za naukę
- Informacja dot. wystawienia faktury
- Dostarcz dokumenty rekrutacyjne:
- osobiście do Centrum Studiów MBA i Podyplomowych (pokoje 3/13 i 3/14)
- drogą pocztową
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
ul. Ostrowskiego 22
53-238 Wrocław
z dopiskiem „Centrum Studiów MBA” - skanem na adres [email protected]
*Oryginały należy dostarczyć do biura MBA (pok. 3/14) najpóźniej podczas pierwszych zajęć.
KONTAKT:
pokoje 3/13 i 3/14
tel. +48 71 333 11 81
kom. +48 535 161 561
e-mail [email protected]
Poniedziałek – Piątek 8:00 – 16:00
Jagoda Żywczyk
Specjalista ds. Studiów MBA
e-mail [email protected]
Regina Stelmaszyk
Specjalista ds. Studiów MBA
e-mail [email protected]
DR ANETA SZYMAŃSKA, PROF. WAB, MBA
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, absolwentka Kensington College of Business w Londynie (program Business Administration akredytowany przez Association of Business Executives), Uniwersytetu Wrocławskiego (Wydział Filologii Angielskiej – specjalizacja: tłumaczenia) oraz Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (Podyplomowe Magisterskie Studia Menedżerskie – program Executive MBA).
Po ukończeniu studiów pracowała jako wykładowca przedmiotów związanych z marketingiem w kilku uczelniach. Następnie objęła stanowisko Rzecznika Prasowego Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, gdzie była odpowiedzialna za działania promocyjne i PR uczelni. Pracowała również jako Dyrektor Szkoły Językowej NCJE oraz Project Manager w firmie Mainseek.
Od roku 2012 jest związana z Wrocławską Akademią Biznesu w Naukach Stosowanych (dawniej WSH), która należy do Grupy Uczelni VISTULA. Obecnie piastuje funkcję Prorektora ds. Rozwoju i Współpracy z Otoczeniem, Dyrektora Studiów MBA i Podyplomowych, a także Profesora Uczelni. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania, marketingu, public relations, komunikacji biznesowej, employer branding, wystąpień publicznych i prezentacji biznesowych na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA. Jest także promotorem wielu prac dyplomowych.
Uczestniczyła w licznych szkoleniach, seminariach, warsztatach i konferencjach, zarówno krajowych, jak i zagranicznych (m.in. we Francji, Niemczech, Włoszech, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Holandii, Japonii, Hongkongu, Republice Południowej Afryki, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Stanach Zjednoczonych Ameryki), na wielu z nich wygłaszając referaty. Jest autorką ponad 40 publikacji z zakresu zarządzania, marketingu i public relations, a także kilku projektów badawczych o charakterze aplikacyjnym. Napisała książkę pt. „Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej” oraz jest współautorką kilku monografii.
PROF. ALDONA WIKTORSKA-ŚWIĘCKA
Profesor nauk społecznych, dr hab. z zakresu nauk o polityce, MBA
Prezes Polish Governance Institute, think-tanku specjalizującego się w zakresie innowacji w zarządzaniu publicznym.
Stypendystka rządu Stanów Zjednoczonych w ramach programu International Leadership Programm, Deutscher Akademischer Austauschdienst, Konrad-Adenauer-Stiftung, Unii Europejskiej oraz Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej.
Specjalistka w zakresie polityk publicznych, w tym szczególnie społeczno-ekonomicznych uwarunkowań rozwoju regionalnego i lokalnego. Zajmuje się w teorii i praktyce rozwojem sektora publicznego, zarządzaniem publicznym, innowacjami społecznymi, projektami w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju, rozwoju obszarów metropolitalnych i aglomeracji, koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu.
Ewaluatorka programów i projektów w zakresie rozwoju społeczno-ekonomicznego. Ekspertka m.in. ONZ, Parlamentu Europejskiego, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, rządów Polski i Niemiec, władz publicznych szczebla regionalnego i lokalnego.
Inicjatorka i organizatorka wielu przedsięwzięć, w tym o zasięgu europejskim i światowym, związanych z wprowadzaniem do praktyki innowacyjnych rozwiązań w zakresie rozwoju regionalnego i lokalnego. Doradczyni Dolnośląskiej Loży Business Center Club.
Autorka i redaktorka publikacji naukowych i popularnonaukowych. Członkini Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych, European Consortium for Political Research, Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego, Regional Study Association, European Urban Research Association. Członkini Zarządu Urban Experts Research Alliance w latach 2019-2023.
Kierownik regionalnych, krajowych i międzynarodowych konsorcjów badawczych, w tym finansowanych ze środków programu Horyzont 2020.
W 2016 pozyskała nominację dla Uniwersytetu Wrocławskiego do Polskiej Nagrody Innowacyjności 2016 (przyznanej przez Dziennik Gazeta Prawna) za realizację projektu „Innovative Social Investments in Europe”. W 2013 uznana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu za jedną z kluczowych postaci polskiego CSR. W 2011 wybrana przez Czytelników Gazety Wrocławskiej Najbardziej Wpływową Kobietą Dolnego Śląska. W latach 2014-2018 radna Województwa Dolnośląskiego.
FILIP MECNER
Właściciel agencji specjalizującej się w kreowaniu i sprzedaży praw do wizerunku osób znanych publicznie, wykładowca akademicki i ekspert z zakresu kreowania wizerunku i PR.
Do 2005 roku dziennikarz: radiowy i prasowy (Gazeta Wyborcza). Przez dwa lata pracował w londyńskiej agencji PR. Od 2008 roku właściciel agencji specjalizującej się w kreowaniu i sprzedaży praw do wizerunku osób znanych publicznie.
Agencja personal brandingowa Filipa Mecnera świadczy usługi dla profesjonalistów z różnych dziedzin. Pracował m.in z Dortoą Wellman, Małgorzatą Rozenek, Anną Muchą, Andrzejem Grabowskim, Joanną Brodzik, Sylwią Grzeszczak i wieloma innymi.
Wykładowca na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie SWPS, Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu oraz gościnnie na uczelniach artystycznych (PWST oraz ASP). Prowadzi zajęcia z personal brandingu, autoprezentacji, kreowania wizerunku oraz PR.
GRZEGORZ SIERECHAN
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego – Wydział Nauk Społeczno-Ekonomicznych, członek kadry zarządzającej sieci Lukas Banku i Credit Agricole. Czynna akwizycja jednostek służby zdrowia dla Grupy EMC Instytut Medyczny z Wrocławia, Członek Zarządu Szpitala Powiatowego w Prudniku, Prezes Zarządu spółki telemedycznej „Tele-Zdrowie”, Prezes Zarządu największej sieci medycznej w Grupie PZU Zdrowie – „Elvita”, Członek Zarządu Szpitala w Świeciu i jednocześnie Vice-Prezes Zarządu w Wąbrzeźnie, Obecnie założyciel firmy „People are People” zajmującej się rekrutacją i relokacją lekarzy z Białorusi do szpitali na terenie całej Polski.
Patron honorowy kierunku
Stowarzyszenie Menedżerów Opieki Zdrowotnej
Partner kierunku
Dolnośląska Izba Lekarska we Wrocławiu